Strana 1 z 3

Uprava napatia na snimaci tlaku turba

Napísané: Pondelok, 6. Apríla 2009, 20:34
od R0nnIe
Skusal sa niekto bavit so snimacom tlaku turba? Upravovat napatie , odpor , laeo prud na jeho vystupoch? Luky tu nieco raz pisal, ale neviem ci to skusal a ako dopadol. Mozno keby sa podarilo nastavit snimac tak, ze by na volnobehu turbo tlacilo atmosfericky tlak, a nerobilo podtlak , a zachoval by sa maximalny tlak (charakteristika snimaca kedy by turbo tlacilo max tlak) , mohlo by to pomoct :D

Re: Uprava napatia na snimaci tlaku turba

Napísané: Pondelok, 6. Apríla 2009, 21:52
od pepo286
R0nnIe napísal:
Skusal sa niekto bavit so snimacom tlaku turba? Upravovat napatie , odpor , laeo prud na jeho vystupoch? Luky tu nieco raz pisal, ale neviem ci to skusal a ako dopadol. Mozno keby sa podarilo nastavit snimac tak, ze by na volnobehu turbo tlacilo atmosfericky tlak, a nerobilo podtlak , a zachoval by sa maximalny tlak (charakteristika snimaca kedy by turbo tlacilo max tlak) , mohlo by to pomoct :D

neviem presne o co ti ide .. ani nechcem urazat tvoju inteligenciu ... ale myslis ze vymyslis nieco na co neprisiel skuseny spolok inzinierov z NDR ? [-X

Re: Uprava napatia na snimaci tlaku turba

Napísané: Pondelok, 6. Apríla 2009, 22:05
od Mireck
R0nnIe napísal:
Skusal sa niekto bavit so snimacom tlaku turba? Upravovat napatie , odpor , laeo prud na jeho vystupoch? Luky tu nieco raz pisal, ale neviem ci to skusal a ako dopadol. Mozno keby sa podarilo nastavit snimac tak, ze by na volnobehu turbo tlacilo atmosfericky tlak, a nerobilo podtlak , a zachoval by sa maximalny tlak (charakteristika snimaca kedy by turbo tlacilo max tlak) , mohlo by to pomoct :D


Take nieco sa vola power box a je to v podstate oblbovak hodnot takze cerpadlo tlaci viac nafty a niektore dokazu oblbnut aj turbo tak ze tlaci viac ako vidi RJ . Problem je v tom ze neustriehne tlakove spicky a tak sa podpisuje na zivotnosti turba a celeho motora. Preto je kvalitny chip tuning menej nebezpecny.

Re: Uprava napatia na snimaci tlaku turba

Napísané: Utorok, 7. Apríla 2009, 06:56
od R0nnIe
pepo286 napísal:
neviem presne o co ti ide .. ani nechcem urazat tvoju inteligenciu ... ale myslis ze vymyslis nieco na co neprisiel skuseny spolok inzinierov z NDR ? [-X

Preco sa da potom auto nacipovat? Ci inzinieri z NDR neboli dost chytri?

Re: Uprava napatia na snimaci tlaku turba

Napísané: Utorok, 7. Apríla 2009, 06:58
od R0nnIe
Mireck napísal:

Take nieco sa vola power box a je to v podstate oblbovak hodnot takze cerpadlo tlaci viac nafty a niektore dokazu oblbnut aj turbo tak ze tlaci viac ako vidi RJ . Problem je v tom ze neustriehne tlakove spicky a tak sa podpisuje na zivotnosti turba a celeho motora. Preto je kvalitny chip tuning menej nebezpecny.

Tiez som sa bal situacii kedy by sa motor dostal do kritickych situacii.

Re: Uprava napatia na snimaci tlaku turba

Napísané: Utorok, 7. Apríla 2009, 13:34
od luky2208
R0nnIe napísal:
Skusal sa niekto bavit so snimacom tlaku turba? Upravovat napatie , odpor , laeo prud na jeho vystupoch? Luky tu nieco raz pisal, ale neviem ci to skusal a ako dopadol. Mozno keby sa podarilo nastavit snimac tak, ze by na volnobehu turbo tlacilo atmosfericky tlak, a nerobilo podtlak , a zachoval by sa maximalny tlak (charakteristika snimaca kedy by turbo tlacilo max tlak) , mohlo by to pomoct :D

Vydim že ta trapia moje špekulacie :mrgreen: ja som to nielenže skušal ale mam to už asi 2 mesiace založené :bmwball: u TDSka je hodnota tlaku turba hodne poddimenzovaná a u volnobežných otáčok je uplne pod najnišou dovolenou hranicou,vlastne na volnobeh vobec nevyhovuje predpisaným skutočným hodnotám. Zmenou tlaku sa dosiahne to že zatah turba citit o cca 200-250 ot.nižšie ako je normal. Takže zatah turba citit už od 1600-1700 namiesto povodných 1800-2000. :-k

Re: Uprava napatia na snimaci tlaku turba

Napísané: Utorok, 7. Apríla 2009, 16:28
od luky2208
Kedže klasicke TDSko od BMW nemá geometriu lopatiek turba tak sa turbo oblbnuť nedá. Da sa oblbnuť len RJ a ta potom podla hodnôt ktoré dostava upravuje predvstrek(elektromagnetom v čerpadle),davku paliva(regulačnou obýmkou v čerpadle). Takže neake pretaženie,alebo nadmerne namahanie turba u tohto motora nehrozí !!!
Ked som daval čipovať moju RJ tak som to konzultoval z ludmi ktorý stým pracuju a upozornil som ich na to že mam zdvyhnutý tlak v sacom potrubý na hodnotu 1000mbar čo je asi stred barometryckeho tlaku (zima cca 1045mbar. leto 980mbar) a upozornili na to aj nemca na druhom konci,a ten povedal že je to OK a nieje to na škodu.
Každé TDSko ma od vyroby barometrycký tlak a tlak turba pri volnobehu na hodnote 804-814mbar podla toho ake je vonku počasie. A minimalna hodnota tlaku turba u tychto motorou je 980mbar.
Presna hodnota pri volnobehu nemá byt nižšia ako 980 a nesmie prekročiť 1030mbar.
Takže po uprave snimača vlasne necitime skorší zatah turba ale to že botor ma iný predvstrek a inu davku paliva už pri nižších otáčkach.(taha už od spodu) :-k

Re: Uprava napatia na snimaci tlaku turba

Napísané: Streda, 8. Apríla 2009, 00:19
od xtreme
luky2208 napísal:
Kedže klasicke TDSko od BMW nemá geometriu lopatiek turba tak sa turbo oblbnuť nedá. Da sa oblbnuť len RJ a ta potom podla hodnôt ktoré dostava upravuje predvstrek(elektromagnetom v čerpadle),davku paliva(regulačnou obýmkou v čerpadle). Takže neake pretaženie,alebo nadmerne namahanie turba u tohto motora nehrozí !!!
Ked som daval čipovať moju RJ tak som to konzultoval z ludmi ktorý stým pracuju a upozornil som ich na to že mam zdvyhnutý tlak v sacom potrubý na hodnotu 1000mbar čo je asi stred barometryckeho tlaku (zima cca 1045mbar. leto 980mbar) a upozornili na to aj nemca na druhom konci,a ten povedal že je to OK a nieje to na škodu.
Každé TDSko ma od vyroby barometrycký tlak a tlak turba pri volnobehu na hodnote 804-814mbar podla toho ake je vonku počasie. A minimalna hodnota tlaku turba u tychto motorou je 980mbar.
Presna hodnota pri volnobehu nemá byt nižšia ako 980 a nesmie prekročiť 1030mbar.
Takže po uprave snimača vlasne necitime skorší zatah turba ale to že botor ma iný predvstrek a inu davku paliva už pri nižších otáčkach.(taha už od spodu) :-k

velmi zaujimave.. nevies ci je to tak nejak aj u e34 524td?

Re: Uprava napatia na snimaci tlaku turba

Napísané: Streda, 8. Apríla 2009, 07:18
od luky2208
xtreme napísal:
velmi zaujimave.. nevies ci je to tak nejak aj u e34 524td?

Niesom si na 100% istý ale ak je tam ta malá kocka(snimač tlaku v saní( tak sa to dá bez problemou,ale nečakaj neake brutalne zvyšenie vykonu.Ak na tom aute jazdíš denno denne tak to budeš citit :wink:

Re: Uprava napatia na snimaci tlaku turba

Napísané: Streda, 8. Apríla 2009, 07:32
od R0nnIe
luky2208 napísal:
Kedže klasicke TDSko od BMW nemá geometriu lopatiek turba tak sa turbo oblbnuť nedá. Da sa oblbnuť len RJ a ta potom podla hodnôt ktoré dostava upravuje predvstrek(elektromagnetom v čerpadle),davku paliva(regulačnou obýmkou v čerpadle). Takže neake pretaženie,alebo nadmerne namahanie turba u tohto motora nehrozí !!!
Ked som daval čipovať moju RJ tak som to konzultoval z ludmi ktorý stým pracuju a upozornil som ich na to že mam zdvyhnutý tlak v sacom potrubý na hodnotu 1000mbar čo je asi stred barometryckeho tlaku (zima cca 1045mbar. leto 980mbar) a upozornili na to aj nemca na druhom konci,a ten povedal že je to OK a nieje to na škodu.
Každé TDSko ma od vyroby barometrycký tlak a tlak turba pri volnobehu na hodnote 804-814mbar podla toho ake je vonku počasie. A minimalna hodnota tlaku turba u tychto motorou je 980mbar.
Presna hodnota pri volnobehu nemá byt nižšia ako 980 a nesmie prekročiť 1030mbar.
Takže po uprave snimača vlasne necitime skorší zatah turba ale to že botor ma iný predvstrek a inu davku paliva už pri nižších otáčkach.(taha už od spodu) :-k

Mozno nemam prave najlepsie vedomosti v ohlade turba , ale ked sa tak laitsky na to pozriem vydim to takto:
Motor za normalnych okolnosti
volnobeh - 800 mbar
5000otacok - 1500 mbar (nemam predstavu kolko tam je v skutocnosti, uviedol som to len ako priklad)

Pri uprave pridas 200 mbar
volnobeh 800mbar
5000otacok 1700mbar - No a tato hranica moze byt kriticka .alebo to tak nefunguje?

Dalsie co ma napadlo je ze pises ze turbo sa neda oblbnut. Moja predstava je ze turbo je ovladane podtlakom. Niejako tak, ze na zaklade otacok a tlaku a snimaca tlaku motora RJ skontroluje v mape, ake maju byt tieto hodnoty, ked vidi ze turbo tlaci malo, zvisi podtlak, ktory prida turbu otacky, a zacne tlacit viac, samozrejme ze prisposoby aj predvstrek.

Re: Uprava napatia na snimaci tlaku turba

Napísané: Streda, 8. Apríla 2009, 09:16
od luky2208
Tvoja predstava je trošku iná. Porovnavaš to z turbom z Octavky alebo z E46ky. U TDS je len klasicke turbo ako na starých TDčkach žiadny podtlak ich neovlada. na turbe je len bespečnostný pretlakový ventil.
Stým oklamanim snimača to funguje takto:pred upravou-volnobeh=804mbar,2000ot=1100mbar,5000ot=1600mbar
po uprave-volnobeh=1000mbar,2000ot=1100mbar,5000ot=1600mbar
do 2000otačok ideš na tlak 1000mbar no potom je hodnota tlaku prekročená a už to funguje ako bez upravy.
Ten maximalny tlak je len odhadom musel by som to zmerat ak by to niekoho zaujimalo presne,a hlavne hodnota pry zataži je iná ako len tak na prazno vytočit motor.
Snimač pracuje z napetím 4V na volnobeh je vystup len okolo 1,5V a na plný plyn je to 3,8V,a to je to čo dostava RJ.
Vystupne napetie zo snimača je priamo umerne nameranemu tlaku. :roll:
PS:U E34ky treba zmerat či je ten tlak tiež tak nizko položený na volnobeh,ak ano ta no problem ale ak nie tak sa to nebude dat upravyt.Meral som to na všetkych TDSkach ktore som mal pod rukou E36/E39

Re: Uprava napatia na snimaci tlaku turba

Napísané: Streda, 8. Apríla 2009, 11:30
od R0nnIe
luky2208 napísal:
Tvoja predstava je trošku iná. Porovnavaš to z turbom z Octavky alebo z E46ky. U TDS je len klasicke turbo ako na starých TDčkach žiadny podtlak ich neovlada. na turbe je len bespečnostný pretlakový ventil.
Stým oklamanim snimača to funguje takto:pred upravou-volnobeh=804mbar,2000ot=1100mbar,5000ot=1600mbar
po uprave-volnobeh=1000mbar,2000ot=1100mbar,5000ot=1600mbar
do 2000otačok ideš na tlak 1000mbar no potom je hodnota tlaku prekročená a už to funguje ako bez upravy.
Ten maximalny tlak je len odhadom musel by som to zmerat ak by to niekoho zaujimalo presne,a hlavne hodnota pry zataži je iná ako len tak na prazno vytočit motor.
Snimač pracuje z napetím 4V na volnobeh je vystup len okolo 1,5V a na plný plyn je to 3,8V,a to je to čo dostava RJ.
Vystupne napetie zo snimača je priamo umerne nameranemu tlaku. :roll:
PS:U E34ky treba zmerat či je ten tlak tiež tak nizko položený na volnobeh,ak ano ta no problem ale ak nie tak sa to nebude dat upravyt.Meral som to na všetkych TDSkach ktore som mal pod rukou E36/E39

Cize predpokladam ze rezistorom staci znizit napatie , a RJ si bude mysliet ze tlak je mali preto prida tlaku. No ale teraz som uz s toho uplne debil. Naco je potom na turbe wastegate? Ci len pri extreme zareaguje?

Re: Uprava napatia na snimaci tlaku turba

Napísané: Streda, 8. Apríla 2009, 13:02
od luky2208
R0nnIe napísal:
Cize predpokladam ze rezistorom staci znizit napatie , a RJ si bude mysliet ze tlak je mali preto prida tlaku. No ale teraz som uz s toho uplne debil. Naco je potom na turbe wastegate? Ci len pri extreme zareaguje?

Ten puldan na turbe len pry prekročení maximalneho dovoleneho/nastaveneho tlaku odfukne tlak do vyfuku.
RJ si nebude mysliet že tlak je maly a ona preto prydá [-X ti jej daš hodnotu že tlak je 1000mbar a ona na to nastavý predvstrek a aj davku paliva. :-k Chapeš to už. Alebo ti mam rovno napisat čo z čím maš spojit a akym odporom ??? ](*,)

Re: Uprava napatia na snimaci tlaku turba

Napísané: Streda, 8. Apríla 2009, 13:42
od fioro
jj daj :-) inac TDS ma len jeden snimac tlaku pre DDE ? nie? som zil doteraz len v tom ze sluzi ako ochrana pri prekroceni tlaku ze rj vypne dodavku paliva, a on je sikovnejsi :-k

Re: Uprava napatia na snimaci tlaku turba

Napísané: Streda, 8. Apríla 2009, 14:12
od pepo286
fioro napísal:
jj daj :-) inac TDS ma len jeden snimac tlaku pre DDE ? nie? som zil doteraz len v tom ze sluzi ako ochrana pri prekroceni tlaku ze rj vypne dodavku paliva, a on je sikovnejsi :-k

no vidis co vsetko zaujimave a potrebne sa podozvedas :lol: