Strana 1 z 4
problematika kvality benzinu
Napísané: Sobota, 14. Marca 2009, 12:29
od Martin46
ahojte,
no moje prve benzinove auto a hned dilema co do toho tankovat;) V nemecku som tam dal 95ku, auto islo ako strela, tu na slovensku som dal carreru95 od OMW. No zdalo sa to vcelku vpohode. Nato som dal Shell V power racing 100. Auto islo ako malo. No ale to by som nebol ja keby nespekulujem, tak som vyskusal low end benzin na cerpacke Hypernova ZV, cena hovori sama za seba 27sk za liter. Spociatku nic, ale cim dalej tym viac auto zlenivelo v nizkych otackach, vo vysokych uz ide, da sa povedat rovnako...ale hlavne odspodu je lenivejsie
co robit? dojazdit nadrz a dat plnotucny benzin, alebo dam dat hned nieco normalne. Mam este pol nadrze.
A kde odporucate tankovat?? v regione BB, ZV, LC, najradsej by som tam daval 98 oktam za normalnu cenu. Slovaft, Shell aj OMW ale uz ponukaju iba 95 natural, 95 v power alebo carrera a potom 100oktan racing. Bojim sa ale ze benzin po dlhom case uskladnenia straca kvalitu. (tie drahe benziny tam trcia dost tlho oproti klasickej 95)
tak poradte kde a co tankovat.
Re: problematika kvality benzinu
Napísané: Sobota, 14. Marca 2009, 14:00
od Duffy
omv 95
Re: problematika kvality benzinu
Napísané: Sobota, 14. Marca 2009, 14:36
od GtheRacer
vitaj v klube SK "takzvanych" pohonnych hmuot a Uhlovodikovych paliv (to skor)....

mozem ti: Esso 98 v BB pri Tescu, z osobnej, vybornej skusenosti :)
(ale upozornim ta, este patrila istemu panovi V. z Martina, ako aj
pumpa vo Vrutkach - ci sa nieco nezmenilo ak sa zmenil majitel,
to ti neviem garantovat)
Ano, na Slovensku je determinujucim faktorom kvality paliva prave
majitel/najomca CS. Najlepsie sa mas, ak ho poznas.....
(ak sa inak neda: vo vseobecnosti najlepsia skusenost so Shell, ale
slovnaft, aj omv (niektore) + abs vacsina "noname" - iba do svokrinho

)
Martin46 napísal:ahojte,
no moje prve benzinove auto a hned dilema co do toho tankovat;) V nemecku som tam dal 95ku, auto islo ako strela, tu na slovensku som dal carreru95 od OMW. No zdalo sa to vcelku vpohode. Nato som dal Shell V power racing 100. Auto islo ako malo. No ale to by som nebol ja keby nespekulujem, tak som vyskusal low end benzin na cerpacke Hypernova ZV, cena hovori sama za seba 27sk za liter. Spociatku nic, ale cim dalej tym viac auto zlenivelo v nizkych otackach, vo vysokych uz ide, da sa povedat rovnako...ale hlavne odspodu je lenivejsie
co robit? dojazdit nadrz a dat plnotucny benzin, alebo dam dat hned nieco normalne. Mam este pol nadrze.
A kde odporucate tankovat?? v regione BB, ZV, LC, najradsej by som tam daval 98 oktam za normalnu cenu. Slovaft, Shell aj OMW ale uz ponukaju iba 95 natural, 95 v power alebo carrera a potom 100oktan racing. Bojim sa ale ze benzin po dlhom case uskladnenia straca kvalitu. (tie drahe benziny tam trcia dost tlho oproti klasickej 95)
tak poradte kde a co tankovat.
Re: problematika kvality benzinu
Napísané: Sobota, 14. Marca 2009, 14:40
od Martin46
na Esso 98 som tiez pocul samu chvalu!!!
ale nie je uz ta benzinka pri tescu nahodou AGIP???
Re: problematika kvality benzinu
Napísané: Sobota, 14. Marca 2009, 14:52
od GtheRacer
Martin46 napísal:na Esso 98 som tiez pocul samu chvalu!!!
ale nie je uz ta benzinka pri tescu nahodou AGIP???
[ na Esso 98 som tiez pocul samu chvalu!!! ]
jj co vjem jedina este dostupna 98 :)
[ale nie je uz ta benzinka pri tescu nahodou AGIP???]
newem! uz dlho som tam nebol.....

Re: problematika kvality benzinu
Napísané: Sobota, 14. Marca 2009, 18:43
od PiraTMB
Štamgast
Pol nadrze na 330i vybehas raz dva ale skus tam dotankovat este nieco
normalne z OMV. Jednoducho netankuj na tych low end pumpach, tesco,hypernova a pod.
Tym aditivam nejako neverim a ani nemam v plane to u seba skusat - vyhodene prachy
a kto vie ci tym nieco nepokazis, teraz sa to neprejavi ale neskor ....
Re: problematika kvality benzinu
Napísané: Sobota, 14. Marca 2009, 20:28
od Martin46
dal som tam aditivum na precistenie STP, mrkol som aj na nete, celkom seriozne to vyzera... a do plna Shell V power. Klasicka 95 ka... ked to vybeham dam tam zopar nadrzi racingu 100 oktan, podla informaci ho robia v nemeckej rafineri a nie v slovnafte;))
Re: problematika kvality benzinu
Napísané: Sobota, 14. Marca 2009, 20:29
od Martin46
hmm a neviete kde robia OMW, rakusko alebo slovnaft??
Re: problematika kvality benzinu
Napísané: Sobota, 14. Marca 2009, 20:49
od Rudkoo
umna naj
1> Shell 100 Vpower
2> ESSO 98
3> Shell 95 Vpower
Re: problematika kvality benzinu
Napísané: Sobota, 14. Marca 2009, 22:43
od Martin46
Rudkoo napísal:umna naj
1> Shell 100 Vpower
2> ESSO 98
3> Shell 95 Vpower
\esso je uz AGIP.... stale je dobry??
Re: problematika kvality benzinu
Napísané: Nedeľa, 15. Marca 2009, 00:27
od Peppo
ja stale vacsinou do 335 Esso 98 teda po novom uz agip 98 do M3 jedine 100 V power racing...
overene, doporucam
Re: problematika kvality benzinu
Napísané: Nedeľa, 15. Marca 2009, 00:31
od VLADKY242
Ja tiez Agip lejem vačšinou zatial ok

Re: problematika kvality benzinu
Napísané: Nedeľa, 15. Marca 2009, 09:09
od array
asi 1,5 km zapadne od spominanej hyperni je Shell-ka, oproti metru a continentalu. ja chodim len tam. mala cerpacka, ale malokedy je tam viac ako dva tri auta, takze clovek fakt natankuje a moze hned zmiznut, ziadne cakanie.
ja davam shell V power. myslel som ze je 98 okt. 100 okt som nedaval, vraj to ani velmi nema zmysel, kazdopadne nazory sa rozchadzaju a asi najlepsie je skusit
Re: problematika kvality benzinu
Napísané: Nedeľa, 15. Marca 2009, 10:28
od Martin46
Cim viac elektroniky v motore a cim viac vyladeny motor, tym lepsie mu viac oktanov chuti
Re: problematika kvality benzinu
Napísané: Nedeľa, 15. Marca 2009, 10:49
od Rimi
Ak si porovnas normy z DE a SK je tam priepastny rozdiel.Rovnakov olejoch urcenych pre DE a SK trh. 3 benziny, ktore sa u nas predavaju ako jedine splnaju normu, ktora je v DE,Shell V-power, Agip 98 a Carrera.
SKus si na youtube najst Fifth Gear fuel test alebo nieco podobne.Skusali ci naozaj 100 oktanovy benzin je vyuzitelny.Vysledok bol taky,ze starsie motory nepoznaju rozdiel na vykone medzi 95 - 100 okt. Pri novsich motoroch bolo dokazane ze vyuziju 100 okt. benzin a maju skutocne vyssi vykon ale max. o 2-3%. A ziadne aditiva ktore su na pumpe napr. od znacky STP nepomozu motoru,dokonca niektoi vyrobcovia zakazuju pouzivanie pridavnych aditiv.