Strana 1 z 2
ALTERNÁTOR - vodou chladený!
Napísané: Utorok, 10. Marca 2009, 11:42
od duro4
Zdravím vás, chalani, chcel by som rozbehnúť diskusiu o vodou chladenom alternátore, poprosil by som vaše skúsenosti a postrehy.
Zatiaľ viem len toľko, že tento alternátor je bezúdržbový ( nedá sa repasovať ), nemá regulátor, ani uhlíky, ani vinutie vnútri...na akom princípe pracuje, kde sa nachádza regulátor...atď???

Re: ALTERNÁTOR - vodou chladený!
Napísané: Utorok, 10. Marca 2009, 11:54
od dasto
no myslim ze tieto nase vzduchom chladene plne vyhovuju, ked mas dobry privod vzduchu myslim ze neni co riesit, takto to vyvinuli tak by to malo tak ostat...
Re: ALTERNÁTOR - vodou chladený!
Napísané: Utorok, 10. Marca 2009, 11:55
od jararak
v akom aute si videl taky alternator?
Re: ALTERNÁTOR - vodou chladený!
Napísané: Utorok, 10. Marca 2009, 11:59
od Thorien
no napr taky ma podla vsetkeho na svojom :) ....
http://bmwfans.info/original/E39/Lim/54 ... l-12_0981/ak sa nemylim vtedy v nedelu na to pozerali na stretku v Klcove ...
Re: ALTERNÁTOR - vodou chladený!
Napísané: Utorok, 10. Marca 2009, 12:03
od duro4
Mám ho vo svojom aute, a vyvinuli ho asi páni inžinieri z Mníchova...asi vedeli čo robia...

No a v Klčove to bola tiež pre každého novinka...

Toto je prvé auto na svete, čo malo takýto alternátor:
http://cadillac.katalog-automobilov.sk/ ... 32v-205kw/
Re: ALTERNÁTOR - vodou chladený!
Napísané: Utorok, 10. Marca 2009, 12:31
od palo
tiez by som sa o tom rad nieco dozvedel.aspon ako to funguje
Re: ALTERNÁTOR - vodou chladený!
Napísané: Utorok, 10. Marca 2009, 16:21
od luky2208
Pre "dasta" a "jararaka"

chlapci je to v tomto motore

ja som to tiež vydel 1x

PS:Duri prepáč že som použil foto z tvojho krasneho auta.

Re: ALTERNÁTOR - vodou chladený!
Napísané: Utorok, 10. Marca 2009, 17:20
od alfi666
Pekna vec... zase som sa nieco naucil.. diky
PS: water cooling rulez!

Re: ALTERNÁTOR - vodou chladený!
Napísané: Utorok, 10. Marca 2009, 18:18
od duro4
Re: ALTERNÁTOR - vodou chladený!
Napísané: Utorok, 10. Marca 2009, 18:44
od jararak
aky ma vykon ten alternator? inac je len otazka casu kedy zacnu robit vsetko takto, no mozno zase je to len hviezdicka ktora dlhsie nezaziary.
Re: ALTERNÁTOR - vodou chladený!
Napísané: Utorok, 10. Marca 2009, 19:33
od valer750
takze vodou chladeny alternator ma okrem BMW aj Mercedes, to len tak mimochodom...princip je taky, ze v strede alternatora je stacionarna cievka, okolo ktorej sa toci rotor z masivneho kovu, ktory pripomina klasicku kotvu, az na to, ze je bez vinutia a ma v sebe otvory-medzery, cez ktore prepusti el.magneticke vlnenie z vnutornej stacionarnej cievky...to nasledne indukuje prud na vonkajsej stacionarnej cievke, ktora je na plasti alternatora...vnutri je samozrejme diodovy mostik aj regulator...kapacitne ten alternator ma asi 180 A ...pripajam fotku...za normalnych okolnosti je viditelna iba ta cierna cast, zvysok je zasunuty v puzdre a okolo prudi voda...ja viem, je tazke si to predstavit,ale ja som to mal rozobrate, tak mi to pride normalne. mal som niekde aj pdf s nejakym rezom, ale nemozem to najst

kazdopadne ak nieco, tak sa pytajte....
Re: ALTERNÁTOR - vodou chladený!
Napísané: Utorok, 10. Marca 2009, 19:56
od jararak
cize oni otocili doterajsiu koncepsiu naruby. mimochodom co ho pohana? pohana ho voda? cize oni vlastne urobili vodny mlyn.
Re: ALTERNÁTOR - vodou chladený!
Napísané: Utorok, 10. Marca 2009, 20:03
od valer750
jararak napísal:cize oni otocili doterajsiu koncepsiu naruby. mimochodom co ho pohana? pohana ho voda? cize oni vlastne urobili vodny mlyn.
pohana ho remen...ved na fotke to je vidno, voda iba chladi plášť
Re: ALTERNÁTOR - vodou chladený!
Napísané: Utorok, 10. Marca 2009, 20:07
od duro4
Asi si mal na mysli koncepciu a nie konsepsiu...

a prosím žiadne OT typu žiari či nezažiari, my sme konzumenti Bmw a nie konštruktéri Bmw...takže som nepochopil...alebo nechcel som...

Že vraj vodný mlyn..heheheheh, pekná píp
Valér750 prosím ťa, nevieš mi povedať, na koľko V má dobíjať, mne dobíjalo málo na voľnobehu, ale keď som nechal dlhšie bežať motor, zvýšili sa otáčky a po meraní dobíjalo OK 14-14,1V, ako keby niečo vyslalo signál na dobíjanie, vyriešil som to tak, že mám zapnutú klímu a otáčky sú vyššie, niečo nad 1000, keď ju vypnem, klesnú pod 500 a po meraní dobíja málo???
Re: ALTERNÁTOR - vodou chladený!
Napísané: Utorok, 10. Marca 2009, 20:45
od valer750
duro4 napísal:Asi si mal na mysli koncepciu a nie konsepsiu...

a prosím žiadne OT typu žiari či nezažiari, my sme konzumenti Bmw a nie konštruktéri Bmw...takže som nepochopil...alebo nechcel som...

Že vraj vodný mlyn..heheheheh, pekná píp
Valér750 prosím ťa, nevieš mi povedať, na koľko V má dobíjať, mne dobíjalo málo na voľnobehu, ale keď som nechal dlhšie bežať motor, zvýšili sa otáčky a po meraní dobíjalo OK 14-14,1V, ako keby niečo vyslalo signál na dobíjanie, vyriešil som to tak, že mám zapnutú klímu a otáčky sú vyššie, niečo nad 1000, keď ju vypnem, klesnú pod 500 a po meraní dobíja málo???
co sa tyka napätia, ak to dobija, tak okolo tych 14 voltov, ako pises...na tvoju otazku by bolo dobre vediet kompletne zapojenie alternatora a batérie, ci je to niecim riadene alebo nie, ak nie, vyzera to tak ako keby nebol alternator pri nizkych otackach dostatocne vybudeny...ale to sa skor zvykne stavat u uhlikovych alternatorov... dalej cez ss