Strana 1 z 6

Je rozdiel v odchylke tacho pri podhustenej/nafukanej pneu ?

Napísané: Utorok, 3. Februára 2009, 17:44
od alfi666
EDIT:
Tak uz nejaku chvilu tu rozoberame tuto temu OFFTOPIC v inej teme.... a zda sa mi, ze som sam kto tvrdi, ze tachometer/odometer bude ukazovat rozdielne hodnoty pri podhustenej a nahustenej pneu.
PS: Predpokladame, ze pri nafuknutych pneu ukazuje tachometer/odometer uplne presne udaje, comu zodpoveda urcity pocet otacok hriadela

Kopirovane z ineho topic-u:

alfi666 napísal:
...aby som este trosku rozmutil vodu :P
Ktory obvod kolesa plati? ...ked je pneumatika vo vzduchu alebo ked je zatazena a tym je polomer kolesa od zeme ku stredu mensi :P

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Napísané: Utorok, 3. Februára 2009, 17:49
od TT-SIMIK
alfi666 napísal:
...aby som este trosku rozmutil vodu :P
Ktory obvod kolesa plati? ...ked je pneumatika vo vzduchu alebo ked je zatazena a tym je polomer kolesa od zeme ku stredu mensi :P



Alfi alfi......ty ma chceš nasrat.....)))ale neeee....pozri poviem to takto......obvod kolesa je vždy rovnaky.....či je nafukany alebo trochu podhusteny....to kolo tak či tak celu tu drahu musi prejst....tym že je podhustená sa nezmenší obvod pneu....aj ked priemer na vyšku bude menší to je jasne.....ked sa guma zodere tak strati na obvode milimetre...nemylsiš tym padom aj odvod kolesa je menší tak za tu istu dobu prejde koleso inu drahu a tym padom je odchylka...)))))mne sa zase nechce počítať kedy prejde menej akedy viac ale logicky je to iny parameter,kedže jeden z nich sa zmenší....))

Ps: alebo ked si na gumu bez elektronu sadneš a splaští sa..zmeni svoj obvod???aj ked priemer bude menší...aj ked to by zaležalo kolko si sa naobedoval..)))))

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Napísané: Utorok, 3. Februára 2009, 18:46
od killian
zhmp napísal:
Jasné......))))))) ps......ta odchylka je vždy...lebo pneu menia svoj obvodový priemer,ked sa zoderu.....))) 8)

vypusti na 50% jedno koleso, sprav znacku na gume a na ceste, pohni sa s autom kym znacka na gume nebude znova na ceste. Vzdialenost co si presiel je ten "obvod" co plati. Podla mna bude namerena vzdialenost rovnaka ako s plnym kolesom :D

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Napísané: Utorok, 3. Februára 2009, 19:09
od TT-SIMIK
killian napísal:
vypusti na 50% jedno koleso, sprav znacku na gume a na ceste, pohni sa s autom kym znacka na gume nebude znova na ceste. Vzdialenost co si presiel je ten "obvod" co plati. Podla mna bude namerena vzdialenost rovnaka ako s plnym kolesom :D


presne tak.....logika nepusti.......ine je to ked sa dezen zodere o 0,5cm na celom obvode to urobi trošku ine čislo......

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Napísané: Utorok, 3. Februára 2009, 21:27
od alfi666
hehe :D ja som vedel, ze sa chytite :).. chlapci... chlapci...

Tak si predstavte, ze mate napriklad 10" disk a taku velku pneu, ze by koleso pri nafuknutom stave malo ten spravny rozmer... vtomto pripade bude tachometer aj odometer ukazovat spravne hodnoty...

No a teraz si predstavte, ze to koleso je spustene... proste uplne ;) cize.. rolujete na rafikoch a guma sa tam len tak vala... co myslite... na jednu otacku toho 10" disku prejdete aku vzdialenost - obvod toho disku alebo obvod tej gumy? :D

PS: ta guma spravi stale rovnaku drahu.. aj ked je spustena, lebo jej obvod sa nemeni... ale hriadel sa otoci o uplne iny pocet otacok ;)

PS2: predtym nez sa chcete somnou otom hadat tak sa nadtym este raz zamyslite :D

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Napísané: Streda, 4. Februára 2009, 01:44
od killian
Alfi pokial predpokladas ze guma nepresmykuje ani na ceste ani na disku tak nemas pravdu. Jedna otocka nech aj 5'' disku o 360 stupnov musi znamenat cely obvod gumy ktory sa nezmenil. Sprav test ako som pisal;)

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Napísané: Streda, 4. Februára 2009, 06:10
od TT-SIMIK
killian napísal:
Alfi pokial predpokladas ze guma nepresmykuje ani na ceste ani na disku tak nemas pravdu. Jedna otocka nech aj 5'' disku o 360 stupnov musi znamenat cely obvod gumy ktory sa nezmenil. Sprav test ako som pisal;)


Presne tak.......alfi alfi....nerozmýšlaš.....))))ten obvod bude musiet prejs či je nafukana a či vyfučananá......jedine že by si ju skrátil..........))))))matika nepustí......))))))) 8) 8)

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Napísané: Streda, 4. Februára 2009, 07:45
od Thorien
no neviem .. podla mna ma alfi pravdu .. pneumatika je v podstate inak tvarovany balon .. a ten zmenou tlaku teda podstatne meni objem a teda aj obvod :) ... minimalne deformacia podhustenej pneu do stran moze zmensit obvod kolesa ... inak pri vsetkych smerniciach, ktore sa tykaju kalibracie tachometrov (alebo napr. taxametrov) sa vyzaduje predpisany tlak v pneu ... ak by to nemalo vplyv bolo by to zbytocne nemyslite ? :)

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Napísané: Streda, 4. Februára 2009, 14:14
od alfi666
Mam dakde male gumene koleso z auticka natiahnute na disk ;) skusim spravit pokus...

Podla mna sa nemusi ani disk presmykovat ani guma... len ta guma ten svoj obvod rozprestrie po asfalte, ale pocet otacok na hriadeli sa pri rovnakej vzdialenosti zvysi ;)

V podstate sa to pri vyfuknutej pneu bude chovat ako tank, ktory roluje svoje pasy ;)

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Napísané: Pondelok, 23. Februára 2009, 21:57
od martiin
alfi666 napísal:
Mam dakde male gumene koleso z auticka natiahnute na disk ;) skusim spravit pokus...

Podla mna sa nemusi ani disk presmykovat ani guma... len ta guma ten svoj obvod rozprestrie po asfalte, ale pocet otacok na hriadeli sa pri rovnakej vzdialenosti zvysi ;)

V podstate sa to pri vyfuknutej pneu bude chovat ako tank, ktory roluje svoje pasy ;)





Podľa mňa sa otačky na hriadeli nezvýšia :wink: .Prirovnal si to pekne,ale pás na tanku bude mať stale ten istý obvod a môže mať tvar aky len chceš. :smile: a tak isto aj ta guma

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Napísané: Pondelok, 23. Februára 2009, 22:13
od alfi666
OMG.. nikto nehovori otom, ze ta guma neprejde rovnaky obvod!!.. prejde, takisto ako ten pas prejde!!... ale hriadel sa otoci viackrat, pretoze auto pojde po disku a nie po pneu.. a kedze disk je mensi, tak je mensi aj jeho obvod, cize na prejdenie rovnakej vzdialenosti sa musi viackrat otocit, cize auto bude ukazovat na tachaci viac nez realne ide...
Uz to neviem ako inac vysvetlit ](*,) ](*,) ](*,) ... zbehnite za nejakym ucitelom fyziky ;)

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Napísané: Pondelok, 23. Februára 2009, 22:22
od alfi666
Napriklad tu je opisovany system ktory monitoruje pokles tlaku v pneumatikach na zaklade rozdielu otacania jednotlivych kolies.
http://www.control.isy.liu.se/~fredrik/reports/02SAEtpi.pdf

Doporucujem si precitat hlavne to co som podciarkol v obrazku

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Napísané: Utorok, 24. Februára 2009, 08:30
od SnipE_88
chlapci dlho som nadtym rozmyslal ale alfi666 ma v podstate pravdu!!!
neviem ako to vysvetlit takto cez net to je dost tazke ale ked sa nad tym zamyslite je to pravda ale len pri extremne podhustenej gume ak by nebola takmer vobec natlakovana tak by nepresla cely svoj obvod pri otoceni hriadela da sa to vyskusat ked si vezmete obycajnu gumicku do vlasov a nejake koliesko ktore ma mensi vnutorny priemer ako ta gumicka vopchajte ho do nej a otacajte kolieskom otoci sa viac krat ako ta gumicka

ale ako vravim to je taky extrem ze na aute sa to asi len sotva stane...

a co sa tyka tej presnosti tachacov tak tusim sa naschval robia tak aby ukazovali menej aby sa spekulanti ked ich otfotia nevyhovarali na odchylku analogoveho tachometra
na firemnych autach (fabia, octavia) mi pri vyssich rychlostiach tachometer ukazoval aj 15km menej oproti gps
na bawku som to este neskusal

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Napísané: Utorok, 24. Februára 2009, 10:41
od alfi666
Ked berieme extrem pri ktorom je uplne vyfuknuta guma, tak tam je ten rozdiel aj viditelny ;) pri podhustenej pneu si vedia ten rozdiel vsimnut len presne snimace... samozrejme, ze volnym okom si to nevsimnes, ze sa to toci viac alebo menej ;)

Neni to o nicom inom len o fyzike.. a uz sa nehadajte 8)

Re: E46/330d - Rozdiely medzi 135kw a 150kw?

Napísané: Utorok, 24. Februára 2009, 19:35
od martiin
Pozri sa alfi666 ,my sme sa bavili o tom,že guma neprešmykne ani na ceste a ani na rafiku a zaroveň sa spominalo,že nemeni svoj obvod. tak v tomto pripade sa otačky nemenia ](*,) , napr. ak by bola pneumatika podhustená,tak to r- δ r tam nemôžeš použiť,lebo od osi ku zemi by sice bolo r menšie,vlastne ked tam odratame to δ r. to je vlastne polopatisticky povedane spľastnutie pneumatiky,tým zmenšime to r a tym padom nam vyjde menši obvod pneumatiky,ale tam sme sa bavili o rovnakom obvode.No ak by obvod ostal stale rovanky a koleso by bolo podhustene ako sme spominali,tak os otačania by bola nižšie a zaroveň r bude menši,ale zase od vrchnej polovice kolesa bude to .r. o to večšie.takže v tomto pripade by to prešmykovalo aj na disku aj na kolese...a tam stači podľa mna iba logika a nejaka ta predstavivosť

a teraz ku tomu tvojemu vzorcu ,s tym s tebou suhlasim,tie otačky sa tam podľa mna zväčšuju,tam ide asi o to že sa ta guma podda.prirovnal by som to napr ku kolesu zo špongie,(nič ine ma teraz nenapada)v tom jednom mieste by mala presne to . r-δr ale ostatok kolesa by mal normalny priemer,takže koleso by sa točilo ako keby bolo menšie. toď vsjo aspon tak si to vysvetľujem ja a alfifo666 prispevky mi akosi nezapadaju do seba(bez uražky) :wink: tank by som prirovnal ku tej prvej časti a nie ku tomu vzorcu: ak sa mýlim čo je dosť možne,tak sa vopred ospravedlňujem :D