Strana 1 z 5

demontaz viskospojky - navod aj s fotodokumentaciou

Napísané: Piatok, 17. Augusta 2007, 10:06
od BlackMW
vie niekto nejaku fintu na demontaz visko spojky ?
ta 32ka matica nekce povolit.. mlatil som kladivom do kluca zboku,
mlatili mi donho aj zvrchu ze tak im to vzdy povolilo a stale nic..
uz asi tyzden na to striekam WDcko a furt je to zakusnute..
pretaca sa vodna pumpa a remene..
snazili sme sa nasrobovat tam taku tycku aby sa zaprela,
ale odtrhol sa ten srob z kolecka na vodnej pumpe, uz ostali len 3..

ked ma to nasere tak znova vyberem chladic, vrtulu
a vydrbem von celu vodnu pumpu a kupim novu.. ale to je posledna moznost..

nejake napady ?

Napísané: Piatok, 17. Augusta 2007, 17:52
od BMino
mal si zaradene??

Napísané: Piatok, 17. Augusta 2007, 19:02
od Nitro
BMino napísal:
mal si zaradene??


:lol: :lol: :lol: tak toto je dobry obpal :lol: :lol: :lol: :lol:

Napísané: Piatok, 17. Augusta 2007, 22:25
od bawor
je tam opacny zavit " lavy " :wink:

Napísané: Sobota, 18. Augusta 2007, 14:26
od lupo
jj, opacny zavit. tiez som mal dojebkanu visco na E39. inak podla ETK je na to nejaky speci nastroj, ale da sa to aj pomocou kluca a zbrusenych bliciek.

Napísané: Sobota, 18. Augusta 2007, 16:42
od BMino
znamy to raz povoloval tyzden a potom sa dozvedel, ze je tam opacny zavit :lol: :lol: :lol:

Napísané: Nedeľa, 19. Augusta 2007, 11:58
od BlackMW
bawor napísal:
je tam opacny zavit " lavy " :wink:


hej to uz vjem
a ano bolo to najprv dotjahnute, nje mnou

Napísané: Nedeľa, 2. Septembra 2007, 02:19
od BlackMW
taakze navod na demontaz viscospojky ktora nejde demontovat, aj s fotodokumentaciou:

1. zhodime plast nad maskou, odstranime vzduchovod na chladenie alternatora.
Plasty odkladame do motoroveho priestoru tak by kapota neskor nesla zavriet.
Tym neskor zabezpecime ze sme na nic nezabudli..

2. vyberieme koliky a plastove cudliky z plastu okolo vrtule.
Pri tom je potrebne sa popalit aby sme sa skaredsje nepopalili v dalsich krokoch.

3. Auto nechame vychladnut 3 hodiny.

4. odmontujeme eskapasky 3 x z chladica a odpojime jeden (burzuji s klimou dva) konektory z chladica.
Strhneme vsetky tri hadice a pozametame chladiacu kvapalinu zo zeme.
Odhaname vlastne domace zvierata konzumujuce chladjacu kvapalinu.

4. Ak mame viac casu a malo penazi, pred operaciou cislo 3 vlozime nadobu pod vypustaci srob,
na trubku pri vypustacom srobe nasunieme hadicu a opacny koniec strcime do bandasky od destilky.
Vysrobujeme vypustaci srob a ziskame asi 5 litrov zeleneho alebo modreho sajrajtu ktory neskor zrecyklujeme.

5. vyberieme chladic naraz s plastom okolo vrtule. Odmontujeme 4 imbusove sroby z vrtule a dame ju dole.

6. na maticu vyskospojky velkosti 32 polozime kus dreva aby sa neposkodila rura okolo termostatu.
Karbobruskou jemne, neskor agresivne rezeme do hlinikovej viskospojky.
Burzujom s klimou odporucam natocit si ochranny plech na karboske tak aby si nedorezali klimovy chladic.
Snazime sa operaciu dokoncit s rovnakym poctom koncatin ako sme mali pred jej zacatim.

Priebezny vysledok vyzera nasledovne:

Obrázok

7. od vyrezaneho trojuhlnika postupujeme dalej pomocou kluca velkosti 32,
ktory nasuvame na rebra a tie postupne vylamujeme po celom obvode.

8. Mlatime kladivom a majzlom po prednej casti hlinnikovej visco spojky,
az kym nedosiahneme nasledujuci stav:

Obrázok

9. Mlatime kladivom a majzlom po zadnej casti hlinnikovej visco spojky,
az kym nedosiahneme nasledujuci stav:

Obrázok

10. zapacenim klucom 32 smerom k sebe a postupnym otacanim sa zbavime zvysku vyskospojky.

Dalsim nepriatelom je matica nasrobovana na vodnej pumpe.
Pocas nasledujucich krokov na nu casto striekame WD-cko aby sa zadusila.

11. Maticu zvrchu narezeme karboskou ale tak aby sme nedorezali zavit na vodnej pumpe.
Tento nasilny cin maticu pravdepodobne nijak nevzrusi a stale sa nevzdava.

12. Maticu spredu zbrusime karboskou tak aby sme videli koniec osky vodnej pumpy podla nasledujceho obrazka:

Obrázok

Ked tu zrazu avsak matica povoli. Zahadzujeme ju co najdalej,
pripadne ju mozme za trest poriadne dorezat karboskou.

Obrázok

13. Diely naskladame nas5 v opacnom poradi, pricom karbosku uz nepouzivame.

14. Pozametame staru viscospojku a dame inzerat do sekcie predam:

Obrázok

15. nalejeme sajrajt pripadne destilku spat do chladica, odvzdusnime a mame dobry pocit z profesionalne vykonanej prace :D

Napísané: Nedeľa, 2. Septembra 2007, 06:37
od BMino
:lol: :lol: :lol: :lol: =D>

Napísané: Nedeľa, 2. Septembra 2007, 07:41
od crumar
:lol:

Napísané: Nedeľa, 2. Septembra 2007, 07:54
od Diablo
Dobrý koment :D
Myslíš že to vodná pumpa prežila?

Checht

Napísané: Nedeľa, 2. Septembra 2007, 08:04
od Oldman
Dobré ráno, ten popis nemá chybu :D .Mne sa to pdarilo na troch autách bez deštrukcie, len 32 zbrusený vidlicový kluč, žiadne WD, bez zranenia. Nakoľko ja tento bazmek dosť drahý, vymyslel som upravu náboja na manuálne spínanie, osvedčilo sa pri jazde v kolone a posuvanie sa krokom v pred mýtom v Chorvatsku \:D/

Napísané: Nedeľa, 2. Septembra 2007, 11:35
od balino
my asi naozaj otvorime fusersku dielnu s nazvom FUSUJEME VSETKO :lol:

Napísané: Nedeľa, 2. Septembra 2007, 12:26
od Oldman
balino napísal:
my asi naozaj otvorime fusersku dielnu s nazvom FUSUJEME VSETKO :lol:
:-({|= Balino!!! Myslel si fuškársku, nie, fušer všetko dodrbe :D

Napísané: Nedeľa, 2. Septembra 2007, 13:38
od TiTAN
hehehe super navod :twisted: uz dlho som sa tak dobre nezasmial :D