taakze navod na demontaz viscospojky ktora nejde demontovat, aj s fotodokumentaciou:
1. zhodime plast nad maskou, odstranime vzduchovod na chladenie alternatora.
Plasty odkladame do motoroveho priestoru tak by kapota neskor nesla zavriet.
Tym neskor zabezpecime ze sme na nic nezabudli..
2. vyberieme koliky a plastove cudliky z plastu okolo vrtule.
Pri tom je potrebne sa popalit aby sme sa skaredsje nepopalili v dalsich krokoch.
3. Auto nechame vychladnut 3 hodiny.
4. odmontujeme eskapasky 3 x z chladica a odpojime jeden (burzuji s klimou dva) konektory z chladica.
Strhneme vsetky tri hadice a pozametame chladiacu kvapalinu zo zeme.
Odhaname
vlastne domace zvierata konzumujuce chladjacu kvapalinu.
4. Ak mame viac casu a malo penazi, pred operaciou cislo 3 vlozime nadobu pod vypustaci srob,
na trubku pri vypustacom srobe nasunieme hadicu a opacny koniec strcime do bandasky od destilky.
Vysrobujeme vypustaci srob a ziskame asi 5 litrov zeleneho alebo modreho sajrajtu ktory neskor zrecyklujeme.
5. vyberieme chladic naraz s plastom okolo vrtule. Odmontujeme 4 imbusove sroby z vrtule a dame ju dole.
6. na maticu vyskospojky velkosti 32 polozime kus dreva aby sa neposkodila rura okolo termostatu.
Karbobruskou jemne, neskor agresivne rezeme do hlinikovej viskospojky.
Burzujom s klimou odporucam natocit si ochranny plech na karboske tak aby si nedorezali klimovy chladic.
Snazime sa operaciu dokoncit s rovnakym poctom koncatin ako sme mali pred jej zacatim.
Priebezny vysledok vyzera nasledovne:
7. od vyrezaneho trojuhlnika postupujeme dalej pomocou kluca velkosti 32,
ktory nasuvame na rebra a tie postupne vylamujeme po celom obvode.
8. Mlatime kladivom a majzlom po
prednej casti hlinnikovej visco spojky,
az kym nedosiahneme nasledujuci stav:
9. Mlatime kladivom a majzlom po
zadnej casti hlinnikovej visco spojky,
az kym nedosiahneme nasledujuci stav:
10. zapacenim klucom 32 smerom k sebe a postupnym otacanim sa zbavime zvysku vyskospojky.
Dalsim nepriatelom je matica nasrobovana na vodnej pumpe.
Pocas nasledujucich krokov na nu casto striekame WD-cko aby sa zadusila.
11. Maticu zvrchu narezeme karboskou ale tak aby sme nedorezali zavit na vodnej pumpe.
Tento nasilny cin maticu pravdepodobne nijak nevzrusi a stale sa nevzdava.
12. Maticu spredu zbrusime karboskou tak aby sme videli koniec osky vodnej pumpy podla nasledujceho obrazka:
Ked tu zrazu avsak matica povoli. Zahadzujeme ju co najdalej,
pripadne ju mozme za trest poriadne dorezat karboskou.
13. Diely naskladame nas5 v opacnom poradi, pricom karbosku uz
nepouzivame.
14. Pozametame staru viscospojku a dame inzerat do sekcie predam:
15. nalejeme sajrajt pripadne destilku spat do chladica, odvzdusnime a mame dobry pocit z profesionalne vykonanej prace
