Strana 1 z 2

Meranie výkonu motora na záťažovej brzde

Napísané: Streda, 28. Januára 2009, 21:19
od Jofo
Ahojte,
zaujímalo by ma, či má niekto poznatok o tom, či sa dá ovplyvniť alebo zmanipulovať na záťažovej brzde pri meraní výkonu motora napr. po chiptunningu to, že by napr. pri malom náraste výkonu mechanik, ktorý meria výkon na tomto zariadení, nastavením napr. záťaže vedel dosiahnuť to. že by v konečnom meraní ukázak graf vyšší nárast výkonu ako v skutočnosti narástol.
Ďakujem.

Re: Meranie výkonu motora na záťažovej brzde

Napísané: Streda, 28. Januára 2009, 21:49
od BMino
pochybujem, mozes na nej simulovat jazdu hore, dole kopcom, ale tym dosiahnes len to ze ti bude vykreslovat graf pomalsie (hore kopcom), vykon podava auto nie brzda, ta ho len prenasa, ovplyvnit to mozes akurat odpormy, ako slabo nafukane pneu a tak...
pripadne ak je brzda zle zostelovana, tak bude robit chyby, kde si bol merat?

Re: Meranie výkonu motora na záťažovej brzde

Napísané: Streda, 28. Januára 2009, 23:34
od Jofo
bol som chipovat a zaroven merat pred aj po v mm racingu a po chiptunningu mi prvy raz nameral na benzinaku narast vykonu asi len o 5-6 koni a ked som prejavil sklamanie, povedal ze to skusi rozjazdit na valcoch aby sa adaptovala riadiaca jednotka a potom nameral 2x po sebe vykon vyssi asi o 20 Ps a tak isto i krutak a to sa mi nezdalo, preto sa pytam...

Re: Meranie výkonu motora na záťažovej brzde

Napísané: Štvrtok, 29. Januára 2009, 07:58
od R0nnIe
Ja by som povedal ze sa to ovplivnit da, ved je to len meraci pristroj, ktory musi byt nakalibrovany a urcite sa tam musia dat odchylky nastavit

Re: Meranie výkonu motora na záťažovej brzde

Napísané: Štvrtok, 29. Januára 2009, 08:00
od R0nnIe
Jofo napísal:
bol som chipovat a zaroven merat pred aj po v mm racingu a po chiptunningu mi prvy raz nameral na benzinaku narast vykonu asi len o 5-6 koni a ked som prejavil sklamanie, povedal ze to skusi rozjazdit na valcoch aby sa adaptovala riadiaca jednotka a potom nameral 2x po sebe vykon vyssi asi o 20 Ps a tak isto i krutak a to sa mi nezdalo, preto sa pytam...

Povedal ti kokotinu, ako sa moze RJ rozjazdit a adaptovat, to musi ist hned co do nej naprogramuje to sa prejavi hned, ziadne rozjazdenie urcite netreba, ona nema ziadnu umelu inteligenciu , aby sa rozjazdila.

Re: Meranie výkonu motora na záťažovej brzde

Napísané: Štvrtok, 29. Januára 2009, 08:21
od Martin46
presne tak, vykon na antmosferickom motore sa da zdvihnut maximalne o nejakych 5-7 percent.

Co sa tyka motorovej brzdy, staci ak zmeni alebo ovplyvni teplotu v miestnosti a hned ukazuje ovela, ovela ine hodnoty.

Re: Meranie výkonu motora na záťažovej brzde

Napísané: Štvrtok, 29. Januára 2009, 08:44
od slamec
veď sa uvidí 21.3. :lol:

Re: Meranie výkonu motora na záťažovej brzde

Napísané: Štvrtok, 29. Januára 2009, 09:33
od BMino
ide o to ako to maju nastavene, ale je bezne ze aj ked mera tri krat za sebou tak mu to vzdy inak ukaze, nejaka odchylka tam je, daj si to zmerat niekde inde a uvdis

Re: Meranie výkonu motora na záťažovej brzde

Napísané: Štvrtok, 29. Januára 2009, 10:35
od alfi666
Keby sme este napisali, ze o akom aute sa bavime, tak by to bolo lepsie ;)
Okrem toho.. chodi sem aj chalan z MMracingu, tak hadam sa vyjadri ;)

Re: Meranie výkonu motora na záťažovej brzde

Napísané: Štvrtok, 29. Januára 2009, 10:53
od BMino
R0nnIe napísal:
Povedal ti kokotinu, ako sa moze RJ rozjazdit a adaptovat, to musi ist hned co do nej naprogramuje to sa prejavi hned, ziadne rozjazdenie urcite netreba, ona nema ziadnu umelu inteligenciu , aby sa rozjazdila.



asi tak, ved keby sa neadaptovala tak nenastartujes, ako ked napalis CDcko, to tiez nemusis zabehavat, hra ti od zaciatku

Re: Meranie výkonu motora na záťažovej brzde

Napísané: Štvrtok, 29. Januára 2009, 12:06
od alfi666
Hosi trepete ;) ECU sa praveze dokaze adaptovat... sluzi to nato aby sa ECU dokazala vyrovnat s nepresnostami snimacov, aby sa naucila v akych podmienkach sa auto pouziva (teplota vzduchu, vela kratkych jazd, castejsia jazda vo vyssich otackach, pripadne nizsich, atd)- proste ECU si zvyka na vodica ;)

Napriklad preto sa odporuca v pripade nejakych problemov odpojit bateriu na par minut... tym sa vymazu tieto data ktore si ECU uklada (niektore ECU sa musia vymazat cez pocitac, lebo odpojenie baterie nepomoze)

Re: Meranie výkonu motora na záťažovej brzde

Napísané: Štvrtok, 29. Januára 2009, 12:08
od alfi666

Re: Meranie výkonu motora na záťažovej brzde

Napísané: Štvrtok, 29. Januára 2009, 16:43
od mmracing
Ahoj JOFO,

mrzi ma ze si sa na to neopytal ihned ked si mal nejake dolnujuce otazky rad by som ti ich vysvetlil, to vsak nieje predmet prispevku.

Neviem sice o akom aute hovorime, ale chcem aby si napisal, ci mas pocit ze som menil nieco v nastaveniach, alebo som sa len s autom "povozil" na brzde a zopakoval som merania? Podla mna je to dolezite,
pretoze uz podla toho si v podstate odpovies na svoju otazku.

K adaptacii riadiacej jednotky motora ci prevodovky ALFI napisal co trebalo.

Re: Meranie výkonu motora na záťažovej brzde

Napísané: Štvrtok, 29. Januára 2009, 20:32
od NiktO
No pocujte v prvom rade ti chcem napisat ze ak si cakal "ovela" vyssi vykon tak to uz si dobabral...Vykon na benzinovych motoroch sa da zvysit asi tak max +10%...Na diesli je to o trosku lepsie...Hlavne krutak...Ja si davam chipovat u pana ktory tu uz pisal tiez par prispevkov v profituningu...Necakam od toho zazraky,len trosku sviznejsie objiehanie..:)..Keby som chcel vykon hore tak si kupim rovno M3..:)..

Re: Meranie výkonu motora na záťažovej brzde

Napísané: Piatok, 30. Januára 2009, 00:36
od mmracing
NiktO napísal:
No pocujte v prvom rade ti chcem napisat ze ak si cakal "ovela" vyssi vykon tak to uz si dobabral...Vykon na benzinovych motoroch sa da zvysit asi tak max +10%...Na diesli je to o trosku lepsie...Hlavne krutak...Ja si davam chipovat u pana ktory tu uz pisal tiez par prispevkov v profituningu...Necakam od toho zazraky,len trosku sviznejsie objiehanie..:)..Keby som chcel vykon hore tak si kupim rovno M3..:)..


ty pises, ako keby si bol Asimakopolus...z toho mi vypliva ze nechces vykon a urcite preto mas 316 E36
a preco si si ju dal teda upravit kvoli "objiehaniu" nie kvoli vykonu???

mimochodom, aku to ma suvislost s temou?