Strana 1 z 5

Olej v prevodovke, vymena... atd

Napísané: Utorok, 6. Januára 2009, 19:26
od Martin46
BMW E46 320d 99r.v.
------------------------------

znamy menil olej v prevodovke a mal ho tam sotva polovicu, bola to E39. Tak to zacalo aj mne vrtat v hlave, ci by ho nebolo vymenit, kedze mi ukazal stary cierny:)) Na fore som hladal dost, ale nikde som nenasiel fundovany nazor ci 10 rocne auto s 170 000km moze mat olej v prevodovke pripadne v inych castiach v poriadku. Tak budem rad ked mi poradite... pripadne mozete povedat aj nazor na olej v serve.

-teraz vsetko funguje, ale clovek nikdy nevie kedy ho co prekvapi preto odpoved pokial to ide nechaj tak nie je podla mna az taka dobra.

A hlavna otazka co za olej tam ide???

Napísané: Utorok, 6. Januára 2009, 21:21
od pgrno
ja mam v knizke interval vymeny oleja v prevodovke na 60 alebo 120tis. uz presne neviem. ale viem ze tam nejaky je.

vacsina aut ma dozivotnu napln. skratka je tam zavrety a melie sa tam s kolesami. nerozumiem celkom preco, totiz v prevodovke je len 1 liter, (peugeoty,renaulty a volkswageny maju 2litre) cena okolo 200-400 SK.
videl som aj ja oleje zo starsich prevodoviek. a nevyzeralo to bohvieako (kopa metalickych supin z kolies, bol hustejsi = vacsi odpor)

pozeral som co pise prirucka:
vacsina bmw prevodoviek je plnena olejom do automatickych prevodoviek (ATF). ten treba menit. su modely (M3) co maju manualne oleje (MTF) to je dozivotne. nechapem preco do manualnych prevodoviek davali ATF .

na tvojom mieste by som olej vymenil. nie je to vela penazi, prevodovka pojde lahsie, mozno sa zlepsi aj radenie. nemas co pokazit. akurat ked mas trochu zodrate kolesa alebo od vyroby nie idealne urobene moze sa stat ze bude ju trochu viac pocut, ale z toho si nic nerob.

olej predavaju aj v bmw. origo, s tym nemas co pokazit. ci do tvojej prevodovky ide ATF alebo MTF ti ja nepoviem, ale v automotive urcite budu vediet.

Napísané: Utorok, 6. Januára 2009, 21:31
od fioro
resp. je potrebne dat auto na zdvihak a pozriet aka je na prevodovke (obale spojky, zvone) nalepka....vacsinou oranzova s napisom ATF oil :wink:

Napísané: Utorok, 6. Januára 2009, 21:38
od Brano-HAVA
Zdar, dost zaujimava otazka a nikdy jasna odpoved. Ja vychadzam z tech. literatury BMW, ktora hovori ze v prevodovke aj difku su "LIFETIME" oleje takze zivotna napln (pokial nevytecie atd...) Je nelogicke ked po cca 150000 km olej vypustas tak je cierny ako slak, druha vec ked tecie gufero vystupneho naboja alebo radiaceho tiahla (asi problem co uvadzas u tej E39 ked chybal olej, casta zavada) olej vypustim ale nikdy ho nelejem spet, zda sa mi to hlupost ked napln je 1,3 litra do prevodovky a 1L do difu a tie oleje su pomerne lacne.Do tvojho difu ide 1L API GL5 Hypoid-napr Castrol SAF-X0 alebo hociaka ina znacka so zodp. normou a do prevodovky podla farby stitku ked je oranzovy tak1,3L ATF oil napr. Castrol Dextron2 alebo TQD, v (podstate to iste ako do serva). Ked mas na prev. zlty stitok tak 1,3L MTF-LT-2 (nahrada MTF-LT-1) tento olej predava BMW hociaka pobocka alebo zisti ekvivalent. Nakolko je vymena bleskova a lacna tak by som to vymenil uz len pre spokojnost svoju a pre to bawo.

Napísané: Utorok, 6. Januára 2009, 21:47
od Brano-HAVA
TO pgrno: medzi prevodovkami BMW a VW, PEUGEOT, RENAULT... a ost. zavratnymi znackami je zakladny rozdiel- BMW neobsahuje DIF. (zadny nahon teda dif. je mimo prevodovky) a u ostatnych uvedenych je dif. sucastou prevodovky takze je konstrukcne zlozitejsia a vacsia a je mazany aj dif. tz. vacsia ol. napln a iny druh oleja (vacsinou TAF-X spravidla drahsi)

Napísané: Utorok, 6. Januára 2009, 21:47
od mimka
je tam niekde aj kontrolný šrób alebo len výpustný a na naliatie?

Napísané: Utorok, 6. Januára 2009, 21:49
od Martin46
No a co servo tam by sa nezislo menit?

Ja som bol prave s tym znamym, on bol v BMW a nechceli mu ani za nic povedat aky olej to je, ze mu ho iba predaju... Tak si doniesol flasku a preliali mu 1.3l. Ma 525tds. Takze rad by som vedel co zac tam dat...

No a ved ked si predstavim ake vlastnosti musi ten olej po tolkych rokoch mat, tak by som ho najradsej vymenil hned. Uz nie je urcite ani s polovice taky robry ako bol na zaciatku, to by som sa vsadil, musi byt znecisteny atd. Rovnako aj v serve. Urcite neprispieva ku zivotnosti mat tam stary olej.

no ale hlavne ak mi vie niekto poradit ze co tam da, lebo kupovat v BMW 700sk liter sa mi velmi nechce. ATF kovy to urcite nie je lebo ten znamy co tam kupoval vravel ze bol taky hnedozltty

Napísané: Utorok, 6. Januára 2009, 21:51
od Brano-HAVA
Vzdy je aj kontrolny (cez ktory sa aj plni)aj na dife aj na prev.

Napísané: Utorok, 6. Januára 2009, 21:54
od fioro
tak ho asi odrbali...

Napísané: Utorok, 6. Januára 2009, 21:56
od Helldiver
Neviem ako U E46, ale u dost E30, E36 a E34 co som videl, tak je ako druhonapln ATFko (je tam taky stitok na prevodovke), kazdopadne zopar ludi s tym malo zle skusenosti ze ked to vymenili tak to sice radilo krasne aj za studena, velka zmena k lepsiemu, ale postupne im zacalo v prevodovke viac a viac rachat a nakoniec odisla uplne. Ja som preto este pri byvalej E30 dal pre istotu Castrol 80W90 transmission oil, to je trochu hustejsi olej, takze za studena sa neradilo az tak super (+- tak isto ako predtym), ale aspon netiekol atd... Co sa tyka serva, tak to je jasne, ATF a menit vzdy ked je uz trocha citit spaleninou, vymena aj nasledovne odvzdusnenie je relativne bezproblemovy proces.

Napísané: Utorok, 6. Januára 2009, 22:00
od pgrno
to Brano-HAVA: ano mas pravdu. dif je u bmw, mercedesu a inych zadopohonov zvlast, na tento fakt som som akosi pozabudol, to je ten dovod v rozdiele objemu naplni. nobody´s perfekt.

to ze "nerozumiem celkom preco" v odstavci o objemoch bolo myslene tak ze preco je napln dozivotna, ked vymena toho oleja tolko nestoji a je to pre mechaniku urcite lepsie. prevodovka sa lahsie toci. skratka si myslim ze tak ako sa v motore meni olej, ma zmysel menit aj prevodovke. je tiez dost namahany (teplotne, na strih, kovove necistoty). vyrobcovia uvadzaju dozivotne, urcite nie tak casto ako motor ale raz za cas.



okrem ineho som mu tym chcel povedat aby kupil origo bmw olej a nespekuloval s roznymi nahradami. raz som dal do peugeotovej prevodovky (306 rocnik 98) olej aky sa teraz dava do golf5 a pod. je vylepseny vseliakymi aditivami, lepsie prijne a pod. ( Castrol Burmah). prvych par km to bolo neskutocne, radilo to lahucko, dvoma prstami, ale potom to zacalo, mam pocit ze to bud zozralo kontaktny film na synchrokruzkoch, alebo co ale zacala radit cez zuby, skratka smykalo sa to, zacali hrkat kola. v zime to bola uplna hroza, tak som rychlo kupil v peugeote to co tam patri a bolo to lepsie.

(pardon ze som sa zasa rozpisal, len som sa chcel podelit so skusenostami a varovat ostatnych pred experimentmi.)

Napísané: Utorok, 6. Januára 2009, 22:04
od Peped
Píšu síce doživotná ale nenapíše že do života čoho, oleja? prevodovky? auta?

Ja som menil v serve lebo už bol taký dosť tmavý a riadenie ide o čosi lahšie. Určite sa oplatí menit náplne skor ako sa zacne niečo drbat, potom je už zväča neskoro!

Mne este ostava menit v dife inak mám vsade vymenený, pre istotu 8)

Napísané: Utorok, 6. Januára 2009, 22:07
od Brano-HAVA
Zalezi to len od farby stitku a ten tvoj kamos mal prave ten MTF-LT-2 teda ZLTY stitok ale 90% 320D M47 ma v prevodovke ATF teda oranzovy stitok (musis to len pozret inac to nezistis) je na nom aj napisany druh oleja farebny je len preto aby sa dal rozoznat aj ked nieje citatelny. ATF stoji asi do 200Sk/L ten orig je drahsi (ak chces tak ti ho zozeniem).

Napísané: Utorok, 6. Januára 2009, 22:11
od Brano-HAVA
PEPED mas recht, oni asi mysleli do konca zivota na planete a to malo byt v roku 2000 hehe...

Napísané: Utorok, 6. Januára 2009, 22:28
od Martin46
Takze viem: dat tam len to co tam patri, radsej kupit priamo v BMW. Do prevodovky dam original olej a do serva dam ATFko nejake.

Dakujem za informacie...