Strana 1 z 1
Rozoberanie prevodovky
Napísané: Nedeľa, 4. Januára 2009, 20:09
od heroe
Chalani mam taky mensi problem s vykakovaciou 1, nechcem sa pytat ze preco, to uz som nasiel. Zhanam druhu jazdenku lebo kupovat to co treba by bola blbost.
Chcem sa hlavne opytat, ci sa da z dvoch poskladat jedna. Myslim tak ze to rozoberiem a zlozim z obidvoch, ci potom musim nieco nastavovat alebo to len zlozim a nahodim na auto a frcim.
Fakt neviem ci sa mi nejako nedodrbu prevody alebo co. Ja sa do toho vobec nevyznam.
Ale zda sa mi efektivnejsie sa s tym vybavit ako len nahodit tu druhu. Poradte pls
Napísané: Nedeľa, 4. Januára 2009, 21:14
od pgrno
http://bmwfans.info/original/E36/tou/31 ... l-23_0719/
radiace kolo 1.stupna stoji 166eur (poz 23)
synchronna objimka 1, 2 st. 126eur (poz22)
synchronny kruzok 29eur
cize za tieto prachy mozes mat novu jednotku.
bude to fungl, pojde krasne radit ako volakedy. ak by si chcel mat to nove, treba to rozobrat a pozret co presne je opotrebene. moze byt napriklad prasknute aj kruzky pod synchronom. vtedy by to nebolo az taketo drahe.
vymena za druhu jazdenku je podstatne jednoduchsia a lacnejsia. ale zas nebude to ako nove.
z dvoch rovnakych typov (motorizacia) sa da zlozit jedna. ked kupis z rovnakeho motora tak prevod by mal byt rovnaky. ak z ineho, zlozit to pojde aj tak. ten par vzdy pasuje na osovu vzdialenost. akurat bude to mat iny prevod ale na 1 to snad nebude moc vadit. akurat by som v ziadnom pripade nedaval z dieselovej prevodovky. (ma tazke prevody).
ked chces dat dole kolesa musis mat speci stahovaky. este by bolo dobre vymedzit vole hriadelov podla kolies (kazde ma kusok inu sirku). v domacich podmienkach sa to ale da urobit aj citom. ze porovnas ktory kruzok tam bude lepsie sediet. moc s tym aj tak nenacarujes.
Napísané: Nedeľa, 4. Januára 2009, 22:24
od heroe
Takato odpoved mi je po chuti, dakujem.
Vyvodeny zaver: Chcel by som to zlozit z dvoch rovnakych, kedze origo diely stoja kolko stoja. Dve rovnake su pre mna dve z M43 1.6, ine riesit nebudem. Podla toho co si napisal to dokazem zlozit aj sam a nemusim nic riesit z nastavenim prevodov? Nechcel by som dopadnut tak ze na 5 budem tocit 3000 a pojdem 80 km-h.
Myslim tym rozoberiem ako lego, zlozim ako lego nic sa mi pri tom nemoze pokazit, nic mi nezostane navyse, nic nemusim nastavit?
pgrno napísal:ked chces dat dole kolesa musis mat [color=red]speci stahovaky[/color]. este by bolo dobre [color=red]vymedzit vole hriadelov[/color] podla kolies (kazde ma kusok inu sirku). v domacich podmienkach sa to ale da urobit aj [color=red]citom. ze porovnas ktory kruzok tam bude lepsie sediet.[/color] moc s tym aj tak nenacarujes.
este toto mi moc jasne nie je
Napísané: Pondelok, 5. Januára 2009, 02:18
od Mireck
heroe napísal:Takato odpoved mi je po chuti, dakujem.
Vyvodeny zaver: Chcel by som to zlozit z dvoch rovnakych, kedze origo diely stoja kolko stoja. Dve rovnake su pre mna dve z M43 1.6, ine riesit nebudem. Podla toho co si napisal to dokazem zlozit aj sam a nemusim nic riesit z nastavenim prevodov? Nechcel by som dopadnut tak ze na 5 budem tocit 3000 a pojdem 80 km-h.
Myslim tym rozoberiem ako lego, zlozim ako lego nic sa mi pri tom nemoze pokazit, nic mi nezostane navyse, nic nemusim nastavit?
este toto mi moc jasne nie je
Prevody sa v prevodovke nenastavuju su dane prevodovym pomerom ozubenych kolies. Mal by si vsak vymedzit axialnu volu na hriadeloch ako spominal "pgrno"
Napísané: Pondelok, 5. Januára 2009, 13:40
od heroe
Pisal tam ze sa to da urobit aj od oka, je to fakt take jednoduche, alebo potrebujem nejaku prax?
Napísané: Pondelok, 5. Januára 2009, 15:38
od pgrno
vola hriadelov sa vymedzuje kruzkami. cize musis mat kruzok patricnej hrubky. je to odstupnovane na 2-desatiny mm tusim. nie som si isty.
myslel som to tak ze budes mat k dispozicii dva kruzky. (mas dve prevodovky) dat tam taky s ktorym to sadne lepsie.
ale vymena kolies v prevodovke nie je robota pre laika. mozes urobit viac skody ako uzitku. teda ze na konci snazenia budes mat dve rozobrate prevodovky a nepojazdne auto nad jamou.
rozmyslam ale ze 1,2 su najviac namahane stupne. ked to na druhej bude v poriadku, tak by som nespekuloval, nahodil druhu prevodovku a ked bude dobra nechal tak.
ked bude mat nejaky problem na inych stupnoch tak ma zmysel uvazovat nad vytlacenim kolies z hriadelov.
myslim ze jednotka je najhorsi pripad. nie som si isty ci nebudes musiet dat dole vsetky ostatne kolesa. pred akciou treba zohnat vykres s rozkreslenou prevodovkou.
ak by som to zhrnul: skus len prehodit prevodovku. ak bude dobra usetris si kopu starosti. ak bude mat problem na inej rychlosti tak stale mas svoju povodnu a potom mozes nad tym spekulovat.
Napísané: Pondelok, 5. Januára 2009, 15:44
od chembos
pgrno napísal:ak by som to zhrnul: skus len prehodit prevodovku. ak bude dobra usetris si kopu starosti. ak bude mat problem na inej rychlosti tak stale mas svoju povodnu a potom mozes nad tym spekulovat.
tak tak, radsej daj tu co ma lepsiu jednotku, pretoze bez 1tky je to nanic, a keby ta druha mala zlu napr 4ku tak by sa to dalo prezit
poznal som chlapika co radil len 1-3-5

Napísané: Pondelok, 5. Januára 2009, 20:29
od heroe
Dobre mate pravdu. Dam tam druhu a ked bude nieco v neporiadku tak budem spekulovat. Aj tak ale dakujem za snahu pomoct.
Napísané: Pondelok, 5. Januára 2009, 20:35
od pgrno
neni zac. ak by si bol z bratislavy, tak by som ti s tym mohol aj trochu pomoct, alebo aspon asistovat, ale ked si tak daleko, tak bohuzial len takto.
Napísané: Utorok, 6. Januára 2009, 13:19
od heroe
heh, este nie je vsetkym dnom koniec mozno aj na to pride!!!
este raz dikes
