Strana 1 z 2
Funkcia snimaca polohy vackoveho hriadela - pokracovanie
Napísané: Sobota, 3. Januára 2009, 06:24
od Mireck
Nakolko sa nam rozbehla debata v topicu kam nepatri, zakladam pokracovanie. Zacalo to tu:
http://www.bmwklub.sk/viewtopic.php?t=12626
Takze poprosim tuto mozte pisat svoje otazky, vsetko rad vysvetlim. Ak si niecim nebudem isty na 100% tak blbosti pisat nebudem.
Napísané: Sobota, 3. Januára 2009, 07:20
od Mireck
Mireck napísal:Neberiem to ako votrenie a je to v pohode
Ten snimac je nieco ako snimac na vacke u novsich typov. To v praxi znamena ze piesty v 4taku chodia v paroch a RJ vie iba ze piesty su v hornej uvrati ale nevie ci pali prvi a siesty strieda vyfuk zo sanim alebo opacne. Nato aby to vedela musi vediet v akej polohe je vacka alebo ktory valec dostal iskru. Ak je snimac v poriadku a RJ ma informaciu o polohe vacky vie sa sfazovat a upravit vstrekovanie. U novsich motorov je to sekvencne vstrekovanie cize strieka iba do toho valca ktory nasava. U Starsich ako je aj moj 3,5 strieka v rojici. Ak sa to nezfazuje striekaju vsetky naraz. Vo vykone rozdiel citelny nieje ale zere mi to 25 - 30 L /100km.
Carsoft mi nacital iba BC a motor bohuzial nie. Tak som vzal multimeter a osciloskop a siel poporiadku po cidlach. Vsetko sa zda v pohode iba z toho snimaca nemam impulzy.
Max-Max napísal:no neviem, HU sa snima, teda aspon na M20 cidlom na kluke, resp remenici vpredu a je pouzite Hallovo cidlo, co je myslim o hodne spolahlivejsie ako nastavec na kabli. od polohy HU si uz RJ vie spocitat ktory piest treba striekat. No len tolko. pripadnu technicku dilemu mozeme rozputat trebars v technike. Cest.
Popisovat budem motor M30 B35
Predpokladam ze vies ako pracuje 4 taktny motor. Takze u 6 valca na jednu otacku kluky zapalia 3 valce. na dve otacky 6 valcov. Takze snimac na kluke da na jednu otacku 3 impulzy ktore RJ pouzije ako impulz na zapalenie zmesi iskrou a impulz pre vstreknutie benzinu do sania pred saci ventil. To kam padne iskra ma na starosti rozdelovac. Ale kam vstreknut palivo RJ bez zosnimania polohy vacky nevie. Ak bude v HU 1 a 6 valec a rozdelovac natoceny na zapalenie v 6tom valci tak 1vy valec musi zacat nasavat zmes. A to ze je akurat vacka natocena tak ze su na 6tom valci zavrete ventily a dochadza tam k pracovnemu cyklu teda k zapaleniu RJ zisti pomocou snimaca na kably 6teho valca. Takze informacia ze zapalil 6ty valec sposoby v RJ to ze vstrkne benzin do valcov 1-5-3 ktore budu na jednu otacku kluky od zapalenia na 6tom valci nasavat. Pri dalsej otacke bude zasa 1vy a 6ty valec v HU ale zapalovat bude 1vy a RJ uz nedostane impulz zo snimaca na kably6teho valca. Vtedy vie ze ma striekat benzin do valcov 6-2-4. Taketo vstrekovanie sa naziva dualne. Motor M30 este nebol konstruovany na sekvencne vstrekovanie kde by bolo palivo vstrekovane iba na ten valec ktory nasava ako u novych modelov, ale uz je rozdelene aspon po trojici.
Este popisem trocha ako je to z HU a snimacom na kluke.
Snimac na kluke prakticky nedava impulz na Hornej Uvrati ale pred nou. Implulz je o tolko ° skor kolko ° predzapalu sa maximalne pouziva v maximalnych otackach. Tento imulz sa potom podla rezimu motora ( otacky, teplota, zatazenie ) opozduje na zapalovanie a tym se zmensuje predzapal. Predzapal je taktiez upravovany snimacom klepania ( Knock sensor ) ktory snima detonacne spalovanie a upravuje predzapal az kym detonacne spalovanie nepominie.
Napísané: Sobota, 3. Januára 2009, 11:10
od Max-Max
a teraz moja teoria, odpichujem sa od M20:
kedze rozvody su pevne spojena sustava a vacka nema premenlive casovanie (M20, M30 M40), je jedno, ci je snimanie polohy motora na kluke alebo na vacke. Cidlo kluky dava iba jeden impulz. neviem o tom, ze by M30, rovnako ako M20 ktora je technicky mladsia, mala knock senzor, pozeral som ETK a tiez som ho nevidel,mozno som zle pozeral, mam za to, ze Knock senzor je az od M50. (alebo dokonca M52). Samozrejme suhlasim s jednym strieknutim na otacku a po trojici, bez debaty. Ale tvrdim, ze ked na M20 odpojim tento tvoj generator, nic sa nestane a motor bezi v rovnakom rezime. Udajne ma sluzit na nejaku diagnostiku.
Teraz mam za sebou test na 732iA Motronic, su tam zapalovacie kable ktore dokonca tento snimac nemaju.
Napísané: Sobota, 3. Januára 2009, 13:43
od Mireck
Max-Max napísal:a teraz moja teoria, odpichujem sa od M20:
kedze rozvody su pevne spojena sustava a vacka nema premenlive casovanie (M20, M30 M40), je jedno, ci je snimanie polohy motora na kluke alebo na vacke. Cidlo kluky dava iba jeden impulz. neviem o tom, ze by M30, rovnako ako M20 ktora je technicky mladsia, mala knock senzor, pozeral som ETK a tiez som ho nevidel,mozno som zle pozeral, mam za to, ze Knock senzor je az od M50. (alebo dokonca M52). Samozrejme suhlasim s jednym strieknutim na otacku a po trojici, bez debaty. Ale tvrdim, ze ked na M20 odpojim tento tvoj generator, nic sa nestane a motor bezi v rovnakom rezime. Udajne ma sluzit na nejaku diagnostiku.
Teraz mam za sebou test na 732iA Motronic, su tam zapalovacie kable ktore dokonca tento snimac nemaju.
E23 732i ma snimac na vacke a ma cislo 12141708618 alebo 12141708619
Snimac na kluke ma cislo 12111269339 alebo 12521279697
Samotny snimac na vacke ci kably sa bez snimaca na kluke nemontuje . NIEJE jeho funkciou davat impulz na zapalovanie ci vstrekovanie. Jeho funkciou je identifikovat v akej polohe je vacka a ventily v hlave u motorv kde je navrhnute dualne alebo sekvencne vstrekovanie.
(Su vynimky akou je motor M20 s L Jetronic kde je snimac v rozdelovaci a ten sa toci s vackou cize polovicne otacky ako kluka a na kluke snimac uz nieje. tento snimac vlastne nahradza uz zastarale platinky ake pozname u Skodoviek)
Knock sensor u M30 nieje to bola iba doplnujuca informacia vseobecna.
Ak odpojis ten snimac na M20 tak ti to strieka naraz do vsetkych valcov a ty to nijak nespozorujes na vykone. Da sa to vsak namerat na emisiach a spotreba je vyssia nakolko je bohatsia zmes.
Poruchu snimaca som uz nie raz riesil a nie len na BMW.
Napísané: Sobota, 3. Januára 2009, 14:13
od Jannci
tak potom od akych motorov sa zacal teda pouzivat knock senzor?
Napísané: Sobota, 3. Januára 2009, 14:20
od Mireck
Jannci napísal:tak potom od akych motorov sa zacal teda pouzivat knock senzor?
M50 a M60 ho uz maju
Napísané: Sobota, 3. Januára 2009, 14:46
od Helldiver
Maju ho aj M30, ale len v preplnanej verzii M102:)).
Napísané: Streda, 7. Januára 2009, 01:18
od Max-Max
vraciam sa k tejto veci, zabudol som na to.
Mireck, fakt netusim ci ide bohata zmes ked sa odpoji tennto pulzer, pretoze som nemeral emisie. Akle myslim, ze v uzavretej garazi by bohata zmes bola citit znacne. takisto by to bolo citit na spotrebe. Mozno uz Motronic 1.3 v BMW alebo cokolvek ine co spominas uz berie do uvahy aj toto, ale ja mam info z roznych zdrojov, ze tento generator (aspon u e30 M 1.1) sluzi iba na diagnostiku, ktora sa vyviedla do zasuvky na motore (OBD). Nikam inam totiz kabelaz z protikusu pre tento Pulse generator nevedie, iba do OBD. tak teraz sam neviem, aj tvoja teoria vyzera dobre, ale tak kabelaz neklame.

Napísané: Streda, 7. Januára 2009, 10:02
od Mireck
Schema - Motronic 1.3 6-valec
Napísané: Streda, 7. Januára 2009, 23:41
od Max-Max
schema vravi ze je to aj 1.1. A moje 2 kabelaze koncia v OBD. Zaujimava vec, kurva.

Napísané: Štvrtok, 8. Januára 2009, 07:58
od Mireck
Max-Max napísal:schema vravi ze je to aj 1.1. A moje 2 kabelaze koncia v OBD. Zaujimava vec, kurva.

Ake mas presne auto ? Tiez ma to zaujima skusim to postudovat a zistist ako to vlastne u teba je.
Napísané: Piatok, 9. Januára 2009, 00:34
od Max-Max
Mireck napísal:Ake mas presne auto ? Tiez ma to zaujima skusim to postudovat a zistist ako to vlastne u teba je.
s Motronikom mam tieto dva
e30 325i 88
e23 732iA 86
Napísané: Piatok, 9. Januára 2009, 01:13
od Mireck
Na E23 schemu nemam a na E30 325i mi ukazuje zapojenie snimaca na ECU pin 25 a 26 treti pin je kostra tienenie kabla snimaca. Az budem mat Notebook na nete tak ti poslem schemu. Nechapem preco to nesedi s tym co mas ty. Bud je chyba v tej scheme alebo u teba v aute. Ta schema na moju E32ku sedi presne na moje auto.
Napísané: Piatok, 9. Januára 2009, 01:24
od Max-Max
Mireck napísal:Na E23 schemu nemam a na E30 325i mi ukazuje zapojenie snimaca na ECU pin 25 a 26 treti pin je kostra tienenie kabla snimaca. Az budem mat Notebook na nete tak ti poslem schemu. Nechapem preco to nesedi s tym co mas ty. Bud je chyba v tej scheme alebo u teba v aute. Ta schema na moju E32ku sedi presne na moje auto.
u sedmy sa nehadam, nejde mi do hlavy to, ze obidve kabelaze na e30 mam taketo. Idem patrat aj ja, mozno som prehliadol nejaky prepoj.
Re: Funkcia snimaca polohy vackoveho hriadela - pokracovanie
Napísané: Nedeľa, 2. Mája 2010, 22:52
od smejo323i
chlapi mam strasny problem:( mam motor m20b23 86rocnik tazke jeden z poslednych... 110kw. cely motor som nanovo skladal a prerabal. Takze znizoval som hlavu o 0.5mm, lestil som vyfukove kanaliky, zalestoval som ventile, nastavil som ich volu na 25/25, pouzil som o 0.5cm vacsiu skrtiacu klapku z novsieho modelu a tlmic kmitov ktory je na kluke som nahradil iba remenicou takze cidlo o ktrom sa bavite uz nema ziaden signal. Auto ide plynulo az na: zda sa mi ze strasne klepu ventile, auto v nizkych otackach je omnoho zivsie ako bolo predtym ale vo vysokych vedne vykon, neviem ako mam nastavit predzapal (mam asi l-jetronic pretoze mam rozdelovac priamo pod vahou vzduchu nahanany je od rozvodov) auto nenormalne dlho startuje a pri nastartovanom aute ked snim krutim tak neviem ci na volnobehu mam krutit tak aby boli pri rovnakom otvoreni klapky najvyssie otacky alebo ako:( kedze je tam vacsia klapka na kotru som musel prisposobit aj snimac ako je otvorena co je zospodu klapky ci aj tam nemoze byt zrada, motor sa pri nahanani kusok prehrieva, a na 400m sa absolutne nic nezlepsilo dokonca pohorsilo... a to som predtym mal ohnuty ventil ktory nezatvaral poriadne a skoceny rozvod o zub.
za vsetky rady vam dakujem, som uz ztoho zufaly...