Strana 1 z 5
Pri akých otáčkach radíte vyššiu rýchlosť?
Napísané: Štvrtok, 1. Januára 2009, 02:40
od Mimo
pre niekoho možno blbá otázka, ale mňa to zaujíma. počul som už všeliaké reči tak ma zaujíma názor viacerých z klubu.
takže...
Pri akých otážkach (približne) preraďujete na vyššiu rýchlosť?
v hlasovaní mi ide hlavne o otáčky pri preraďovaní pri studenom motore - only benzín
v príspevku by ste mi mohli napísať
TYP AUTA - motor
1,otáčky - preraďovanie studený motor v zime
2,otáčky - preraďovanie zohriaty motor v zime
3,otáčky - preraďovanie studený motor v lete
4,otáčky - preraďovanie zohriaty motor v lete
+ môžete aj nejaký ten koment alebo pripomienku
pripomínam,že sa pýtam na
bežnú jazdu, žiadne nakladačky 
aj ked viem,že sa nájdu takí čo nakladajú aj za studena
keďže diesel by asi zamiešal hlasovanie tak
do hlasovania poprosím len benzíny 
ale dízle môžete hodiť do príspevku
možno je to blbosť ale zaujíma ma to
díkes

Napísané: Štvrtok, 1. Januára 2009, 03:48
od SurrendeR
E36 320i M50
1. 1800-2200 - za studena v zime
2. kedy uznam za vhodne

zohriaty v zime (2300-3500)
3. 2000-2500 v za studena v lete
4. kedy uznam za vhodne

zohriaty v lete (2300-3500)
Napísané: Štvrtok, 1. Januára 2009, 09:07
od luky2208
E 36 318tds
Zima: rano motor beží mynymalne 2 min. len na volnobech.
1: max. 2000 ot. až po uplne zohriatie motora.
2: bežna jazda do 1500-3500ot
Leto: rano motor beží cca 1 min. na volnobeh
1:max. 2000ot. do uplneho zohriatia motora
2: bežná jazda- podla toho ako sa ponáhlam

ale max. 4000ot.
PS: vymena oleja každých 10 000km aj ked svietia ešte 2 zelené

Napísané: Štvrtok, 1. Januára 2009, 12:27
od alu
@ Luky2208 - to ze nechavas auto rano bezat na volnobehu neni treba.
Praveze naopak pre BMW to neni ani dobre. Je odporucane po nastartovaní vyrazit a nie studeny motor na volnobehu trapit.
E46 318i, E90 330i, E39 525i
Pri studenom motore sa snazim radit okolo tych 2300. Len tu kde robim v D sa mi to moc nedarí lebo firma je asi 400m od dialnice vzdialena.
Na dialnici sa pokusam pri 3000 radit a neprekocit 120km|h pokym nieje motor teply.
S pozdravom
Peter
Napísané: Štvrtok, 1. Januára 2009, 12:51
od jararak
323 rv96 e36
1. radim niekde medzi 1800-2400
2. mam v <> termostat a nieje cas ho menit cize zatim som teply motor este nevidel
3. asi za rovnakych otacok preradzujem aj za tepla
Napísané: Štvrtok, 1. Januára 2009, 12:56
od barabas
hlasovanie treba upresnit, pri akych motoroch tak radite...inak to nema vyznam!
Napísané: Štvrtok, 1. Januára 2009, 16:48
od R0nnIe
alu napísal:@ Luky2208 - to ze nechavas auto rano bezat na volnobehu neni treba.
Praveze naopak pre BMW to neni ani dobre. Je odporucane po nastartovaní vyrazit a nie studeny motor na volnobehu trapit.
myslim si ze nemas pravdu. Urcite je lebsie nechat motor aspon minutku, dve, bezat na volnobehu. Aspon sa olej roznesie po motore, a vnutorna teplota motora sa zvisi. Otacky klesnu skoro na normal. Blbost je nechavat motor zohriat na volnobehu, nie pockat daku tu minutku.
E36 325td
Motor nechavam chvilku bezat na volnobehu, potom preradujem niekde pod 1800. Otacky zvisujem umerne s teplotou motora, ale kym nieje motor uplne zohriaty, moc nepridavam, hladkam plyn. Tak isto cca 2 prve km chodim velmi pomaly tak do 40. A snazim sa motor udrzat v jednej rychlosti. Nebrzdit ani nepridavat pokial je to mozne.
Napísané: Štvrtok, 1. Januára 2009, 19:49
od TomNR
318ti...v zime do 1800, byvam na svahu, takze rano pomaly ohrejem motor cestou nahor, aj ked sa neohreje, urcite lepsie ako ho hned do premavky vytacat... kym neotvori termostat, nevytacam.. samozrejme, ked idem niekam dohora a za mnou plno aut, 3 vela, 4 malo... tak 3 potiahnem trosku, nie moc, vzdy lepsie potiahnut ako dotahovat... ked je zahriaty, tak hocijako...
leto +- takisto, do 2000
Napísané: Štvrtok, 1. Januára 2009, 20:14
od tomanger
Ja sa len chcem spýtať všetkých, ktorí radia pri 1800 ot/min ( alebo menej ), koľko majú otáčok po preradení?
Podľa mňa podtáčanie studeného motora nie je tiež to pravé.
A neobstojí to ani pri dieslovom motore.
Napísané: Štvrtok, 1. Januára 2009, 20:53
od loveracing88
e34 M5 3.8
Auto nechám naštartované v garáži kým sa neohreje voda, keď je už ohriata , radím okolo 3000 a keď sa zohreje olej tak pri 4000-7000. V lete to iste.
Napísané: Štvrtok, 1. Januára 2009, 20:59
od luky2208
tomanger napísal:Ja sa len chcem spýtať všetkých, ktorí radia pri 1800 ot/min ( alebo menej ), koľko majú otáčok po preradení?
Podľa mňa podtáčanie studeného motora nie je tiež to pravé.
A neobstojí to ani pri dieslovom motore.
ak mam 2000 ot. a preradím na vyššiu rychlosť otačky klesnú na 1400-1500. Samozrejme že to robým len po rovyne,do kopca to trošku potiahnem aj ked je to studené ale nie na viac ako 2500ot

. Myslým že najkrytyckejší okamyh pre diesel nastava v takejto zime pry prvom otvorení termostatu,ked uplne ladová -15stupňová voda vbehne do +85stupnového motora. Na toto si davam obzvlašť pozor

Napísané: Štvrtok, 1. Januára 2009, 21:17
od TomNR
tomanger napísal:Ja sa len chcem spýtať všetkých, ktorí radia pri 1800 ot/min ( alebo menej ), koľko majú otáčok po preradení?
Podľa mňa podtáčanie studeného motora nie je tiež to pravé.
A neobstojí to ani pri dieslovom motore.
po predadeni 1300-1500 samozrejme, robim to, ked idem na rovine, trosku klesajucej a ked idem z kopca... dotahovanie je podla mna pre motor to najhorsie
Napísané: Štvrtok, 1. Januára 2009, 21:26
od Mimo

hmm no zaujímavé.
priznám sa, osobne radím pri 2300-2500max. auto po naštartovaní nechám cca 20-30sek. na volnobehu a idem...
schválne som dnes skúsil nízko otáčkovú najzdu (preradenie 2000-2200ot) a fakt neviem či som ja lama alebo mám proste šrot ale mám pocit,že môjmu motoru nechutia otáčky menšie ako 1700...

preto som zakladal túto tému. či ja robím chybu alebo mi auto nevládze

Napísané: Štvrtok, 1. Januára 2009, 21:29
od alfi666
Mne 2l benzin (na peugeote) nemal problem ist pod 1500 otacok - samozrejme len na udrzovanie rychlosti
Moznoze 6 valce to tak nelubia

Napísané: Štvrtok, 1. Januára 2009, 21:32
od Mimo
ísť ide, ale ten zvuk sa mi nepáči

omg, pripadá mi to ako týranie
