Strana 1 z 6

mínusové teploty a BMW

Napísané: Streda, 31. Decembra 2008, 10:01
od bmw118d
Zdravím, tak už som pár nocí nechal pri -10 bmw 1 118d turbodiesel vonku, no ale ráno, stlačím engine štartovacie tlačidlo, auto nereaguje, po 3 sekundach začne ako traktor triasť celým autom a kým naskočí poriadne motor je 10-15 sekund. Dokonca raz mi na prvý krat nechcel po stlačení tlačidla naskočiť vôbec. Používam Alpindiesel, nafta určite nezamrzla, tak neviem prečo štartuje ako V3S-ka. Som sa hanbil, ked susedov srot citroen berlingo naskocil hned.

Napísané: Streda, 31. Decembra 2008, 10:05
od profor
tie tri sekundy sa dialo čo? aspon sa dačo zaplo?

Napísané: Streda, 31. Decembra 2008, 10:09
od bmw118d
profor napísal:
tie tri sekundy sa dialo čo? aspon sa dačo zaplo?


tak strčil som kľúč dnu a nabehlo rádio aj kontrolky a potom som stlačil tlačidlo a poviem to tak, že sa snažil hned naskočiť ale nešlo mu to, proste akoby zmrzol načisto, no ale potom ked naskočí, som prešiel kilometer a bol dosť rýchlo zohriaty aj kurenie hned išlo, ale ten začiatok, som sa zlakol, že motor vybehne z kapoty

Napísané: Streda, 31. Decembra 2008, 10:31
od profor
No to podobne ale asi kratšie sa mi stava na 320d, proste točí točí, v strede akoby chytí ale potom zas len točí a potom naskočí na 1000rpm čo je zas normálne keď je studený že si zdvihne otáčky

Napísané: Streda, 31. Decembra 2008, 10:37
od Duffy
tie 3 sekundy zhavi predsa :) ja by som videl mozny problem v tom . ze ti nenazhavi dostatocne a potom motor chudak sa takto trapi ..

Napísané: Streda, 31. Decembra 2008, 10:38
od profor
no jasne to je jasne ale aj potom keď napíklad vypneš klúčk po žhavení tak druhý krát už tak dlho nežhaví :D

Napísané: Streda, 31. Decembra 2008, 10:46
od bmw118d
tak jednoducho to asi tak má byť, nejdem sa tým zaoberať už, ale kebyže udrie -20 tak neviem či naštartujem :roll:

Napísané: Streda, 31. Decembra 2008, 12:25
od Duffy
profor napísal:
no jasne to je jasne ale aj potom keď napíklad vypneš klúčk po žhavení tak druhý krát už tak dlho nežhaví :D


ved prave

Napísané: Streda, 31. Decembra 2008, 12:35
od Hoky
profor napísal:
No to podobne ale asi kratšie sa mi stava na 320d, proste točí točí, v strede akoby chytí ale potom zas len točí a potom naskočí na 1000rpm čo je zas normálne keď je studený že si zdvihne otáčky


Na 320d je v manuáli od auta písané doslova, že za veľmi chladného počasia motor točí až 40 sekúnd...

Napísané: Streda, 31. Decembra 2008, 15:20
od profor
to fakt? :D

Ale aj napriek tomu že dlho na druhý krát nežhaví, chytí rýchlejšie. dnes som odskúšal. aspon že tak :D

Napísané: Streda, 31. Decembra 2008, 15:26
od alfi666
Dieslaky v zime nikdy nebudu tak dobre startovat ako benzin... staci pochopit ako pracuju a hned vam je jasne, ze preco ;)
Ak v zime toci o par sekund dlhsie a medzitym "kucka" tak to nieje nejaka zavada ;).. mozno niektora tryska nieje v 100% stave, ale pokial to naskoci, tak naco to riesit :)))) 8)
Hlavne ak sa bavime o autach co maju 150+ tisic km ;)

Napísané: Streda, 31. Decembra 2008, 16:02
od Hoky
profor napísal:
to fakt? :D

Ale aj napriek tomu že dlho na druhý krát nežhaví, chytí rýchlejšie. dnes som odskúšal. aspon že tak :D


Niekde tu na fóre je manuál k E46 320d, si ho skús stiahnuť a tam to máš všetko čierne a bielom...

Alebo ak chceš, tak ti ho pošlenm na mail...

Napísané: Streda, 31. Decembra 2008, 16:21
od profor
môžeš dať na mail :)

profor@profor.sk

Napísané: Štvrtok, 1. Januára 2009, 12:38
od 3006
[quote="Hoky"]Na 320d je v manuáli od auta písané doslova, že za veľmi chladného počasia motor točí až 40 sekúnd...[/quote]Nazdar chlapi. Vsetko dobre vnovom roku!Dovolte mi zareagovat.Tiez som si vsimol ze mi v zime dlhsie toci 318D 04.cca tých 7-10sec.ale ked chytí tak ziadne velké trasenie ani búchanie ide celkom pekne.A tých 40sec. može točiť a nie že točí to je myslím si rozdiel bez urážky.Takže čím skor ti chytí tým lepšie.

Napísané: Štvrtok, 1. Januára 2009, 14:17
od kenedy_e46
dost mozne ze su zhavice KO alebo potom uz iba vstrekovanie trasky alebo vysokotlake cerpadlo. inak na 118D je uz DDE 6 a su tam zhavice na 5-7V aby nazhavilo skor a doba zhavenia je 0,5s ked je teplota chladiacej mensia ako 25C a maximalna doba je 2,7s a to ked teplota chladiacej je mensia ako -25c. Ked bawo nenastartuje do 10s tak sa automaticky znova zapne zhavenie km nenastartuje. skusil by som kuknut tie zhavice ak to uz ma viacej Km to je najmensia polozka a bawo vie diagnostikovat vadny zhavic