Strana 1 z 1

zahrievanie/chladenie olejv motor, automat

Napísané: Utorok, 18. Marca 2025, 15:36
od lukas85
zdravim, mam par ot. ako by to malo byt spravne robene a tiez ci je to OK
1) chcem sa opytat ako rychlo sa ma zahriat olej v automate na prev. teplotu (pre zf8hp by to malo byt od 80°C ak som dobre cital) Kupil som si OBD a teraz posledna jazda som si to sledoval. Vonku cca 2-5°C jazda uplne pohodova. Cca 10 min kratky vyjazd z mesta cez okresky na dialnicu, nasledne na dialnici 130 konstant. no a 80°C som mal az tak po 45 min jazdy. Je to ok?
2) na aku teplotu dochladzovat olej v motore po jazde? Vsimol som si ked to sledujem ze niekedy mam len 90 inokedy 95 po zastaveni co su take bezne teploty treba to dochladzovat aspon z tych 95 na 90 alebo je to ok? Ako dochladzujem stale aspon minutku po zastaveni (po dialnici aj par minut), ale nikdy som nevidel teploty..

Re: zahrievanie/chladenie olejv motor, automat

Napísané: Utorok, 18. Marca 2025, 15:46
od xener
ahoj. tak k bodu 1. nenormalne si takou jazdou ako pises nicis prevodovku, musis vzdy pred jazdou minimalne 30 minut kruzit okolo domu max na 2. prevodovom stupni, az potom sa mozes vydat na cestu. ak to nebudes robit, tak sa s motorom mozes po 300tis km rovno rozlucit. prakticky to iste pri bode 2, pred vypnutim motora cakat kym teplota neklesne aspon na 50 stupnov, skor urcite nevypinat !

nahodou klimatickou uzkostou netrpis ?

Re: zahrievanie/chladenie olejv motor, automat

Napísané: Utorok, 18. Marca 2025, 15:52
od lukas85
no neviem ale ak nevies poradit tak naco komentujes?? ja sa o svoje veci rad staram, nebudem si vedome doj.at auto nejakym mavnutiami rukov ze na kkt.. ked ti potom v servise povie mal si robit to a to ne teraz lamenotvat ze mas v p. motor, automat atd.🤷‍♂️

Re: zahrievanie/chladenie olejv motor, automat

Napísané: Utorok, 18. Marca 2025, 16:07
od xener
nedalo mi, ked som to precital :)
myslim ze ked si najdes nieco o dochladzovani turba a budes to dodrziavat, tak pre auto spravis viac ako riesit teploty olejov

Re: zahrievanie/chladenie olejv motor, automat

Napísané: Utorok, 18. Marca 2025, 16:13
od lukas85
tak porad nieco, nech zase nemusim hladat a overovat na fore ci je to tak..
Olej viem len tolko ze ak sa stopne horuci, ten pre zastaveny prietok ostava karbonovat na rozpalenej osi a loziskach co casom vedie k zadretiu.. a k automatu sa pytam preto, lebo (tiez co som hladal) sa nema rovnako tlacit a robit nejake kickdowny na studeny olej z dovodu predcasneho dodrbania automatu a ked som zistil ze prevadzkvu teplotu v tom pocasi dosiahnem po 3/4 hodiny tak som kukal ze ci nemam ist najpr na pol dna na dialnicu aby som mohol "bezpecne" kus na to sliapnut

Re: zahrievanie/chladenie olejv motor, automat

Napísané: Utorok, 18. Marca 2025, 16:24
od xener
co konkretne chces poradit? netusim aky mas motor, aky olej v nom, ani aky je stary.
mas predstavu aky ma napriklad bezny 5w30 rozsahy teplot? pripadne nejaky lepsi, ako napriklad liqi moly 4200 ?
inac pri tvojej opatrnosti si velmi neviem predstavit nieco take ako je rozpalena klukovka v tvojom aute :)

Re: zahrievanie/chladenie olejv motor, automat

Napísané: Utorok, 18. Marca 2025, 19:13
od Igmaus
Ja jazdím tak, že keď ma motorový olej 80 stupňov čo je prevádzková teplota tak už svižne jazdím, nie plný plyn, olej v prevodovke som nikdy neriešil podla mňa je zbytočne sa tým hĺbkovo zaoberať, dôležité je ten olej meniť a chladím tak že keď tomu nakladam po diaľnici tak zastavím a 1-2 minúty nechám bežať na voľnobeh a vypnem keď jazdím normálne počkám 30 sekúnd. Autá mi fungujú roky super nekazia sa. Tiež som pedant na servis a starostlivosť o auto ale netreba byť otrokom auta.

Re: zahrievanie/chladenie olejv motor, automat

Napísané: Streda, 19. Marca 2025, 06:46
od ROKI49
Treba si uvedomit, ze po jazde nedochladzujes olej, ale turbo samotne. Olej sa chladi priebezne a vacsinou sa drzi v rozmedzi 90-110 a s takouto teplotou sa dostava aj k turbu. Podstatne je znizit teplotu turba, aby sa dochladilo a nebolo tak vyzihane, ze sa na tom ten olej pripecie, kedze po vypnuti prestane cirkulovat. To ale nemas ako odsledovat, uplne postaci, aby cloveku posledne kilometre jazdy nejebalo a mozno daka minutka ked dorazis a zatial si vyberes penazenku, mobil, oblecies bundu, atd.

Prevodovku neries, netreba jej nakladat studenej, ona sa postupne dohreje "od motora".

Re: zahrievanie/chladenie olejv motor, automat

Napísané: Streda, 19. Marca 2025, 08:41
od TT-SIMIK
Pozrime sa na to odborny okom…8HP ako aj …6HP maju termostat….. Tam je teplota nastavena na 87-88st myslim a pri 8HP tusim vyssie kusok..….8HP olej ma vyssiu teplotnu charakteristiku….Preto ak tam nejaky mantak pri vymene dal 6HP namiesto 8HP olej tak prevodovka sekala a prehrievala sa…Ten olej maze,ale aj chladi prevodovku….V F radach uz existuje hlasenie prehrievanie prevodovky…

Prevodovka je napojena na maly okruh okruh a tak sa zahrievana a chladi rovnako ako motor…Aj ked sa zahrieva urcite pomalsie……

Ale ak sa k autu clovek chova jak k zene ze ju najprv mierne ohreje a az potom ide naplno a pravidelne obe servisuje tak je to zaklad uspechu…..

Re: zahrievanie/chladenie olejv motor, automat

Napísané: Streda, 21. Mája 2025, 09:00
od Akatsuki
chovas sa k nemu uplne bezpecne ;) co mam n47 tak som vzdy dochladzoval ale s rozumom pri beznej jazde par sekund pred zastavenim ked som sa niekde nahanal na dialnici a pod a isiel napriklad tankovat nechal som autu minutku turbo mam stale original 350 tisic km ma uz , olej menený kazdych 10K umna doma (s pociatku castrol nasledne prechod na bmw olej filtre mann / bosch )auto mam cca od 30K .

co sa tyka novej G 20 co som vzal akurat uvazujem o vymene oleja tu u Simika onedlho bude mat 90 tissic a chcem to nejak do 100K naplanovat aby bolo auto spokojne urzite by som dal spravit aj olej v rozvodovke zachytil som pozitivne recenzie

Re: zahrievanie/chladenie olejv motor, automat

Napísané: Streda, 21. Mája 2025, 09:39
od catchcash
ROKI49 napísal:
uplne postaci, aby cloveku posledne kilometre jazdy nejebalo a mozno daka minutka ked dorazis a zatial si vyberes penazenku, mobil, oblecies bundu, atd.
Ked zastavim sa mi automaticky vypne motor (start-stop). Ci ako to robite? Vkuse jazdite v sport rezime, alebo predtym ako zastavite to date do sportu?

Re: zahrievanie/chladenie olejv motor, automat

Napísané: Streda, 21. Mája 2025, 11:16
od Akatsuki
tak ja mam moznost este system start stop vypnut vo vsetkych bmw co mam ale napriklad v G60 ktoru som mal pozicanu v nemecku sa uz moznost vypnutia start stopu nenachadza neviem aky mas model ak nejaky co ma start stop of musis si to vypinat pri kazdom nastartovani auta . neviem ci by ti niekto tu so servismanov vedel tu funkciu vypnut skor otazka na nich ja som to zatial vzdy riesil vypnutim ori nasadnuti do auta

Re: zahrievanie/chladenie olejv motor, automat

Napísané: Streda, 21. Mája 2025, 11:36
od catchcash
Akatsuki napísal:
tak ja mam moznost este system start stop vypnut vo vsetkych bmw co mam ale napriklad v G60 ktoru som mal pozicanu v nemecku sa uz moznost vypnutia start stopu nenachadza neviem aky mas model ak nejaky co ma start stop of musis si to vypinat pri kazdom nastartovani auta . neviem ci by ti niekto tu so servismanov vedel tu funkciu vypnut skor otazka na nich ja som to zatial vzdy riesil vypnutim ori nasadnuti do auta
Mam X3 (G01) - jedine kedy sa to vypne ked je auto alebo prevodovka v sport rezime. Da sa nastavit sport individual (napriklad na comfort) a vtedy to ostava vypnute kedze je to sport :D Ale zase individual mam nastaveny inac a nechce sa mi s tym hrajkat kazdu chvilu.

Re: zahrievanie/chladenie olejv motor, automat

Napísané: Streda, 21. Mája 2025, 12:42
od Akatsuki
tak ja mam v g20 normalne gombik off start stop takze vzdy si tu pi...inu vypnem :D

Re: zahrievanie/chladenie olejv motor, automat

Napísané: Streda, 21. Mája 2025, 16:56
od xener
pretoze tam nemas 5-fazovy starter/invertor ako maju novsie auta:)