Strana 1 z 3
Moje BMW je marod, prosím o radu
Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 12:50
od erik
Zdravím fanúšikov Bmw,
jazdím BMW e60, 525 td. Som veľmi spokojný, ročne najazdím zhruba 100.000 km. Doposiaľ som nemal žiadné problémy, až na minulý týždeň, keď auto pri zahriati sa na štandardnú teplotu stratilo silu. Opísal by som to k motoru, ktoré nemá turbínu.
ak je motor studený, tak auto ťaha v úplnom poriadku. Ak avšak sa zahreje, je po živej jazde. Auto sa správa veľmi lenivo, automat síce pracuje ako má, no pri dosahovaní napr. 2000 otáčok pri 2 alebo 3 prevodovom stupni sa motor dostáva do mierných turbulencii / jemne ním "cuká"./ Vtedy musím radiť sekvenčne, nakoľko sa nemôžem dívať, ako sa motor trápi.
Vie mi prosím Vás niekto poradiť, čo sa s tým deje.
Ak áno, ktorá časť je škodná, aká je zhruba nákladná investícia na opravu.
Vopred ďakujem
Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 12:59
od kraken331
niesom velky technik,ale skusenost ma nuti doporucit skontolovat
podtlakovu regulaciu na turbe
hmm
Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 13:12
od TT-SIMIK
Vytiahni konektor od váhy vzduchu a ak pojde potom lepšie tak ti odišla váha.....na volnobehu sa dá vytočiť???Potom niečo z turbom ak váha bude ok..

Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 13:23
od erik
na voľnobehu to ide vytočiť.
Turbína je taktiež OK, pretože ak vytáčam morot, počujem, že je zdravá.
Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 13:31
od erik
dá sa taktiež jazdiť bez konekturu, ktorý uvádzaš v tvojom emaily?
kde ho nájdem? nie je tam nejaké riziko, že sa tam niečo ešte viac pos..
Potrebujem sa nejako dostať domov a s momentálnou silou motora tak môžem akurát po poľných cestách. vďaka za odpoveď
hmm
Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 13:43
od TT-SIMIK
erik napísal:dá sa taktiež jazdiť bez konekturu, ktorý uvádzaš v tvojom emaily?
kde ho nájdem? nie je tam nejaké riziko, že sa tam niečo ešte viac pos..
Potrebujem sa nejako dostať domov a s momentálnou silou motora tak môžem akurát po poľných cestách. vďaka za odpoveď
Jasné......motor sa dá do núdzoveho režimu a bude ti trošku papkat viac.....ale na isto to neviem,že to bude váha,ale váha sa nemusi prejavovat na volnobehu.....iba pi výkone.........
http://bmwfans.info/original/E60/Lim/52 ... l-11_3935/
konektor je pod krytom motora......
Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 13:44
od lupo
co tak zbehnut do najblizsieho bmw na diagnostiku? otazka par minut, par korun a hned budes vediet co tomu je - a nemusis tu hadat na nete.
Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 13:50
od erik
máš pravdu, lenže som asi tak cca 400 km od civilizácie.
Som na dovolenke pri ruských hraniciach a nemám šajn, čo teraz...
potrebujem sa nejako dostať domov a spoliehať sa na lokálnu pomoc, neviem, neviem...
Samozrejme viem s tým autom dôjsť aj domov, ale ako už píšem, nemá vôbec ťah a je to dosť nebezpečne...hlavne v kopcoch a pri tej zime, aká tu je /v noci bolo -24 / mám obavy výjsť na cesty.
Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 13:58
od lupo
erik napísal:máš pravdu, lenže som asi tak cca 400 km od civilizácie.
Som na dovolenke pri ruských hraniciach a nemám šajn, čo teraz...
potrebujem sa nejako dostať domov a spoliehať sa na lokálnu pomoc, neviem, neviem...
Samozrejme viem s tým autom dôjsť aj domov, ale ako už píšem, nemá vôbec ťah a je to dosť nebezpečne...hlavne v kopcoch a pri tej zime, aká tu je /v noci bolo -24 / mám obavy výjsť na cesty.
au. a nemoze to byt zlou/zamrznutou naftou?
hmm
Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 14:00
od TT-SIMIK
erik napísal:máš pravdu, lenže som asi tak cca 400 km od civilizácie.
Som na dovolenke pri ruských hraniciach a nemám šajn, čo teraz...
potrebujem sa nejako dostať domov a spoliehať sa na lokálnu pomoc, neviem, neviem...
Samozrejme viem s tým autom dôjsť aj domov, ale ako už píšem, nemá vôbec ťah a je to dosť nebezpečne...hlavne v kopcoch a pri tej zime, aká tu je /v noci bolo -24 / mám obavy výjsť na cesty.
Skus tu vahu a potom budeme dalej riešit.......tažko to povedať takto....je zaujímave že to robí len ked je teplé.....skus vahu a potom sa uvidí.......
Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 14:01
od alfi666
Ked mam tipovat, tak EGR ventil resp. nieco okolo jeho riadenia
EGR je aktivny az ked sa motor zohreje a to co hovoris mi pripomina, akoby ho otvaralo v nespravnu chvilu a pusta ti vyfuk do sania vtedy ked by mal byt uzavrety
Do uvahy pripada aj vaha vzduchu, ale ta by asi neodisla zo dna na den a problem by bol aj pocas studeneho motora
Ten motor vsak nepoznam, cize tazko radit...

Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 14:02
od erik
vďaka, napíš mi ešte prosím ťa, ktorý presne kód to je, kde to mám nájsť v tej schéme. vďaka
Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 14:05
od kraken331
alfi666 napísal:Ked mam tipovat, tak EGR ventil resp. nieco okolo jeho riadenia

EGR je aktivny az ked sa motor zohreje a to co hovoris mi pripomina, akoby ho otvaralo v nespravnu chvilu a pusta ti vyfuk do sania vtedy ked by mal byt uzavrety

Do uvahy pripada aj vaha vzduchu, ale ta by asi neodisla zo dna na den a problem by bol aj pocas studeneho motora
Ten motor vsak nepoznam, cize tazko radit...

tiez sa priklanam k tvojmu nazoru,egr ventil alebo predrata hadicka ktora to cele ovlada
Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 14:06
od alfi666
erik napísal:vďaka, napíš mi ešte prosím ťa, ktorý presne kód to je, kde to mám nájsť v tej schéme. vďaka
Pozri na tomto obrazku to lepsie vidiet -
http://bmwfans.info/original/E60/Lim/525d-M57N/ECE/L/N/2003/10/mg-13/ill-13_0652/
Na obrazku cislo 1 - to je Vaha vzduchu... idu donej kable.. treba ich odpojit....
Ale potrebujes dat dolu ten plastovy kryt motora, tak treba imbusaky

Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 14:11
od erik
fajn, idem sa na to pozrieť. zatiaľ vďaka