Strana 1 z 3

Nabijanie baterie

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 21:54
od R0nnIe
Kolko krat sa podla vas moze nabijat bateria, a ako casto? A aku zivotnost ma taka autobateria?

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 21:56
od misenko00
http://sweb.cz/vs31/Baterie.doc mozno ti to pomoze ,ale som to skopiroval nabuce skus trosku viac hladat momentalen sa to tu riesi az dost ..a nabijat ju mozes dovtedy pokial je ok .. ked nebude mozes ju nabijat kolko chces aj tak je po nej ...takze potial pokial to vydrzi.

Napísané: Sobota, 3. Januára 2009, 19:56
od veroli
keď bateria vydrží štyry roky ,tak to bola slušná batéria...samozrejme záleží ako sa používa...

Napísané: Nedeľa, 4. Januára 2009, 01:11
od rosky
misenko00 napísal:
http://sweb.cz/vs31/Baterie.doc mozno ti to pomoze ,ale som to skopiroval nabuce skus trosku viac hladat momentalen sa to tu riesi az dost ..a nabijat ju mozes dovtedy pokial je ok .. ked nebude mozes ju nabijat kolko chces aj tak je po nej ...takze potial pokial to vydrzi.

S tymto mozem suhlasit takze treba davat pozor aby napatie na svorkach v kludovom stave neklesalo pod 12,3V pod touto hodnotou dochadza k sulfatacii cize skratovaniu clankov a baterka sa sama o sebe znehodnocje treba ju okamzite nabijat a snazit sa udrziavat kludove napatie nad 12,5V
PS> kludove napatie napatie minimalne 2 hodiny po nejakej zatazi alebo dobijani :!:

Napísané: Nedeľa, 4. Januára 2009, 13:42
od januar
ja tam mam stale original baterku ktora ma uz sedem rokov za sebou a stale si udrzuje svoju kapacitu aj ked sem tam ju dam nabit raz za rok ked klesa napatie hlavne v zime :wink:

Napísané: Nedeľa, 4. Januára 2009, 14:35
od starML
Jako autor článku na http://sweb.cz/vs31 raději upřesním tohle tvrzení :
rosky napísal:
pod touto hodnotou dochadza k sulfatacii cize skratovaniu clankov
Jedná se o dva děje. Sulfatace je děj, kdy při nižším napětí dochází k usazovaní krystalické formy sirníku olova na deskách v článku baterie a tím se zmenšuje aktivní povrch desek. Vypadávání materiálu z desek a jeho usazování na dně baterie je proces druhý. Oba mají svůj díl na nefunkčnosti baterie. K oběma procesům docházet bude vždy, jde jen o to, jak jejich následky minimalizovat a tu baterii používat rozumně. Rozhodně bych nechtěl být baterií u "motoristy", jejichž auto připomíná pojízdnou diskotéku, kino a vánoční stromeček dohromady. Celý weekend se v tom před barákem hrabe, k tomu pouští nejnovější hity a v pondělí stojí se startovacíma kabelama a "šomre vo kontakt".

Jinak ty hodnoty napětí jsi "rosky" trefil přesně, takže ten zbytek sedí. Jo, a ten článek na webu jsem dnes aktualizoval o návod, co se tou sulfatizovanou baterií dá dělat. :D

Napísané: Utorok, 6. Januára 2009, 16:22
od jimi
dobrý článok,
ale kto by chcel niečo viac, nech si prečíta na tomto odkaze:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=379

Napísané: Piatok, 9. Januára 2009, 08:20
od bmw118d
Neviete čo stojí dobíjanie batérie v servise????

Napísané: Piatok, 9. Januára 2009, 13:31
od k33p
bmw118d napísal:
Neviete čo stojí dobíjanie batérie v servise????
no keby si tam chcel nehať tú batériu 12-24 hodín nabíjať... to si radšej požičaj autonabíjačku a nabi si to doma...

mimochodom v BA je jeden super malý obchodík-bazar-náradie pri Tesco križovatke na Budatínskej , kde je majiteľ príjemný starší pán, ktorý rád požičia a má asi úplne všetko čo na auto človek potrebuje a nielen to...

Dobíjanie AKU

Napísané: Nedeľa, 11. Januára 2009, 10:17
od Juraj Tománek
Životnosť AKU v automobile je závislá od jeho prevádzky. Najdľhšie vydržia AKU v autách, ktoré sú sústavne využívané na dľhšie cesty. Pri krátkych cestách, v meste a pod. ako aj pri svietení a v zime, nečinnosti je AKU nedostatočne dobíjaná, štartom a svietením sa minie viac energie ako sa do AKU dodá. Na odsulfátovanie a dlhodobé dobíjanie AKU používam "dobíjačku", ktorú mám stále zapnutú v zásuvke pre montážnu lampu alebo iné spotrebiče v aute, keď ho mám v garáži alebo mám blízko sieť. Na odsulfátovanie a dlhodobé dobíjanie AKU sa doporučuje použiť prúd 0.0006 až 0.001 násobku menovitej kapacity AKU, napr. AKU 95Ah prúdom 57 až 95mA, AKU 45Ah prúdom 27 až 45mA, najlepšie cca v strede rozsahu. AKU v BMW 525tds 88Ah mi vydržal viac ako 7 rokov.
Týmto spôsobom je AKU stále udržiavané v dobrom technickom stave a štartuje (diesel) i v najtuhších zimách. Na požiadanie pošlem schémy zapojenia. Výroba dobíjačky je jednoduchá, ale vyrobiť a zapojiť ju môže len elektrotechnik!

Re: Dobíjanie AKU

Napísané: Nedeľa, 11. Januára 2009, 15:54
od R0nnIe
Juraj Tománek napísal:
Životnosť AKU v automobile je závislá od jeho prevádzky. Najdľhšie vydržia AKU v autách, ktoré sú sústavne využívané na dľhšie cesty. Pri krátkych cestách, v meste a pod. ako aj pri svietení a v zime, nečinnosti je AKU nedostatočne dobíjaná, štartom a svietením sa minie viac energie ako sa do AKU dodá. Na odsulfátovanie a dlhodobé dobíjanie AKU používam "dobíjačku", ktorú mám stále zapnutú v zásuvke pre montážnu lampu alebo iné spotrebiče v aute, keď ho mám v garáži alebo mám blízko sieť. Na odsulfátovanie a dlhodobé dobíjanie AKU sa doporučuje použiť prúd 0.0006 až 0.001 násobku menovitej kapacity AKU, napr. AKU 95Ah prúdom 57 až 95mA, AKU 45Ah prúdom 27 až 45mA, najlepšie cca v strede rozsahu. AKU v BMW 525tds 88Ah mi vydržal viac ako 7 rokov.
Týmto spôsobom je AKU stále udržiavané v dobrom technickom stave a štartuje (diesel) i v najtuhších zimách. Na požiadanie pošlem schémy zapojenia. Výroba dobíjačky je jednoduchá, ale vyrobiť a zapojiť ju môže len elektrotechnik!
Zdravim, ja som elektrotechnik, poslal by si mi prosim ta schemu tej dobijacky? Alebo akym napatim hu dobijas

Dobíjanie AKU 2

Napísané: Nedeľa, 11. Januára 2009, 17:00
od Juraj Tománek
posielam prilohu na stiahnutie

Re: Dobíjanie AKU 2

Napísané: Nedeľa, 11. Januára 2009, 22:32
od R0nnIe
Juraj Tománek napísal:
posielam prilohu na stiahnutie
Dakujem ti, myslel som si ze to bude nieco zlozitejsie, ale vyskusam to. Napadlo ma ze mam doma este jeden nastavitelny zdroj z nastavitelnym napatim a prudom od 1V do 17V a do 3A. Skusim ho pouzit. Chcel by som sa ta opytat jednu vec, moja bateria je uz pred smrtou, a teraz v zime ked nejdem jeden den a aute tak uz nenastartuje. Mam v plane kupit druhu, ale rozhodol som sa ze najskor urobim pokus. Chcem ju skusit ozivit. Rozmyslal som ze ju najskor budem nabijat prudom 1,5 A po dobu 6 dni. Jedna sa o AKU 66Ah. A potom urobim vycistenie ako si pisal. Vylejem elektrolit, vyplachnem + peroxid , nalejem novy elektrolit a nabijem podla tvojho postupu. Myslis ze je rozumne najskor bateriu odsulfatovat a potom vymenit elektrolit? Alebo opacne? Podla mna je prvy postup lebsi, lebo aspon vylejem ten bordel co vznikne odsulfatovanim.
Dalej by som sa chcel opytat ci nieje problem zohnat elektrolit, a ci by sa nedal pouzit povodny , stym ze by som nechal usadit kal a potom by som pouzil odkaleny elektrolit. Radsej by som dal novy, ale pytam sa ak by som ho nezohal. Dalej ma trapi to ze si pisal na konci treba nechat odtiec, ale kdosi mi hovoril ze clanky baterie sa nicia ked su na vzduch. Je to pravda? Dakujem ze odpoved

Stara AKU......

Napísané: Nedeľa, 11. Januára 2009, 23:06
od Juraj Tománek
So starou AKU bateriou by som sa nezapodieval a vylievat ju nema ziadny zmysel, este sa celkom pos...., sulfaty sa odtrhnu a celkom skratuju niektore dosky clankov. Ako pises clanky bez elektrolytu sa nicia a uz im nik mladost neprinavrati! Predpokladam, ze sa jedna o AKU doteraz v prevadzdke v aute dobijana. Za pokus by stalo, pokial nie je celkom zla a ma nejaku kapacitu, tak ju treba iba doliat, odmerat hustotu elektrolytu hustomerom v jednotlivych clankoch, ak je hustota zhruba rovnaka - i rovnako nizka u jednotlivych clankov tak ju skusit dobijat mnou uvedenou dobijackou dlhsiu dobu malym prudom 0.0006/0.001 nasobkom menovitej kapacity AKU. Ak bude v niektorych clankoch jeden/dva/tri hustota elektrolytu podstatne nizsia tak su tieto clanky uz celkom znicene a skoda sa s takou AKU babrat. Kolko rokov ma AKU? Moja dobijacka je dobra ako preventivne opatrenie proti zasulfatovaniu AKU pri necinnosti/dlhsie statie auta alebo kratke cesty a pod.
Podstata zabranenia zasulfatovania je jej stala cinnost co i len malym prudom AKU cim je elektrolyt stale v pohybe a nemozu sa usadzat sulfaty na cinnych castiach dosiek AKU.
Nepoznas niekoho kto by napalil NAVI do MK4 2009-1 ?
S pozdravom Juraj

Napísané: Pondelok, 12. Januára 2009, 00:41
od Peped
Tak pokial tu mám pokope tolko elektrotechnikov tak využijem situaciu a privtieram sa sem.

V poslednom čase sa mi dost stava že robim kratke trasy, pri tom hudba, sedačky, ohmlovanie :roll: a pruser na svete...
Idem nastartovat a nejde vzdy to musim nechat aspon 2 hod na nabijačke aby som volajako nastartoval.

Teraz otázka: Existuje alebo dá sa vyrobit taka vec, že strím to do zapalovača-cez nejaku skrinku-a do zastrčky 240V, a tolko prudu mu dá že hned nastartujem? Potom odpojim a cestou sa mi to už dobije a potom to dam na nabijacku?