Strana 1 z 2

POmoc- vyriešené

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 18:42
od misenko00
potrebujem premerat alternator a bateriu ale nevymntovany vie to niekto poskytnut ? NITRA PLS

popripade aj opravit ak bude vadny ..vsetci spiny maju az o 7.1 otvorene a mne tam bude mrznut auto venku :((( chudatko

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 18:58
od luky2208
či je dobrá bateria ti zmerajú v lepšej predajni na ND zo zatazovým merakom. A dobyjanie alternatora si zmeráš aj sám z obyčajným merakom napr. z BAUMAXU na ktorom bude rozsah aspoň do 20 V. ma to byť 13,8-14,2V pry bežiacom motore :wink: Meria sa to na baterke + a - pol :wink:

Re: POmoc

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 19:10
od starML
misenko00 napísal:
potrebujem premerat alternator a bateriu ale nevymntovany vie to niekto poskytnut ?
Novější modely (Tvoje auto taky) mají možnost zobrazit palubní napětí na dipleji místo stavu kilometrů. Přečti si http://sweb.cz/vs31/Test_palubniho_pristroje_CZ.doc . Po odblokování v bodě 19 (je to v tom návodu) si namačkej bod 9. Místo počtu km se Ti zobrazí hodnota napětí v palubní síti, např. 122 a vpravo bude ta 9 (=bod Menu). Tohle odblokování a nastavení musíš udělat před nastartováním. Potom můžeš jet na zkušební jízdu a na dispeji se Ti bude zobrazovat okamžité napětí např. 139 = 13,9 Voltu. Do původního stavu se to vrátí po vypnutí klíčku. Vyzkoušej, pokazit nemůžeš nic. Ohledně baterie si přečti http://sweb.cz/vs31/Baterie.doc .
:D

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 19:43
od ukh
Merat alternator na baterke je fakt "profesionalny" postup... A to, ze dava 14 V este neznamena, ze je dobry.

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 20:18
od misenko00
baterka mimo auta 12,5.. dal som do auta pri nastartovanom 14,5 ked som nastartoval preblikla baterka .. potom nic presiel som 6 km a zacalo svietit dobijane .. potom som premeral pri nastartovanom 10,7 pri vypnutom aj vytiahnutou 12. potom skusim natocit a nejde. ...ci to nemoze byt nejaky skrat alebo baterka neudrzi a je na.... a este otazka ked je baterka na hovno a neudrzi alternator prestane dobijat ? ci je mu to jedno ..dakujem

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 20:18
od misenko00
misenko00 napísal:
baterka mimo auta 12,5.. dal som do auta pri nastartovanom 14,5 ked som nastartoval preblikla baterka .. potom nic presiel som 6 km a zacalo svietit dobijane .. potom som premeral pri nastartovanom 10,7 pri vypnutom aj vytiahnutou 12. potom skusim natocit a nejde. ...ci to nemoze byt nejaky skrat alebo baterka neudrzi a je na.... a este otazka ked je baterka na hovno a neudrzi alternator prestane dobijat ? ci je mu to jedno ..dakujem


moze tam byt odchylka

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 21:19
od starML
misenko00 napísal:
baterka mimo auta 12,5.. dal som do auta pri nastartovanom 14,5 ked som nastartoval preblikla baterka .. potom nic presiel som 6 km a zacalo svietit dobijane .. potom som premeral pri nastartovanom 10,7 pri vypnutom aj vytiahnutou 12. potom skusim natocit a nejde. ... ..dakujem
Předpokládám, že jsi si přečetl to v těch odkazech v mém příspěvku z 19:10 hod.

- baterka mimo auta 12,5 = v pořádku, normální
- dal som do auta pri nastartovanom 14,5 - ?? nějak nechápu, asi tady chybí interpunkce? Ty jsi nechal běžet motor auta a nebyla tam baterka? To nedělej, protože alternátor bez záteže (=baterka) je schopen vyrobit i 50 Voltů a dojde k proražení diod.
- ked som nastartoval preblikla baterka .. potom nic presiel som 6 km a zacalo svietit dobijane - takže baterka může být dobrá, ale alternátor ji už nestíhá dobíjet. Totiž spotřeba elektrické energie na zapalování světla atd. je vyšší, než alternátor vyrábí, takže se vlastně energie z baterky spotřebovává. To ukazuje její hodnota 10,7 V po projížce, po vyndání se trochu vzpamatovala, to je těch 12 Voltů.

Předpokládám, že je chyba u alternátoru.
- buď bude proražená některá z diod nebo vinutí - to znamená že při měření voltmetrem sice naměříš klidně 14 Voltů, protože měřící přístoj ukáže efektivní maximum, ale neukáže už ty chybějící půlvlny, kdy proud neteče přes vadné diody viz grafy v následující odkaze. Ten text berte s rezervou, já to nepsal - http://usmernovac.navajo.cz/ . Bez demontáže se stav dá zjistit pouze osciloskopem, po demontáži a rozebrání se to dá změřit ohmetrem.

Průběh napětí na osciloskopu, když je alternátor v pořádku :
Obrázok
vadná dioda :
Obrázok
proražené vinutí :
Obrázok


- druhá možnost (pravděpodobnější) je, že Ti prokluzuje řemen na řemenici alternátoru. Takže buď je málo napnutý, nebo ten "klín" je ošoupaný a řemen sedí na dně řemenice a vesele prokluzuje. Prostě ten spodek drážky v řemenici je oleštěný. Správně seřízený řemen je, když se na stojícím motoru nedá protočit řemenice pod řemenem. Nevím jaký alternátor tam máš, jestli má lopatky větráku, zkus rukou vzít za ty lopatky, nebo nasaď klíč na matici té řemenice a zkus protočit. Možná, že se budeš divit. Tomu řemenu se říká klínový, protože ten výkon přenáší tím klínem, pokud to dosedne na tu dolní plochu je konec a je třeba ten řemen sehnat a vyměnit. A to je u 523 docela pakárna, ale jde to i na ulici.
Obrázok
Protože neznám skutečnou konfiguraci Tvého auta, je možné že nemáš klínový, ale uzubený řemen (taky se dávaly). Potom tento bod o proklouzávání neplatí a zbývá rozebrat ten alternátor.

Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2008, 21:43
od misenko00
dakujem ti .. ten remen sa mi aj zdal trosku taky ze tam nesedi ale nevenoval som tomu pozornost.. ale ja myslim ze to nebude v tom pretoze ked som vypol motor nedalo sa nahodit nenaskocil . tak to bude myslim tou baterkou :-) nieco poriesim ja cakat nebudem na dilinou kedy zacnu robit ... thx moc :)

Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 08:22
od Brano-HAVA
Zdar, necuduj sa "dilinom" v autoservise ze otvaraju az na novy rok, je to ine ako ty ze sa v aute len cely rok vozis-to oni sa s autami cely rok jebu a teraz chcu mat mozno tyzden pokoj. Ja mam tiez servis a teraz som v praci ale tiez by som auta ani vidiet nechcel aspon do leta 2009 hehe.

Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 08:38
od luky2208
ukh napísal:
Merat alternator na baterke je fakt "profesionalny" postup... A to, ze dava 14 V este neznamena, ze je dobry.
No tak tvoja rada mu určite pomohla :evil: . Alebo ty to robýš tak že ked auto na druhý deň nenaštartuje tak vyberieš alternator a ideš ho dať premerať na zatažovú stolycu ??????? Tak to už je fakt profesionalny postup. Len trošku komplykovaný ](*,) Podla mojej rady aspon zistil kolko to dobyja ked svieti kontrolka. Ked svieti kontrolka ešte neznamená že na baterke nenameráš 13,8-14,2v.

Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 10:21
od slamec
prečo zakladáš dve témy, ktorú spolu súvisia a majú dokonca aj ten istý problém

:?: :?: :?:

Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 12:13
od misenko00
slamec napísal:
prečo zakladáš dve témy, ktorú spolu súvisia a majú dokonca aj ten istý problém

:?: :?: :?:


v podstate hej ..ale islo o nieco ine rozvinulo sa to :(

Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 14:08
od kraken331
podla mna pokial nesvieti dobijanie,bude to v baterke,cez zimu kazda baterka blbne,tento isty problem som mal na e46 kupil som novu baterku a vsetko ide ako ma

Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 16:39
od misenko00
ok pani baterka bola u odbornika je po smrti a alternator tiez bol vonku a odmerany ten je tez po smrti :) baterka kupena alternator tiez dufam :-)

Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 17:03
od kraken331
misenko00 napísal:
ok pani baterka bola u odbornika je po smrti a alternator tiez bol vonku a odmerany ten je tez po smrti :) baterka kupena alternator tiez dufam :-)



alternator staci zrepasovat nove uhliky a asi nova kotva teraz mi to robily na mercedes a stalo to 5.000sk

vymenil mi kotvu,uhliky loziska a remenicu

ale nechapem ked si mal zly alternator preco nesvietilo dobijanie