Strana 1 z 1

Radiace páčky pod volantom

Napísané: Nedeľa, 10. Marca 2024, 10:39
od gassgeber
Zdravím, idem si sem po radu a skúsenosti fachmanov, mechanikov a veci znalých...
Ako dlhoročný používateľ manuálnej prevodovky som zvyknutý predvídať cestnú premávku pred sebou a využívať brzdnú silu motora, jednoducho brzdiť motorom... Nechodím vôbec pomaly skôr naopak, ale tým že jazdím viac-menej známu trasu a sa snažím predvídať situáciu pred sebou, tak vedľajší účinok štýlu mojej jazdy je nižšia spotreba a pomerne neskorá výmena bŕzd a obloženia oproti kamarátom ktorí jazdia štýl plyn-brzda bez rozmyslu.
V budúcnosti chcem prejsť na automatickú prevodovku...
Teraz moja otázka:
Je možné s radiacimi páčkami pod volantom (tzv. Schaltwippen) využívať brzdnú silu motora aj pri automatickej prevodovke alebo ma elektronika vôbec nepustí do nižšieho stupňa aby som mohol viac využívať brzdný účinok motora a šetriť tým palivo aj brzdy? Vďaka za odpovede skúseným a technicky znalým členom fóra...

Re: Radiace páčky pod volantom

Napísané: Nedeľa, 10. Marca 2024, 11:49
od Igmaus
Áno, bežne takto brzdím napríklad keď schádzam z diaľnice.

Re: Radiace páčky pod volantom

Napísané: Pondelok, 11. Marca 2024, 10:08
od gassgeber
To som rád. Vďaka za odpoveď!

Re: Radiace páčky pod volantom

Napísané: Pondelok, 11. Marca 2024, 15:53
od Observer
Ale podla mojich skusenosti to ani nie je potrebne, ak jazdis predvidavo, na automate sa da pekne brzdit motorom aj bez podradovania packami pod volantom. Ak vidimn pred sebou kolonu / semafor, proste pustim plyn / vypnem tempomat a auto plynule spomaluje. Neviem, ake auto mas "vo vyhlade", ale ak je to novsi model daj pozor na funkciu plachtenia u MHEV, auto akoby preradi "do neutralu" (jazda na volnobeh) a vypne zaroven motor (nie uplne vzdy - myslim, ze ked potrebuje chladit, necha motor bezat na volnobezne otacky) + pri nabitej "baterke" (ono je to podla mna skor velky kondenzator, nez baterka) pomaha maly elektromotor v prevodovke (8 kW) s predlzenim dojazdu na volnobeh - mne tento system znizil medzigeneracne (F10->G30) spotrebu u 530d o 1,5l (rovnake trasy, +/- rovnaky styl jazdy)

Re: Radiace páčky pod volantom

Napísané: Utorok, 12. Marca 2024, 11:43
od gassgeber
Observer napísal:
Ale podla mojich skusenosti to ani nie je potrebne, ak jazdis predvidavo, na automate sa da pekne brzdit motorom aj bez podradovania packami pod volantom. Ak vidimn pred sebou kolonu / semafor, proste pustim plyn / vypnem tempomat a auto plynule spomaluje. Neviem, ake auto mas "vo vyhlade", ale ak je to novsi model daj pozor na funkciu plachtenia u MHEV, auto akoby preradi "do neutralu" (jazda na volnobeh) a vypne zaroven motor (nie uplne vzdy - myslim, ze ked potrebuje chladit, necha motor bezat na volnobezne otacky) + pri nabitej "baterke" (ono je to podla mna skor velky kondenzator, nez baterka) pomaha maly elektromotor v prevodovke (8 kW) s predlzenim dojazdu na volnobeh - mne tento system znizil medzigeneracne (F10->G30) spotrebu u 530d o 1,5l (rovnake trasy, +/- rovnaky styl jazdy)
Zaujímavé, tiež vďaka za odpoveď. V hladačiku mám G31 530d a presne rozmýšľam či ísť radšej do 195KW bez elektromotora alebo 210KW tam je už ten "elektromotor" takže ako píšeš ten "elektromotor" ti pomohol znížiť spotrebu o 1,5 litra/100km? To je slušná hodnota, pri ročnom nájazde povedzme 20 tisíc km to už pocíti aj peňaženka...

Re: Radiace páčky pod volantom

Napísané: Streda, 13. Marca 2024, 17:33
od Observer
Neviem, ci to robi len ten "elektromotorcek" v ramci MHEV alebo aj ina konstrukcua turba - F10 mala este twin-scroll turbo, G30 uz ma 2 samostane turba, ale fakt je, ze spotreba mi isla dole z 8,4 na F10 530d xDrive LCI na terajsich 6,9 na G30 530d xDrive LCI... jazdim tie iste trasy (O.K. posledne 2 roky jazdim o nieco menej mesto, ale to by nemalo urobit taky rozdiel) a nemenil som zasadne ani jazdny styl... pri ustalenej jazde na dialnici (cca 10-12% nad MPR) som mal na 120 km trase na F10 spotrebu cca 7,5-8; teraz na G30 mam 6,5-6,8 a mimo mesto pri lahsej nohe bez problemov aj pod 6