Strana 1 z 2
Údržba akumulátora
Napísané: Utorok, 12. Januára 2021, 19:28
od lolko111
Ahojte. Je zima, autá kvôli korone a opatreniam istého drúka stoja v garáži, tak rozmýšľam nad tým ako toto prospieva akumulátorom v autách. Kúpil som si nabíjačku CTEK MXS 5.0 Test a charger, že trošku akumulátoru pomôžem. Viete mi niekto poradiť, či môžem nabíjačku napojiť na akumulátor BOSCH AGM keď je zapojený v aute? Nechcem ho zbytočne vyberať z auta. Ďakujem
Re: Údržba akumulátora
Napísané: Utorok, 12. Januára 2021, 19:41
od PetoK
Ano, zapoj sa na predne terminaly
Re: Údržba akumulátora
Napísané: Utorok, 12. Januára 2021, 19:43
od e38flight
AGM a gélové batérie patria medzi bez údržbové ,vybrať dobiť a to je všetko ,veľa záleží koľko taká batéria je zapojená v systéme automobilu .
Re: Údržba akumulátora
Napísané: Utorok, 12. Januára 2021, 19:45
od e38flight
Re: Údržba akumulátora
Napísané: Utorok, 12. Januára 2021, 19:54
od PetoK
Takyto kutilsky pepikovsky merak z trznice s predpotopnymi budikmi mozes pouzit na stare obyc baterky, nie AGM ako je v E65. Moderne profi testery vypadaju uplne inak. A kedze je rec o E65, je to prve auto, ktore malo PM, a ktory to meria presne a podla toho aj riadi nabijanie. Novsie auta prevzali podobnu techniku a meraju to cez IBS.
Re: Údržba akumulátora
Napísané: Utorok, 12. Januára 2021, 20:12
od e38flight
Stará dobrá technika a nie ta moderná čína fuj to , veľa ľudí by najradšej znieslo pod Zem BMW práve kvôli IBS káblu ,koľko tých auto vyhorelo ? Moderná technika pre moderných ľudí
Re: Údržba akumulátora
Napísané: Utorok, 12. Januára 2021, 20:16
od PetoK
Netaraj hluposti, ked ani nevies naco to je... a ziadne auto nezhorelo kvoli IBS, ked tak kvoli inym veciam...
Re: Údržba akumulátora
Napísané: Utorok, 12. Januára 2021, 20:19
od lolko111
PetoK napísal:Ano, zapoj sa na predne terminaly
Peťo... ešte som si za 10 rokov celkom neosvojil celú terminológiu

Myslíš pod prednou kapotou ten konektor s červeným plastovým cuplíkom na pripojenie + pólu? Ten cuplík mi je známy.... A - pól mám dať hocikam na kostru, alebo je tam podobný konektor ako na + pól? Taký som pod prednou kapotou ešte nezaregistroval

Re: Údržba akumulátora
Napísané: Utorok, 12. Januára 2021, 20:20
od PetoK
Ano, na to su tam tie terminaly, plus na tu svorku, minus je taky velky srob vedla na hrnci tlmica... Ked to zapojis takto, registruje to PM a bude potom aj korektne riadit dobijanie.
Re: Údržba akumulátora
Napísané: Utorok, 12. Januára 2021, 20:31
od lolko111
Ďakujem Ti veľmi pekne.
Re: Údržba akumulátora
Napísané: Streda, 13. Januára 2021, 13:50
od starynovy
To by som si pozrel pri ako prude zacne horiet ten kabel s IBS.

A rovnako by som si pozrel, co je na tom kábli vyrobene v cine.
Re: Údržba akumulátora
Napísané: Streda, 13. Januára 2021, 18:23
od TT-SIMIK
Mal som ibs co boli kurevsky horuce v nejakom skrate,auto nestartovalo a rusilo zbernicu....Po odpojeni a sparovani auto fungovalo,ale poziar odtial nebol nikdy....
Re: Údržba akumulátora
Napísané: Utorok, 26. Januára 2021, 14:34
od RACERMAN
Mal som auto kde bolo IBS bolo doslova roztecene, ale samozrejme chyba bola uzivatela, kde chlapci zapojili volaky cinsky Battery Booster ktory sa tvaril hodnotami ze nastartuje pol mesta

zapojili ho vzadu na baterku a co sa tam uz potom dialo.... ak ho najdem este v dielni dakde hodim sem foto

Re: Údržba akumulátora
Napísané: Utorok, 9. Marca 2021, 13:29
od JaPe
BMW používam viac rokov 530, 535, M2 a v súčasnosti X3 Mild Hybrid. Všetky vozidlá mali pod kapotou kolíky na pripojenie kondičnej dobíjačky. Pri dlhšom odstavení som použil vždy dobíjačku CTEK bez akýchkoľvek problémov, zatvoril som kapotu a zamkol auto. Avšak na moje prekvapenie u Mild Hybridu to nefunguje (má dva akumulátory a to 12V AGM a 48V Lion a teda dva elektrické okruhy). V manuáloch ani v autorizovanom servise Vám neporadia ako sa to správa pri dobíjaní externou dobíjačkou. Po dlhšom hľadaní na webe a u špecialistov BMW som zistil nasledovné:
1. Ak chcem dobíjať len 12V AGM batériu, pripojím nabíjačku s funkciou AGM na kolíky pod kapotou, zatvorím kapotu a zamknem auto.
2. Ak chcem dobíjať 12V AGM batériu spolu s 48V Lion batériou, pripojím tú istú nabíjačku na kolíky pod kapotou, ale nesmiem zatvoriť prednú kapotu. Po jej zatvorení sa prestane 48V batéria dobíjať. Obe batérie sú medzi sebou prepojené meničmi a riadené riadiacou jednotkou. Detaily riadenia pre bežného užívateľa nie sú podstatné. Kapacitu/stav 48V batérie ako užívateľ vo vozidle nezistíte.
Re: Údržba akumulátora
Napísané: Streda, 10. Marca 2021, 12:30
od pka
Je rozdiel v nabijani ak je kapota otvorena alebo zatvorena? Netvrdim, ze to tak nie je, len mi to pride zvlastne. Hybrid som este nemal, ale standardne auto nabijam pripojenim na terminaly, dvere zatvorene, kapota otvorena, nezamknute, kedze stoji v garazi. Pouzivam CTEK MXS10EC, tak snad dobijanie pracuje ako ma (samozrejme nastavene na typ baterie AGM, kedze taka tam je).