Strana 1 z 1

Prehrial sa mi motor, čo by som mohol skontrolovať?

Napísané: Sobota, 1. Augusta 2020, 22:08
od CooderSK
Ahojte prehrial sa mi motor, kôli tesneniu na chladici egr ventilu. Vytiekla voda a spozoroval som to na rýchlostnej ceste už keď bola teplota v červenom. Vypol som motor lebo bol absolútne bez vody a nechal som ho vychladnúť (cca 20 minút sa chladil na normálnu teplotu 90°C). O polhodinu cca som naštartoval na volnobeh a pomaličky som dolieval vodu aby nepraskol blok a došiel som domov. Otázka znie, čo sa tým mohlo poškodiť v motore a čo by som mal radšej skontrolovať? Ďakujem za pomoc :) Všimol som si dvoch veci a to, že cestou domou vynechávalo trošku turbo a hadica na intercooleri je trošku otečená olejom a voľnobežné otáčky sem tam trošku podskakujú.

Motor: BMW E46 320D 110kW

Re: Prehrial sa mi motor, čo by som mohol skontrolovať?

Napísané: Nedeľa, 2. Augusta 2020, 10:18
od TT-SIMIK
Po vymene motora si ho konecne startol a hned dialnica co to da?😬 No skus sa pomodlit a mozno vsetko bude fungovat...Casom uvidis nieje co kontrolovat....Mozno akurat olej ci si neprepalil pri piehrati....

Re: Prehrial sa mi motor, čo by som mohol skontrolovať?

Napísané: Nedeľa, 2. Augusta 2020, 14:21
od CooderSK
TT-SIMIK napísal:
Po vymene motora si ho konecne startol a hned dialnica co to da?😬 No skus sa pomodlit a mozno vsetko bude fungovat...Casom uvidis nieje co kontrolovat....Mozno akurat olej ci si neprepalil pri piehrati....
Nie nie behal som na nom kade tade 250km pianko a potom som isiel z Prievidze do Trenčína, som musel isť domov ryby nakŕmiť. Lebo bývam v TN a garáž máme s kamošmi v PD. No všetko vyzerá byť viac menej ok, akurát, že z tej hadičky čo je pod váhou vzduchu (neviem čo to je, asi odvetrávanie kľukovej skrine alebo ja neviem) vyteka pomali olej, pred tým z tadiaľ nešiel. A motor mám pocit, že je lenivejší a až keď zopne turbo začne ťahať. A to turbo sem tam vynecháva. Neviem čo by to mohlo byť, dúfam, že nepoškodilo piestne krúžky a nestráca kôli tomu kompresiu... Lebo predtým ako vyhrialo motor nešiel z tej hadičky pod vzduchovým filtrom olej a turbo išlo normálne, a auto bolo živšie aj do 2000ot.