Strana 1 z 2
vplyv vyssich otacok na zivotnost motora
Napísané: Sobota, 16. Mája 2020, 20:54
od Dinnamo13
Ahojte,
chcel by som sa Vas opytat, ci maju vyssie otacky naftoveho motora zasadnejsi vplyv na zivotnost motora.
Jazdim po dialnici takmer denne pri 3100/min. Je to 1er 4 valec 120kw. Ma zmysel kvoli tomu ist do 6 valca aj na ukor vyssej spotreby, kedze je ´stavany´ na vyssie rychlosti ?
Teplota vody je vzdy ok, olej neviem pozriet a menim ho kazdych nieco medzi 10-15 tis.
Diky
Re: vplyv vyssich otacok na zivotnost motora
Napísané: Nedeľa, 17. Mája 2020, 10:11
od upir156
Neboj, úplne v pohode to zvládne. Ešte mu môžeš aj pridať.
Re: vplyv vyssich otacok na zivotnost motora
Napísané: Streda, 20. Mája 2020, 09:19
od Napster050
neboj, ten motor sa kvoli otačkam nerozpadne.... ten sa rozpadne skôr na iné veci

Re: vplyv vyssich otacok na zivotnost motora
Napísané: Streda, 20. Mája 2020, 10:47
od PeqpeK
Napster050 napísal:neboj, ten motor sa kvoli otačkam nerozpadne.... ten sa rozpadne skôr na iné veci

na co sa ropadne? :)
Re: vplyv vyssich otacok na zivotnost motora
Napísané: Streda, 20. Mája 2020, 10:58
od Napster050
všetky plasty sa tam rozpadnú... lebo bmw asi šetrí na plastoch alebo neviem...
na fabii všetko drží a na bmw čoho sa chytíš po 10 rokoch ti ostane v ruke.
Re: vplyv vyssich otacok na zivotnost motora
Napísané: Streda, 20. Mája 2020, 18:49
od Dinnamo13
Napster050 napísal:všetky plasty sa tam rozpadnú... lebo bmw asi šetrí na plastoch alebo neviem...
na fabii všetko drží a na bmw čoho sa chytíš po 10 rokoch ti ostane v ruke.
Ak myslis to, ze sa v niektorych pripadoch v interieri odliepaju od plechov a nedrzia - od dveri, stlpikov atd... to som si uz poriesil. Ci ake plasty myslis ?
Re: vplyv vyssich otacok na zivotnost motora
Napísané: Streda, 20. Mája 2020, 20:42
od Napster050
nie, vobec nemam na mysli interier... ale motorove plastove časti... kadejake trubky, kolena, uchyty... sa na to pozrieš a sa to zlomi.
... a posrane egr z plastu pre zmenu radšej zhorí

Re: vplyv vyssich otacok na zivotnost motora
Napísané: Streda, 20. Mája 2020, 21:58
od PeqpeK
Napster050 napísal:nie, vobec nemam na mysli interier... ale motorove plastove časti... kadejake trubky, kolena, uchyty... sa na to pozrieš a sa to zlomi.
... a posrane egr z plastu pre zmenu radšej zhorí

na M47? si si isty?
Re: vplyv vyssich otacok na zivotnost motora
Napísané: Streda, 20. Mája 2020, 22:01
od Milosss
A nebude náhodou 120 kW 4valec ešte klasické 120d M47 v E87? Skôr ma zaujíma tá dlhá diaľničná jazda pri 3100 otáčkach, vtedy už tá 120d ide snáď 170, to jazdíš v DE či kde sa dá aspoň pár km v kuse na SK jazdiť touto rýchlosťou, aby som sa bál o poškodenie motora?
Re: vplyv vyssich otacok na zivotnost motora
Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2020, 08:58
od Napster050
nepíše aký má ročník takže neviem... M47 sa samozrejme problém s EGR netýka, ale to ostatné si myslím že áno...
naposledy som zlomil na E92 uchyt na AUC sensor a to som sa ho ledva chytil.
Re: vplyv vyssich otacok na zivotnost motora
Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2020, 10:44
od PeqpeK
120kw je m47 a je to jeden z naspolahlivejsich motorov... sorry ale rukami mi preslo hodne vela e9x a e8x a na AUC sa lame akurat na samotnom snimaci ta zarazka, aj to iba ked si neopatrny :) jedine co sa na kazdom tom motore rozpadne je pena na kryte motora
Re: vplyv vyssich otacok na zivotnost motora
Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2020, 10:56
od Dinnamo13
Milosss napísal:A nebude náhodou 120 kW 4valec ešte klasické 120d M47 v E87? Skôr ma zaujíma tá dlhá diaľničná jazda pri 3100 otáčkach, vtedy už tá 120d ide snáď 170, to jazdíš v DE či kde sa dá aspoň pár km v kuse na SK jazdiť touto rýchlosťou, aby som sa bál o poškodenie motora?
Ahoj, ano v DE, do prace chodim po dialnici. 3100 je presnych tachometrovych 180
Nie je az taka dlha...cca 30km.
Re: vplyv vyssich otacok na zivotnost motora
Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2020, 11:01
od Dinnamo13
Napster050 napísal:nepíše aký má ročník takže neviem... M47 sa samozrejme problém s EGR netýka, ale to ostatné si myslím že áno...
naposledy som zlomil na E92 uchyt na AUC sensor a to som sa ho ledva chytil.
120kw su M47. Podla mna tie motory musia byt super, kedze tu v okoli tie e87 pred facelift ich jazdia fakt mraky este stale... Je to najcastejsie starsie auto, ktore vidavam.
Re: vplyv vyssich otacok na zivotnost motora
Napísané: Štvrtok, 21. Mája 2020, 12:39
od Milosss
Čiže ak dobre počítam tak tých 30 km pri 180ke prejdeš za 10 minút, ak je ten motor zohriaty tak sa mu absolútne vôbec nemá čo za tých 10 minút stať.
Re: vplyv vyssich otacok na zivotnost motora
Napísané: Streda, 10. Júna 2020, 18:31
od sgtfrenzy
Napster050 napísal:všetky plasty sa tam rozpadnú... lebo bmw asi šetrí na plastoch alebo neviem...
na fabii všetko drží a na bmw čoho sa chytíš po 10 rokoch ti ostane v ruke.
Ja mam skor pocit, ze BMW zacalo na plastoch setrit. Ked som si minule chytil do ruk predny grill z masky, tak ten plast je extremne makky (BMW 3 2014). Skusal som to len zo srandy chytit na BMW 3 2004 a ten plast je uplne ina kvalita.
