Strana 1 z 10
EGR ventil - zapojit, ci odpojit???
Napísané: Sobota, 6. Decembra 2008, 20:34
od michalkubik
Mam 320D 136PS a na volnobehu sa mi EGR otvara / zatvara ... (sledoval som to ked som odpojil saciu hadicu na ventile). Ide o to, ze ked hadicu normalne napojim, tak mi kazdych 15-30 sekund zakolisu otacky - akoby motor mal zhasnut. Ked sa EGR odpoji, tak motor slape ako hodinky. Cim to moze byt? EGR som vymenil za novy a bez zmeny. Aj tu vec z ktorej ide podtlakova hadicka do EGR som menil a nic. Myslis, ze mozem podtlakovu hadicku vyhodit uplne (v tedy motor ide bez problemov). Aky vyznam ma potom recyklacia - nasavanie vyfuk. plynov spat do sania? Dakujem za odpoved. ....... este ma napadlo .... mam to cipnute - nemoze to byt tym?
Napísané: Sobota, 6. Decembra 2008, 20:41
od luky2208
AGR slúži na jedinu vec a to na šetrnie našho krasneho životneho prostredia

na 2,5 a 1,7 TDS to môže byť kludne odpojené,absolutne nič sa nedeje a auto ide o malinko lepšie. Ako je to u E46 to neviem presne ale skus odpojiť tu hadičku ktorá ovlada samotný ventyl a niečim ju upchaj(skrutka M5) a uvydýš ako to pôjde ak OK tak to kludne nechaj tak.

O tom čipnutí ti asi neporadím

Napísané: Sobota, 6. Decembra 2008, 20:47
od Markoo1
To majú len TDS abo aj TD? A kde by som to tak našiel a ako to vyzerá keď to mám aj ja? Každé zvýšenie výkonu poteší

Napísané: Sobota, 6. Decembra 2008, 21:46
od josephd
kamos to mal na svojej e30 a odpojil to zvysilo mu to kusa vykon a auto mu slape v pohodicke
Napísané: Sobota, 6. Decembra 2008, 21:59
od luky2208
Napísané: Sobota, 6. Decembra 2008, 23:06
od Martin46
EGR treba zaslepit zeleznou platnou, iba jebe necistoty spat do motora.
Napísané: Sobota, 6. Decembra 2008, 23:27
od Peped
Ja som dal na koniec tej kovovej rurky korunacku a pritiahol, do tých hadiciek som dal sroby a je.

Odpájam!
Napísané: Nedeľa, 7. Decembra 2008, 08:47
od michalkubik
Podtlakovu hadicku som odpojil a je to OK. Ten dym z vyfuku naspat do sania je zbytocnost - tiez si myslim. Dakujem za prispevky

Napísané: Nedeľa, 7. Decembra 2008, 12:02
od alfi666
Martin46 napísal:EGR treba zaslepit zeleznou platnou, iba jebe necistoty spat do motora.
takto to mam spravene aj ja

.. privod vyfuku zapchaty

Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???
Napísané: Štvrtok, 12. Marca 2009, 22:07
od chico69
ovlplivní zaslepenie EGR nejak ohrievanie motora ? niekde som čítal že ano..
ak ano tak ako?
Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???
Napísané: Štvrtok, 12. Marca 2009, 22:30
od Martin46
mal som to a nic som nespozoroval... mal som ale Wbasto ohrev....
Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???
Napísané: Štvrtok, 12. Marca 2009, 23:58
od kamelot
chico69 napísal:ovlplivní zaslepenie EGR nejak ohrievanie motora ? niekde som čítal že ano..
ak ano tak ako?
ja som tiez niekde cital ze ano, ze sa tazsie zahrieva...
Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???
Napísané: Piatok, 13. Marca 2009, 00:11
od Peped
Zahreje sa skor to je pravda ale o kolko! O tých 0,5%?!

Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???
Napísané: Piatok, 13. Marca 2009, 00:16
od Brano-HAVA
Zdar, tak co sa tyka pomalsieho zohriatia alebo rozdiel vo vykone je to nezmysel. AGR funguje len pri minimalnej zatazi a pri deceleracii takze na vykon nema ziadny vplyv, len v pripade ak je AGR ventil netesny a unika cez neho plniaci tlak do vyfuku. Pomalsie zohriatie motora je tiez nepatrne lebo sa jedna len o malu cast vyf. plynu, ktory ide pomerne dlhym vedenim do sania a u M47 ide dokonca cez Abgaskuhler cize chladic vyfukoveho plynu (spetne vedeneho) takze ak je AGR funkcne tak ho netreba odpajat. Ovela ucinnejsie je napr. (niekde vyssie uvedena dymivost) korektura cerpadla pre mensiu dymivost. Ak sa rozhodnes ho ajtak odpojit tak privod podtlaku aspon zaslep aby ostal dost silny podtlak pre regulaciu oststnych akcnych clenov. Myslim ze som to popisal dost polopate a logicky.
Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???
Napísané: Piatok, 13. Marca 2009, 15:30
od darty
Ja som zaslepil trubku, hadičku netreba, načo, veď ventil už nemá čo púšťať.
Mám dojem že chod motora je kultivovanejší a občasné trhanie motora pri
zhruba 2000 ot. už nepociťujem.