M47 motor optimálne radenie a práca z otáčkami
Napísané: Štvrtok, 1. Augusta 2019, 19:25
Zdravím klubáci,
Trocha OT téma , ale nedávno som kúpil priateľke BMW 1 e87 118d bez DPF , teda m47 motor v 90kw trocha starší už má cca 280k km v dobrom stave po diagnostikách a servisoch , ešte s originálnym turbom.
K veci čítal som tuna na fóre ( prví majiteľ tiež niečo spomínal ), že vraj tieto motory majú celkovo radšej otáčky 2000+ a pri nižších padá aj Výhon aj spotreba. Ja mám Audi A5 2.0 tfsi automat , predtým som mal manuál a4, ale benzín. Kto teda pozná tieto motory , alebo celkovo BMW naftu ako teda radíte ? Hlavne v meste
S toho ako radím ja podľa zvuku motora , 1ka klasika z miesta 1800-2000ot. -> 2 pri nejakých 2000ot. -> 3. po meste ak je situácia na ceste tak 25-50 premávka, kopec.. -> 4 pri 50 točí cca 1450 ot. takže po meste na rovinách a klesaní 50-60 ( do mierneho kopca, pokiaľ sa nedá rozbehnúť mierne na 60 to už klesá pod 1500ot. takže 3 ) -> 5 keď 4 točí 2000. ot. ..
Teda pri jazde po rovine bežne cca 1600ot. , pri kopci a stúpaní 2000-2300ot. , keď sa žiada zrýchľovanie 2100-3000ot.
Taktiež do strmého kopca ( hlavne ak je motor chladnejší je lepšie ísť 50 na 2ke a točí tak 2500-2800. ot. alebo rozbehnúť 2ku tak do 2500.ot a zaradiť 3 pričom otáčky klesnú tak na 1700 a pri miernom plyne sú po 5 sekundách okolo 2000ot. ?
Snáď som to nenapísal , ako úplný mongol ( radosť písať po práci na mobile slohy haha ) , príde mi, že na mojej a4 bol ten prejav trocha zreteľnejší a dalo sa ľahšie odhadovať , prvá nafta a manuál a niekedy je ten zvuk a vibrácie také všelijaké
Trocha OT téma , ale nedávno som kúpil priateľke BMW 1 e87 118d bez DPF , teda m47 motor v 90kw trocha starší už má cca 280k km v dobrom stave po diagnostikách a servisoch , ešte s originálnym turbom.
K veci čítal som tuna na fóre ( prví majiteľ tiež niečo spomínal ), že vraj tieto motory majú celkovo radšej otáčky 2000+ a pri nižších padá aj Výhon aj spotreba. Ja mám Audi A5 2.0 tfsi automat , predtým som mal manuál a4, ale benzín. Kto teda pozná tieto motory , alebo celkovo BMW naftu ako teda radíte ? Hlavne v meste
S toho ako radím ja podľa zvuku motora , 1ka klasika z miesta 1800-2000ot. -> 2 pri nejakých 2000ot. -> 3. po meste ak je situácia na ceste tak 25-50 premávka, kopec.. -> 4 pri 50 točí cca 1450 ot. takže po meste na rovinách a klesaní 50-60 ( do mierneho kopca, pokiaľ sa nedá rozbehnúť mierne na 60 to už klesá pod 1500ot. takže 3 ) -> 5 keď 4 točí 2000. ot. ..
Teda pri jazde po rovine bežne cca 1600ot. , pri kopci a stúpaní 2000-2300ot. , keď sa žiada zrýchľovanie 2100-3000ot.
Taktiež do strmého kopca ( hlavne ak je motor chladnejší je lepšie ísť 50 na 2ke a točí tak 2500-2800. ot. alebo rozbehnúť 2ku tak do 2500.ot a zaradiť 3 pričom otáčky klesnú tak na 1700 a pri miernom plyne sú po 5 sekundách okolo 2000ot. ?
Snáď som to nenapísal , ako úplný mongol ( radosť písať po práci na mobile slohy haha ) , príde mi, že na mojej a4 bol ten prejav trocha zreteľnejší a dalo sa ľahšie odhadovať , prvá nafta a manuál a niekedy je ten zvuk a vibrácie také všelijaké