Strana 1 z 1

E39 nestartuje

Napísané: Štvrtok, 27. Novembra 2008, 18:21
od odklon
Zdravim,
mam 530D E39. Pred mesiacom som kupoval novu baterku. Auto fungovalo.
Dnes som isiel nastartovat a nic. Iba cukalo.... skusal som a skusal a nic.
neviete poradit co by to mohlo byt ?
Dik

Napísané: Štvrtok, 27. Novembra 2008, 18:39
od luky2208
bud štartér alebo slaba baterka.1- bud ti to malo dobija,alebo ti tu bateriu niečo vybýja.2-zodraté uhlýky v štartéry. 3-hlavný(+) prývod ku štarteru je vadný. Pomoc- skus to cez kable alebo druhá bateria,ak naskočí tak je štarter OK :wink: Ešte jedna rada-skus poklepať po štartéry kladivkom a tak štartnuť, ak pomôže tak su uhlýky KO :wink:

Napísané: Štvrtok, 27. Novembra 2008, 18:57
od Spionator
ja som mal zhorety kostrovy kabel motora, kym sa na to prislo, stalo ma to 8500sk.....

Napísané: Štvrtok, 27. Novembra 2008, 19:08
od odklon
Skusim to dat na diagnostiku. Mozno nieco odhali. Pozna niekto niekoho, kto robi diagnostiku v okoli ZILINY ?

Napísané: Štvrtok, 27. Novembra 2008, 19:53
od luky2208
si osobne myslým že TOTO diagnostika asi tažko zistí. tak akurát napetie v aute a to je všetko.škoda penazí podla mna :wink:

Napísané: Štvrtok, 27. Novembra 2008, 19:58
od odklon
Docital som sa, ze by mohlo ist aj o chybu vo EWS system. A to by diagnostika odhalila.

Napísané: Štvrtok, 27. Novembra 2008, 20:00
od Jannci
odklon napísal:
Docital som sa, ze by mohlo ist aj o chybu vo EWS system. A to by diagnostika odhalila.


podla mna, ked ti cvakne, tak EWS funguje, len ti neroztoci starter. skusal si uz robit to, co pisali hore? je to lacnejsie, ked nezabere potom skus diagnostiku

Napísané: Štvrtok, 27. Novembra 2008, 21:52
od Miro528
Alebo ti nieco vystavilo novu baterku skuś dobit ,uvidis potom ci nastartuje :wink: Ak ano musis pohladat co ti ju vybilo.

Napísané: Piatok, 28. Novembra 2008, 06:55
od pysta
Ako prve premerat baterku a skusit nastartovat cez kable. Ak naskoci, problem je v baterke a jej vybijani - kratke trasy, odidena riadiacka ventilatora, sfusovane kable/skrat

Napísané: Piatok, 28. Novembra 2008, 16:14
od Hoky
Na tvojom mieste by som najprv pekne doma premeral napätie na baterke mala by mať nejakých 13V, potom by som premeral či sa niekde nestráca prúd, pri kludovom odbere by to malo byť nejakých 0,20 - 0,40 mA, ak je prúd na baterke pri "zaspanom aute" väčšie, potom vieš z kadiaľ bude vietor fúkať. Niečo ti vybíja akumulátor. Keď to budeš merať tak hlavne neskús štartovať, odpáliš si merák. Nakoniec naštartuj a zmeraj ako ti dobíja alternátor, ak je všetko OK, tak by ti malo ukázať okolo 14,1V...

Napísané: Piatok, 28. Novembra 2008, 16:35
od pepo286
Hoky napísal:
Na tvojom mieste by som najprv pekne doma premeral prúd na baterke mala by mať nejakých 13V, potom by som premeral či sa niekde nestráca napätie, pri kludovom odbere by to malo byť nejakých 0,20 - 0,40 mA, ak je napätie na baterke pri "zaspanom aute" väčšie, potom vieš z kadiaľ bude vietor fúkať. Niečo ti vybíja akumulátor. Keď to budeš merať tak hlavne neskús štartovať, odpáliš si merák. Nakoniec naštartuj a zmeraj ako ti dobíja alternátor, ak je všetko OK, tak by ti malo ukázať okolo 14,1V...

len troska poopravim (aby ti fakt ten merak neoddrbalo) ze prud je v A (amper) a napatie je vo V (volt)
.. ampermeter sa zapaja do serie ('do obvodu')
.. voltmeter sa zapaja paralelne ('na obvod')

Napísané: Piatok, 28. Novembra 2008, 16:47
od Hoky
pepo286 napísal:
len troska poopravim (aby ti fakt ten merak neoddrbalo) ze prud je v A (amper) a napatie je vo V (volt)
.. ampermeter sa zapaja do serie ('do obvodu')
.. voltmeter sa zapaja paralelne ('na obvod')


Dík za opravu, už som to dal do poriadku aj "vyššie"...
Neviem na čom som myslel, keď som popísal takéto hlúposti :oops:

Napísané: Piatok, 28. Novembra 2008, 16:57
od BlackMW
Hoky napísal:
Na tvojom mieste by som najprv pekne doma premeral napätie na baterke mala by mať nejakých 13V, potom by som premeral či sa niekde nestráca prúd, pri kludovom odbere by to malo byť nejakých 0,20 - 0,40 mA, ak je prúd na baterke pri "zaspanom aute" väčšie, potom vieš z kadiaľ bude vietor fúkať. Niečo ti vybíja akumulátor. Keď to budeš merať tak hlavne neskús štartovať, odpáliš si merák. Nakoniec naštartuj a zmeraj ako ti dobíja alternátor, ak je všetko OK, tak by ti malo ukázať okolo 14,1V...


ja len doplnim drobnu korekciu, kludovy odber by mal byt 0.02 - 0.04 A (t.j. 20 - 40 mA)

Napísané: Utorok, 2. Decembra 2008, 23:51
od odklon
Dik za rady.
Hm, takze problem bol v tom ze bola uplne vymlatena baterka.( I ked som novu kupoval pred mesiacom) Nabil som ju sice, ale do auta som ju vlozil a napojil nie priamo, ale iba cez startovacie kable. A to bola chyba :D cez kable to nechyta. Takze do buducna, startovacie kable vam nepomozu. Treba napojit baterku priamo.
Uz mi len ostava zistit, co mi tu baterku vybija. I ked je to cele dake divne. Jazdim dlhe trate, takze by sa mala v pohode dobijat.

Napísané: Piatok, 5. Decembra 2008, 18:31
od kenedy_e46
skus kuknut hustotu elektrolitu a niektore baterie neznesu ciklicke hlboke vybitie a skus premerat na kolko voltov ti dobija baterku ked je nastartovane a ak ti to zanoc vybije zaboj ampermeter a skontroluj kolko ti zerie auto ked je v klude