Strana 1 z 3
DVOJITE preplnovanie diezlu
Napísané: Streda, 19. Novembra 2008, 23:10
od R0nnIe
Zdravim, nikde na internete sa mi nepodarilo najst odpoved na otazku dvojiteho preplnovania BMW motorov TDS. Tato otazka je len na teoretickej rovine. Moja predstava by bola preplnovat motor kompresorom pri nizkych otackach a nasledovne originalnym turbom. Je podla vas taketo nieco realne? Podla mna ano. Jedine co by som ai nevedel vyriesit je akym sposobom zabezpecit aby sa tlak s turba pri vyssich otackach netlacil do komresoru a naopar z kompresoru do turba. V podstate by tam musem byt asi ventil. Ako je tento problem rieseny pri biturbach?
Moja predstava je ze by tam bol ventil ktory by podla otacok motora, alebo podla tlaku turba prepinal medzi kompresorom a turbom. Samozrejme kompresor by nemal moc velky tlak, ale iba taky s ktorym by zacalo auto zaberat uplne resp. skoro uplne od spodu a vytvorit lebsi priebeh krutaku, co by znamenalo prekonat diezlom benzinove motory.
PS este raz opakujem ide mi len o teoriu, nechcem komentare typu to sa ti nepodary urobit, to by bolo drahe a tak. Nemam v plane to robit

len chcem vediet ci by sa to dalo. A hlavne ma zaujma ako prepinanie medzi turbami pouziva system biturbo.
Na ceskom fore mi nikdo nevedel nic k tomu napisat, su slovaci lepsi?[/b]
Napísané: Streda, 19. Novembra 2008, 23:42
od BMino
urcite su slovaci le
psi, oprav si to

Napísané: Štvrtok, 20. Novembra 2008, 00:25
od Jannci
teoreticky:
na obrazku mas prepinac pneumatiky mas tam dva tlaky z turba a druhy z kompresoru. pri nizkych otackach prechadza vzduch z kompresora. ked ti stupnu otacky, privedies signal na cievku a ono sa to prepne ze ti bude tlacit turbo.
Lenze ma to dalsi problem. ked prepnes na turbo kompresor bude dalej tlacit vzduch, cize bud ho vypnes, co pri rozbehoh casom odpalis spojku, alebo das pretlakovy ventil medzi ten prepinac a kompresor, ale zasa ked pojdes po dialnici v otackach, tak ti to bude sicat ako blbe. Cize jedine to skombinovat s casovacom, ze napr. ked bude tlacit turbo 5 min, tak nech odopiji spojku na kompresore.
Napísané: Štvrtok, 20. Novembra 2008, 03:58
od airbone
tak toto bude podla mna minimalne na nobelovu cenu

Napísané: Štvrtok, 20. Novembra 2008, 08:55
od eko.fresh
Napísané: Štvrtok, 20. Novembra 2008, 09:07
od Jannci
No, nedalo mi to spat a som to este prespekuloval, zmenil som len typ toho pneu prepinaca, odpajanie kompresora ale musi byt po urcitom case, ako to bolo pisane v predchadzajucej verzii 0.0.1
tu sa bude prepinat kompresor alebo turbo s motorom, alebo s odfukom
Napísané: Štvrtok, 20. Novembra 2008, 09:55
od alfi666

:D:D
Pokial viem, biturba funguju dvomi sposobmi - bud su 2 rovnocenne turba ktore maju rozdelene valce ktore preplnaju, alebo su 2 turba, jedno mensie a druhe vacsie...
Ale chcem sa spytat....naco chcete prepinat turbo alebo kompressor? neni jednoduchsie dat to do serie? Sanie->kompressor->turbo->motor?
Turbo vymenit za nieco trochu vacsie.... no a potom stravit mladost odladenim spravnych tlakov aby to islo tak ako ma

Napísané: Štvrtok, 20. Novembra 2008, 10:30
od R0nnIe
alfi666 napísal::D:D:D
Pokial viem, biturba funguju dvomi sposobmi - bud su 2 rovnocenne turba ktore maju rozdelene valce ktore preplnaju, alebo su 2 turba, jedno mensie a druhe vacsie...
Ale chcem sa spytat....naco chcete prepinat turbo alebo kompressor? neni jednoduchsie dat to do serie? Sanie->kompressor->turbo->motor?

Turbo vymenit za nieco trochu vacsie.... no a potom stravit mladost odladenim spravnych tlakov aby to islo tak ako ma

Mna zaujma 2moznost jedno mensie druhe vacsie. Co sa tyka tvojho napadu Sanie->kompressor->turbo->motor ,je to sice jednoduche, ale nepouzitelne.
1, Pri nizkych otackach by turbo nedokazalo cez seba pustit tlak, ktory by vytvaral kompresor, a medzi nimi by sa zacal tvorit pretlak, ktory by poskodil turbo aj kompresor.
2, Pri vysokych otackach by kompresor robil prekazku turbu , a turbo by nemalo dostatocny prisun vzduchu, ktory by mohlo tlacit. Co by zas vytvorilo podtlak medzi turbom a kompresorom, a zacalo brzdit turbo, to znamena aj vyfukove plyn a dusilo by to motor.......
Napísané: Štvrtok, 20. Novembra 2008, 10:56
od alfi666
R0nnIe napísal:
1, Pri nizkych otackach by turbo nedokazalo cez seba pustit tlak, ktory by vytvaral kompresor, a medzi nimi by sa zacal tvorit pretlak, ktory by poskodil turbo aj kompresor.
Hmm... nechapem preco by malo? ked sa turbo netoci a fukas do neho vzduch, tak cez neho neprejde?

.. ja myslim, ze hej.. aj ked som to neskusal

- samozrejme.. turbo bude to tvorit prekazku a zrejme bude tlak v hadici medzi turbom a kompressorom... ale podla mna to nijak dramaticke nebude

R0nnIe napísal:
2, Pri vysokych otackach by kompresor robil prekazku turbu , a turbo by nemalo dostatocny prisun vzduchu, ktory by mohlo tlacit. Co by zas vytvorilo podtlak medzi turbom a kompresorom, a zacalo brzdit turbo, to znamena aj vyfukove plyn a dusilo by to motor.......
No tak ked nie seriovo, tak to treba zapojit paralelne

... ale najjednoduchsie by bolo najst nejake postupy ako sa turbo-kompressorovy motor zapaja

Napísané: Štvrtok, 20. Novembra 2008, 11:07
od pepo286
a co tak take daco .... pripadne spravit samostatne sanie pre turbo aj kompresor
ale aj tak je to podla mna sci-fi a zbytocne :)
Napísané: Štvrtok, 20. Novembra 2008, 12:43
od R0nnIe
to pepo286:
Tvoj napad sa podoba mojmu, princip si myslel dobre, az na par detailov. Moj koncept je takyto:
Na potrubia od kompresora a turba by som napojil spatne klapky a udfukove elektronicky riadene ventili a za nimy by sa potrubie spajalo v IC. Pri nizkych otackach by bol otvoreny ventil 2, a tlak tvoreny turbom by isiel do atmosfery. Ventil 3 by bol uzavrety tlak by prechadza do IC. Senzor 1 kontroluje otacky motora. Pri dosiahnuti urcitych otacok, dajme tomu 1800ot by sa uzavrej ventil 2 a vzduch by zacal prudit z turba do motora. Niekedy v tom okamihu by sa otvoril odfukovy ventil 3 a vypustil by vzduch naspat do sacieho potrubie. (tento okamih by musel byt ale presne nacasovany, aby v IC nebol badatelny niejaky extremny prechod.) Pri znizovani otacok by tento proces prebiehal opacne, s tym rozdielom ze ventil 2 by tlak po zatvoreni pretlakoveho ventilu vypustil do atmosfery, a vznikol by znamy zvukovy efekt

. 4 je spojka kompresora, ktora by sa tak isto riadila elektronicky, najlepsie asi keby sa kompresor dal rucne zapinat, pretoze asi by nikdo nepouzival kompresor stale. RJ nieje riadiaca jednotka motora, ale samostatna RJ pre riadenie ventilov na zaklade otacok.

Napísané: Štvrtok, 20. Novembra 2008, 12:52
od R0nnIe
Jannci napísal:No, nedalo mi to spat a som to este prespekuloval, zmenil som len typ toho pneu prepinaca, odpajanie kompresora ale musi byt po urcitom case, ako to bolo pisane v predchadzajucej verzii 0.0.1
tu sa bude prepinat kompresor alebo turbo s motorom, alebo s odfukom
Velmi dobry napad, len ci existuje takyto prepinac , a ci by sa pocas prepinania neutvoril v potrubiach tlak, ktory by bol potom vypusteny do motora. Myslim pocas toho kym by sa to preplo, v urcitom momente by boly uzavrete obidve potrubia a tak isto by v tom momente nemal motor vzduch. Bola by so sice velmi kratka doba, ale neviem ci by to nerobilo problemi
Napísané: Štvrtok, 20. Novembra 2008, 16:45
od Jannci
R0nnIe napísal:Velmi dobry napad, len ci existuje takyto prepinac , a ci by sa pocas prepinania neutvoril v potrubiach tlak, ktory by bol potom vypusteny do motora. Myslim pocas toho kym by sa to preplo, v urcitom momente by boly uzavrete obidve potrubia a tak isto by v tom momente nemal motor vzduch. Bola by so sice velmi kratka doba, ale neviem ci by to nerobilo problemi
tieto prepinace pouzivam v priemyselnej automatizacii a nieje stym problem. Pripanaju sa za par stotin sekundy. ked ti poviem pravdu, nemeral som to. A nemoze sa stat, aby ti isli dva vstupy do jedneho vystupu sucastne. to mam odskusane
Napísané: Štvrtok, 20. Novembra 2008, 16:55
od palo
chlapci tak na takuto debatu sa nechytam.sice chapem ale aj tak nemam co pridat.mate moj obdiv

Napísané: Štvrtok, 20. Novembra 2008, 17:52
od R0nnIe
Jannci napísal:tieto prepinace pouzivam v priemyselnej automatizacii a nieje stym problem. Pripanaju sa za par stotin sekundy. ked ti poviem pravdu, nemeral som to. A nemoze sa stat, aby ti isli dva vstupy do jedneho vystupu sucastne. to mam odskusane
Nemyslel som ze by isly dva vstupy do jedneho vystupu, ale skor ze by v urcitom okamihu nemal vzduch ziaden vystup. Ale ked tak teraz rozmyslam bolo by to skor plus. Priklad: Turbo by tlacilo do atmosfery, cize by tlak v potruby nebol moc velky ,zvisily by sa otacky, a v ucitom okamihu by sa zacal prepinat prepinac, vtom by sa tlak v potruby troch zvisil a aspon by to bol hladsi prechod z kompresora na turbo. Je to skutocne dobry napad, a hlavne lacnejsi ako moj.