Strana 1 z 3

...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Napísané: Piatok, 14. Novembra 2008, 19:54
od BMWpositiv
...takže mám takýto problém:
...minulý týždeň mi menili nejaký napinák + dva remene na klíme, no a odvtedy mi nejde ventilátor tak ako predtým... :cry:
...klíma ide normálne, kúriť tiež kúri, ale pri nastavení fúkania na plný výkon sa mi tá tendencia fúkania zvyšuje len naozaj nepatrne...
...bol som s tým dnes v servise, skúsili sme vybrať aj peľové filtre, či náhodou tie nie sú na vine, ale nič... :(
...problém je v tom, že keď zapnem ventilátor na plný výkon, tak nejde hádam ani na polovičný výkon, čo mi potvrdil aj mechanik...
...predtým mi to všetko fungovalo tak ako má...
...mal s tým niekto podobný problém alebo má niekto tušáka, že v čom by mohla byť chyba???
...ďakujem za všetky odpovede... :wink:

P.S.: auto e39 530d, dvojzónová auto A/C

Napísané: Nedeľa, 16. Novembra 2008, 19:41
od BMWpositiv
...nikto nič??? :roll:

Napísané: Nedeľa, 16. Novembra 2008, 19:44
od 100RM
Neposral sa ti jezko - odporovy regulator vykonu ventilatoru ?

Napísané: Nedeľa, 16. Novembra 2008, 21:12
od BMWpositiv
...nad tým som tiež uvažoval, ale každopádne to dám ako typ mechanikovi, keď sa mi bude na to pozerať... :wink:

Napísané: Štvrtok, 27. Novembra 2008, 12:07
od BMWpositiv
...v pondelok mi ten ventilátor začal normálne fungovať na plné obrátky ako predtým a to len tak z ničoho nič..., keď som ráno ako zvyčajne prepol na vyhrievanie predného skla...
...tak som bol z toho v riti ako Baťa s drevákami... :shock:
...akože som sa tomu veľmi potešil a fungíruje mi to naďalej, len dúfam že to nebude len dočasne... :roll:

Napísané: Piatok, 28. Novembra 2008, 11:56
od dany
Nepoteším ťa, ale bude to len dočasne.Treba vymeniť ježka.Mne to tiež blblo.Dokonca keď som už kúpil nového ježka sadnem do auta a ventilátor fachčí ako má.Skoro ma vystrelo.Už som si myslel, že som vyhodil prachy zbytočne, ale kým som prišiel domov, začal zase blbnúť.Po výmene všetko OK.

Napísané: Piatok, 28. Novembra 2008, 14:46
od BlackMW
niekedy byva iba prihorety konektor do jezka..
treba odpojit, oskrabat kontakty, rozpucit trochu koliky a bude ficat par rokov dalej..

Napísané: Sobota, 29. Novembra 2008, 08:12
od BMWpositiv
dany napísal:
Nepoteším ťa, ale bude to len dočasne.Treba vymeniť ježka.Mne to tiež blblo.Dokonca keď som už kúpil nového ježka sadnem do auta a ventilátor fachčí ako má.Skoro ma vystrelo.Už som si myslel, že som vyhodil prachy zbytočne, ale kým som prišiel domov, začal zase blbnúť.Po výmene všetko OK.

...tvoje slová môžem len potvrdiť, lebo zase mi to blbne kua-fix... ](*,)

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Napísané: Streda, 8. Apríla 2009, 15:52
od I-V-K
Caute,

mam taky pocit, ze budem mat podobny problem. Dnes som bol dat vydezinfikovat klimu a ked to chalan spustil naplno, tak pozeral, ze to nejak malo chladi a ventilator sa netocil. Dal som mu teda odmerat tlak od klimy a tlak v jednom z tych ventilov od klimy (myslim, ze v tom pri LP svetle) bol dvojnasobny. On hovoril, ze to vlastne riadiaca jednotka akoby kompenzuje tlakom, ze nejde vrtula. Je to pravda? Ked ste spominali toho jezka, tak by som sa rad spytal, co to vlastne je, kde to zozeniem a ako sa to meni, pretoze som si zistil, ze novy ventilator stoji dobrych 500 ojro a to sa mi platit nechce...

Dakujem vopred za kazdu dobru radu

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Napísané: Streda, 8. Apríla 2009, 21:48
od duko
Rezistor motora kúrenia/tzv ježko/ reguluje otáčky motora a vyzerá takto-starší a novší model. Najdeš ho za pravým výduchom na nohy spolujazdca za odkladacou schránkou.

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Napísané: Štvrtok, 9. Apríla 2009, 00:42
od I-V-K
duko napísal:
Rezistor motora kúrenia/tzv ježko/ reguluje otáčky motora a vyzerá takto-starší a novší model. Najdeš ho za pravým výduchom na nohy spolujazdca za odkladacou schránkou.


Dakujem za expresnu a hlavne detailnu odpoved. Potesilo ma, ze to nie je niekde pri tej vrtuli, lebo vytahovat chladic, pripadne odstrojovat predok...to ma nikdy nelakalo :) Inak, ked som videl fotky, uz aj chapem, preco sa tomu nadava "jezko". :lol: Teraz uz len drzte palce, aby to bolo v nom...

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Napísané: Štvrtok, 9. Apríla 2009, 08:34
od GOOSE
Takže ak mi nefunguje vrtula 1 2 3 stupeň teda vsetky okrem posledneho tak mam co najprv vyskusat vymenit?

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Napísané: Štvrtok, 9. Apríla 2009, 09:53
od Helldiver
Preradne odpory na ventilatore jednoznacne - ty nemas autoklimu, jezko (alebo u E34 a E32 Sword) byva iba tam.

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Napísané: Štvrtok, 9. Apríla 2009, 21:16
od alfi666
Sorry za OT, ale ked vidim tieto chyby a tych velkych odporovych jezkov, tak nechapem preco pouzivaju vykonove rezistory namiesto PWM regulacie otacok :-k
Ste si isty, ze su to rezistory a nie nejake vykonove MOSFETy? :roll:

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Napísané: Piatok, 10. Apríla 2009, 01:00
od fioro
su v tom trandiky...princip stejny ako na sworde v e34, len vykonnejsie a mensie podla mna... str.8 je schma zhruba...

http://www.spod.net/bmw/Tab5%20IHKA%20E39.pdf