Strana 1 z 1

Ako vypustim všetku vodu z motora???

Napísané: Piatok, 14. Novembra 2008, 12:27
od Juraj318i
chalani mam taku otazku. ako vypustim všetku vodu z motora? musim nehat teply motor aby ostal otvoreny termostat. e36 318i. všetky rady su vytane :(

Napísané: Piatok, 14. Novembra 2008, 16:06
od BMino
nemusis, pretoze vsetku vodu nevypustis. Jedine, ze by si ho rozsroboval a aj kurenie

Napísané: Piatok, 14. Novembra 2008, 20:56
od airbone
myslim ze niektore ventily v kureni sa daju otvorit cez diagnostiku (nie carsoft ani pa soft). Aspon tak sa vypusta povedzme brzdova kvapalina z niektorych modelov, kde treba deaktivovat nejakyk ventil v systeme ABS.

Napísané: Sobota, 15. Novembra 2008, 00:02
od Juraj318i
Takze nemusim vypustat vsetku vodu? Lebo v chladici a aj v motore mam cistu des. Vodu. A chcem dat na zimu nemrznucu zmes. Ako chcem dat novu nemrznucu.

Napísané: Sobota, 15. Novembra 2008, 10:20
od BMino
vypusti co pojde a potom dolej doplna nemrznucu s destilkou

Napísané: Sobota, 15. Novembra 2008, 12:28
od starML
Tak podívej kolego, ty z nás taháš rozumy a neřekneš, co vlastně potřebuješ. Airbone přemýšlí, jak sepnout elektroventily diagnostikou, mne zase napadlo, že si odneseš motor domů a nechceš mamince namočit koberec. A ty potřebuješ naředit nemrznoucí kapalinu.

Kolik do Tvého auta nemrznoucí směsi patří najdeš po zadání posledních 7 znaků VINu tady :
http://www.e34.de/vin/index.php
Ke kontrole koncentrace potřebuješ hustoměr, k dostání v Mototechně apod viz http://skveleceny.cz/Filson/Hustomer-ch ... g9183.html
Obrázok .
K dostání je i sada s plovákem na elektrolyt v baterce a nemrznoucí kapalinu současně, jen vyměníš plovák, vyplatí se.

Nemrznoucí kapalina se prodává v různých koncentracích, zpravidla -40 nebo -60 stupňů Celsia, to je vždy napsáno na obalu. Na obalu je napsáno i ředění na požadovanou nezámrznou teplotu (poměr nemrzka:voda). V našich klimatických podmínkách stačí na -25 stupňů, když jsem by na vojně v L. Mikuláši, nejnižší teplota byla -27 a stejně jsem "žigula" nastartoval (po protočení klikou :D ).

Dejme tomu, že celkový objem nemrznoucí kapaliny v Tvém autě má být 6,5 litru s odolností -25 stupňů Celsia, ale Ty už tam máš nevypustitelný zbytek čisté vody asi jeden litr. Takže potřebujeme dolít poněkud koncentrovanější (mrazuvzdornější) směs, aby po smíchání vytvořila směs právě odolnou -25 stupňům, celkem 6,5-1=5,5 litru.

K míchání kapalin (kyselina, slivovica, Fridex) platí tzv. "křížové pravidlo" (chemie 8.tř. ZDŠ) viz následující odkazy :
http://web.quick.cz/kitten/page/crossrule.html
http://yoohoo.euweb.cz/chemano/pg012.html
http://genetika.upol.cz/doc/zpcmbio.pdf nebo si dej heslo "křížové pravidlo" do vyhledávače.

Na tom prvním odkazu najdeš i webovou kalkulačku, takže příklad :
Zadej všechno vymazat !!
Nižší koncentrace A(voda): zadej 0
Množství A(voda): nevyplňuj, tuto hodnotu hledáme
Vyšší koncentrace B(Fridex): zadej -40, nebo *)
Množství B(Fridex):nevyplňuj, tuto hodnotu hledáme
Koncentrace směsi C: zadej -25 nebo jakou odolnost potřebuješ
Množství (směsi) C:zadej 5.5 (celkový objem mínus Tvůj odhadovaný zbytek)

Spusť výpočet a máš to? Výsledek je cca 2 litry destilky a 3,5 litru Fridexu -40 stupňů. Nastartuj motor, otevři topení, odvzdušnit systém a projet auto s ohřátím na provozní teplotu, tak aby to topilo, případně znovu odvzdušnit. Potom nechat vychladnout, protože hustoměr udává správné hodnoty při 20 stupních Celsia (je to napsané na plováku). Potom změřit mrazuodolnost směsi hustoměrem (stačí v expanzní nádobce) a popřípadě dolít vodou nebo dohustit čistým Fridexem **) a hotovo.:mrgreen:


*)koncentraci, co koupíš, nebo máš dobrou starší na jaře vypuštěnou, změřenou hustoměrem
**) kapalinou Fridex nemyslím konkrétní výrobek Spolany, ale nemzrnoucí kapalinu určenou pro Tvůj typ vozu

Napísané: Sobota, 15. Novembra 2008, 20:11
od Juraj318i
starML napísal:
Tak podívej kolego, ty z nás taháš rozumy a neřekneš, co vlastně potřebuješ. Airbone přemýšlí, jak sepnout elektroventily diagnostikou, mne zase napadlo, že si odneseš motor domů a nechceš mamince namočit koberec. A ty potřebuješ naředit nemrznoucí kapalinu.

Kolik do Tvého auta nemrznoucí směsi patří najdeš po zadání posledních 7 znaků VINu tady :
http://www.e34.de/vin/index.php
Ke kontrole koncentrace potřebuješ hustoměr, k dostání v Mototechně apod viz http://skveleceny.cz/Filson/Hustomer-ch ... g9183.html
Obrázok .
K dostání je i sada s plovákem na elektrolyt v baterce a nemrznoucí kapalinu současně, jen vyměníš plovák, vyplatí se.

Nemrznoucí kapalina se prodává v různých koncentracích, zpravidla -40 nebo -60 stupňů Celsia, to je vždy napsáno na obalu. Na obalu je napsáno i ředění na požadovanou nezámrznou teplotu (poměr nemrzka:voda). V našich klimatických podmínkách stačí na -25 stupňů, když jsem by na vojně v L. Mikuláši, nejnižší teplota byla -27 a stejně jsem "žigula" nastartoval (po protočení klikou :D ).

Dejme tomu, že celkový objem nemrznoucí kapaliny v Tvém autě má být 6,5 litru s odolností -25 stupňů Celsia, ale Ty už tam máš nevypustitelný zbytek čisté vody asi jeden litr. Takže potřebujeme dolít poněkud koncentrovanější (mrazuvzdornější) směs, aby po smíchání vytvořila směs právě odolnou -25 stupňům, celkem 6,5-1=5,5 litru.

K míchání kapalin (kyselina, slivovica, Fridex) platí tzv. "křížové pravidlo" (chemie 8.tř. ZDŠ) viz následující odkazy :
http://web.quick.cz/kitten/page/crossrule.html
http://yoohoo.euweb.cz/chemano/pg012.html
http://genetika.upol.cz/doc/zpcmbio.pdf nebo si dej heslo "křížové pravidlo" do vyhledávače.

Na tom prvním odkazu najdeš i webovou kalkulačku, takže příklad :
Zadej všechno vymazat !!
Nižší koncentrace A(voda): zadej 0
Množství A(voda): nevyplňuj, tuto hodnotu hledáme
Vyšší koncentrace B(Fridex): zadej -40, nebo *)
Množství B(Fridex):nevyplňuj, tuto hodnotu hledáme
Koncentrace směsi C: zadej -25 nebo jakou odolnost potřebuješ
Množství (směsi) C:zadej 5.5 (celkový objem mínus Tvůj odhadovaný zbytek)

Spusť výpočet a máš to? Výsledek je cca 2 litry destilky a 3,5 litru Fridexu -40 stupňů. Nastartuj motor, otevři topení, odvzdušnit systém a projet auto s ohřátím na provozní teplotu, tak aby to topilo, případně znovu odvzdušnit. Potom nechat vychladnout, protože hustoměr udává správné hodnoty při 20 stupních Celsia (je to napsané na plováku). Potom změřit mrazuodolnost směsi hustoměrem (stačí v expanzní nádobce) a popřípadě dolít vodou nebo dohustit čistým Fridexem **) a hotovo.:mrgreen:


*)koncentraci, co koupíš, nebo máš dobrou starší na jaře vypuštěnou, změřenou hustoměrem
**) kapalinou Fridex nemyslím konkrétní výrobek Spolany, ale nemzrnoucí kapalinu určenou pro Tvůj typ vozu


diky, za rozsiahlu informaciu :idea: