... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Juraj318i
Autor témy
Príspevky: 262
Registrovaný: 1.3.2008
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Pata

Ako vypustim všetku vodu z motora???

Piatok, 14. Novembra 2008, 12:27

chalani mam taku otazku. ako vypustim všetku vodu z motora? musim nehat teply motor aby ostal otvoreny termostat. e36 318i. všetky rady su vytane :(
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Piatok, 14. Novembra 2008, 16:06

nemusis, pretoze vsetku vodu nevypustis. Jedine, ze by si ho rozsroboval a aj kurenie
e91 330d
e90 320d - ex
Land Cruiser 90 3,0 td
2000 CA - ex
Pajero 2,8 td intercooler FL - ex
e46 330d touring M-paket II - ex
e36 320i limousine M-paket - ex
e36 M3 coupe SMG - ex
e30 320i coupe M-Technic - ex
---------------------------------
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Piatok, 14. Novembra 2008, 20:56

myslim ze niektore ventily v kureni sa daju otvorit cez diagnostiku (nie carsoft ani pa soft). Aspon tak sa vypusta povedzme brzdova kvapalina z niektorych modelov, kde treba deaktivovat nejakyk ventil v systeme ABS.
 
Juraj318i
Autor témy
Príspevky: 262
Registrovaný: 1.3.2008
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Pata

Sobota, 15. Novembra 2008, 00:02

Takze nemusim vypustat vsetku vodu? Lebo v chladici a aj v motore mam cistu des. Vodu. A chcem dat na zimu nemrznucu zmes. Ako chcem dat novu nemrznucu.
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Sobota, 15. Novembra 2008, 10:20

vypusti co pojde a potom dolej doplna nemrznucu s destilkou
e91 330d
e90 320d - ex
Land Cruiser 90 3,0 td
2000 CA - ex
Pajero 2,8 td intercooler FL - ex
e46 330d touring M-paket II - ex
e36 320i limousine M-paket - ex
e36 M3 coupe SMG - ex
e30 320i coupe M-Technic - ex
---------------------------------
 
starML
Príspevky: 772
Registrovaný: 26.7.2007
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Mariánské Lázně, dříve Liptov

Sobota, 15. Novembra 2008, 12:28

Tak podívej kolego, ty z nás taháš rozumy a neřekneš, co vlastně potřebuješ. Airbone přemýšlí, jak sepnout elektroventily diagnostikou, mne zase napadlo, že si odneseš motor domů a nechceš mamince namočit koberec. A ty potřebuješ naředit nemrznoucí kapalinu.

Kolik do Tvého auta nemrznoucí směsi patří najdeš po zadání posledních 7 znaků VINu tady :
http://www.e34.de/vin/index.php
Ke kontrole koncentrace potřebuješ hustoměr, k dostání v Mototechně apod viz http://skveleceny.cz/Filson/Hustomer-ch ... g9183.html
Obrázok .
K dostání je i sada s plovákem na elektrolyt v baterce a nemrznoucí kapalinu současně, jen vyměníš plovák, vyplatí se.

Nemrznoucí kapalina se prodává v různých koncentracích, zpravidla -40 nebo -60 stupňů Celsia, to je vždy napsáno na obalu. Na obalu je napsáno i ředění na požadovanou nezámrznou teplotu (poměr nemrzka:voda). V našich klimatických podmínkách stačí na -25 stupňů, když jsem by na vojně v L. Mikuláši, nejnižší teplota byla -27 a stejně jsem "žigula" nastartoval (po protočení klikou :D ).

Dejme tomu, že celkový objem nemrznoucí kapaliny v Tvém autě má být 6,5 litru s odolností -25 stupňů Celsia, ale Ty už tam máš nevypustitelný zbytek čisté vody asi jeden litr. Takže potřebujeme dolít poněkud koncentrovanější (mrazuvzdornější) směs, aby po smíchání vytvořila směs právě odolnou -25 stupňům, celkem 6,5-1=5,5 litru.

K míchání kapalin (kyselina, slivovica, Fridex) platí tzv. "křížové pravidlo" (chemie 8.tř. ZDŠ) viz následující odkazy :
http://web.quick.cz/kitten/page/crossrule.html
http://yoohoo.euweb.cz/chemano/pg012.html
http://genetika.upol.cz/doc/zpcmbio.pdf nebo si dej heslo "křížové pravidlo" do vyhledávače.

Na tom prvním odkazu najdeš i webovou kalkulačku, takže příklad :
Zadej všechno vymazat !!
Nižší koncentrace A(voda): zadej 0
Množství A(voda): nevyplňuj, tuto hodnotu hledáme
Vyšší koncentrace B(Fridex): zadej -40, nebo *)
Množství B(Fridex):nevyplňuj, tuto hodnotu hledáme
Koncentrace směsi C: zadej -25 nebo jakou odolnost potřebuješ
Množství (směsi) C:zadej 5.5 (celkový objem mínus Tvůj odhadovaný zbytek)

Spusť výpočet a máš to? Výsledek je cca 2 litry destilky a 3,5 litru Fridexu -40 stupňů. Nastartuj motor, otevři topení, odvzdušnit systém a projet auto s ohřátím na provozní teplotu, tak aby to topilo, případně znovu odvzdušnit. Potom nechat vychladnout, protože hustoměr udává správné hodnoty při 20 stupních Celsia (je to napsané na plováku). Potom změřit mrazuodolnost směsi hustoměrem (stačí v expanzní nádobce) a popřípadě dolít vodou nebo dohustit čistým Fridexem **) a hotovo.:mrgreen:


*)koncentraci, co koupíš, nebo máš dobrou starší na jaře vypuštěnou, změřenou hustoměrem
**) kapalinou Fridex nemyslím konkrétní výrobek Spolany, ale nemzrnoucí kapalinu určenou pro Tvůj typ vozu
Audi A3 30 gtron automat CNG
Octavia 1,5 TSI automat CNG Ex
Octavia 1,4 TSI manual CNG Ex
E60 530iA Ex
E39 530dA Ex
 
Juraj318i
Autor témy
Príspevky: 262
Registrovaný: 1.3.2008
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Pata

Sobota, 15. Novembra 2008, 20:11

starML napísal:
Tak podívej kolego, ty z nás taháš rozumy a neřekneš, co vlastně potřebuješ. Airbone přemýšlí, jak sepnout elektroventily diagnostikou, mne zase napadlo, že si odneseš motor domů a nechceš mamince namočit koberec. A ty potřebuješ naředit nemrznoucí kapalinu.

Kolik do Tvého auta nemrznoucí směsi patří najdeš po zadání posledních 7 znaků VINu tady :
http://www.e34.de/vin/index.php
Ke kontrole koncentrace potřebuješ hustoměr, k dostání v Mototechně apod viz http://skveleceny.cz/Filson/Hustomer-ch ... g9183.html
Obrázok .
K dostání je i sada s plovákem na elektrolyt v baterce a nemrznoucí kapalinu současně, jen vyměníš plovák, vyplatí se.

Nemrznoucí kapalina se prodává v různých koncentracích, zpravidla -40 nebo -60 stupňů Celsia, to je vždy napsáno na obalu. Na obalu je napsáno i ředění na požadovanou nezámrznou teplotu (poměr nemrzka:voda). V našich klimatických podmínkách stačí na -25 stupňů, když jsem by na vojně v L. Mikuláši, nejnižší teplota byla -27 a stejně jsem "žigula" nastartoval (po protočení klikou :D ).

Dejme tomu, že celkový objem nemrznoucí kapaliny v Tvém autě má být 6,5 litru s odolností -25 stupňů Celsia, ale Ty už tam máš nevypustitelný zbytek čisté vody asi jeden litr. Takže potřebujeme dolít poněkud koncentrovanější (mrazuvzdornější) směs, aby po smíchání vytvořila směs právě odolnou -25 stupňům, celkem 6,5-1=5,5 litru.

K míchání kapalin (kyselina, slivovica, Fridex) platí tzv. "křížové pravidlo" (chemie 8.tř. ZDŠ) viz následující odkazy :
http://web.quick.cz/kitten/page/crossrule.html
http://yoohoo.euweb.cz/chemano/pg012.html
http://genetika.upol.cz/doc/zpcmbio.pdf nebo si dej heslo "křížové pravidlo" do vyhledávače.

Na tom prvním odkazu najdeš i webovou kalkulačku, takže příklad :
Zadej všechno vymazat !!
Nižší koncentrace A(voda): zadej 0
Množství A(voda): nevyplňuj, tuto hodnotu hledáme
Vyšší koncentrace B(Fridex): zadej -40, nebo *)
Množství B(Fridex):nevyplňuj, tuto hodnotu hledáme
Koncentrace směsi C: zadej -25 nebo jakou odolnost potřebuješ
Množství (směsi) C:zadej 5.5 (celkový objem mínus Tvůj odhadovaný zbytek)

Spusť výpočet a máš to? Výsledek je cca 2 litry destilky a 3,5 litru Fridexu -40 stupňů. Nastartuj motor, otevři topení, odvzdušnit systém a projet auto s ohřátím na provozní teplotu, tak aby to topilo, případně znovu odvzdušnit. Potom nechat vychladnout, protože hustoměr udává správné hodnoty při 20 stupních Celsia (je to napsané na plováku). Potom změřit mrazuodolnost směsi hustoměrem (stačí v expanzní nádobce) a popřípadě dolít vodou nebo dohustit čistým Fridexem **) a hotovo.:mrgreen:


*)koncentraci, co koupíš, nebo máš dobrou starší na jaře vypuštěnou, změřenou hustoměrem
**) kapalinou Fridex nemyslím konkrétní výrobek Spolany, ale nemzrnoucí kapalinu určenou pro Tvůj typ vozu


diky, za rozsiahlu informaciu :idea:

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 13 neregistrovaných