Strana 1 z 4

Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Napísané: Utorok, 7. Februára 2017, 01:50
od sipkam
Ahoj,
otvorim tuto 1 000 000 obohratu temu, no dnes som mal s mojim mechanikom debatu o aditivach a vacsinou som tu nasiel vlakna 5 a viac rokov stare. Odvtedy cas aj kvalita paliv pokrocila.
Je mi jasne, ze sa nezhodneme, pretoze pravdu o ucinnosti/skodlivosti asi nik nepozna. Zaujima ma len, ako ste na tom a aky mate na to nazor.
Rovnako je mi jasne, ze z 90% tu budu prispievat ludia co maju turbo-dehet.

Otazky su jednoduche:
1. Nafta/benzin ?
2. Aditivujete alebo ficite len na cistu naftu/benzin, alebo premiovu naftu/benzin? (pod cistou myslim cerpacky ako Benzina, OMV, Shell a nie no names)
3. Ak aditivum, tak len v zime alebo aj v lete?
4. Ak aditivum aka znacka?
5. Adtivum na kazdu nadrz alebo len obcas?
6. Myslite ze aditivum ma len pozitivne ucinky, alebo aj negativne ktore sa samozrejme tlakom marketingu zamlcia? Zaujima ma hlavne spojitost s Common rail.
7. Ak aditivum vobec nie, zaujima ma preco.

Mimo ine co hovorite na rozne cistice vstrekov a palivoveho systemu? Ako napriklad STP cistic vstrekov a pod. Myslite, ze to pomoze alebo prave naopak?

V mojom pripade pridavam v zime VIF do kazdej nadrze a najblizsiu dlhsiu cestu planujem na celu nadrz naliat STP cistic vstrekov (len tak preventivne). Docital som sa samozrejme samu chvalu jak na VIF, tak na ten pripravok od STP. Preto ma zaujimaju skusenosti autickarov :P .
Na konci leta som zacal pridavat do kazdej nadrze VIF letny, no uvazujem, ze to v lete obmedzim len na kazdu 2-3 nadrz. Predsa len, nemoze mat vsetko len klady a netreba to prehanat. Aspon mi to tak sedliackym rozumom pride.
Co sa tyka otazky uzitocnosti, prinosov, pride mi, ze namiesanim obycajnej nepremiovej nafty s aditivom vytvorite naftu premiovu. No kedze vlastne nik nevie, ako sa aditivuje original premiova nafta a ako moc blizko to ma k hand made premiovej nafte, som v tomto ohlade trochu skepticky. No ak aditivum splna vsetko, co vyrobca pise (ochrana, mazanie, skladovanie nafty), preco ho potom jednoducho nepridava kazdy vzdy na kazdu nadrz? Co je za tym, ze sa najdu aj odporcovia aditiv? Tot je hlavna otazka, ktoru si chcem nejak vyvodit z postrehov v tomto vlakne.

Koniec hlasenia, vykonu zdar.

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Napísané: Utorok, 7. Februára 2017, 10:24
od cuir
negativa:
1/ vzdy se od toho zajebes a musis si umyt ruce
2/ vzdy si tim zajebes auto a musis to utrit.
3/ pro nekoho jsou to neprekonatelne prachy navic, ktere do toho proste nechce a nebo nemuze dat (ale krabku cigaret si u obsluhy nezapomene koupit :) )
4/ je to vec, ktera ti zavazi v aute a hrozi jeji vyliti

takze podle me to ma negativ pomerne mnoho :)

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Napísané: Utorok, 7. Februára 2017, 10:32
od undy
občas ma chytí niečo také, že pomôžem motoru, ktorému nič nie je.../klop klop/. Vačšinou zimné VIF ko, ktoré sa mi raz v 300C vylialo do kufra /-:
Niekedy v lete pred Bulharskom som nalial niečo na prečistenie palivového systému od ProTec, výsledok neznámy...a od tej istej firmy som lial čistič DPF, Simik vie, ako to dopadlo. A niekedy nalejem asi v polovici cyklu oleja /tj po 5000 km/ takú tú hustú gebuzinu, ktorá "zlapšuje kompresiu, znižuje spotrebu oleja, dymenie atď", to skôr len pre pocit, že motor ide potom o 0,05 dB tichšie a hladšie. Okrem tohoto do oleja nič neprilievam a ani nemusím nič dolievať ani bez toho. Takže asi tak, ešte rozmýšľam o tom Atomium, rád sa nechávam oklamať :-) Nič z tohoto nerobím nejako pravidelne, asi najviac to VIF zimné.

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Napísané: Utorok, 7. Februára 2017, 10:34
od pka
Zacal si debatu, na ktoru dostanes tolko roznych a spravnych odpovedi, kolko bude diskutujucich :smile:
Moja skusenost je nasledovna. Tankoval som obycajne na Shell a OMV, klasicku aj aditivovanu v roznych intervaloch. Pri porovnatelnych trasach a jazdach sa menila hlucnost motora, ale tiez aj kilometrovy nabeh (co ma dost prekvapilo, podobne skusenosti mali aj ini). Cca 2,5 roka tankujem takmer vylucne aditivovanu naftu na Benzinolke. Mam ju takmer za domom a cena je este k tomu rovnaka ako obycajna nafta na inych standardnych cerpacich staniciach. Pumpa bola uplne nova, nafta by z principu horsia nemala byt, tak som vyskusal. Po niekolkych mesiacoch sa subjektivne chod motora zjemnil, stisil, akoby lahsie sa vytacal. Najvacsi rozdiel bol v zime, motor pri nizkych teplotach citelne lahsie startoval a beh do zohriatia nebol taky "tuhy". Merat presny obsah zloziek aditiv v nafte, ani konkretne ucinky na motor a spalovanie, samozrejme nemam ako. Urcite pridu nazory ze placebo a pod, ale nejaky rozdiel sa v tomto pripade urcite dostavil. Obcasne natankovanie s aditivami asi nejaky rozdiel neurobi, pri dlhodobejsom posobeni sa mozno v nejakej miere priebezne precistila palivova sustava, neviem. Ziadne ine zmeny ani upravy sa na aute nerobili, ktore by to mohli ovplyvnit. Pri priamom porovnani s rovnakym autom bez upozornenia rozdiel v prejave motora citili aj ludia, ktori beru auta ako spotrebnu vec a taketo veci vobec neriesia. Kedze nemam s tym spojene cenove navysenie, nemam preco sa stazovat, tankujem tuto aditivovanu naftu minimalne ako pripadnu prevenciu pred zanasanim. O par rokov uvidime.
Tuto zimu som v najvacsich mrazoch vyskusal pridat este zimny VIF (jednorazove ampulky, ruky zostali ciste :-). V tomto konkretnom pripade aj v najvacsich mrazoch motor startoval o kusok lahsie, zrejme sa posunula hranica tuhnutia nafty (lepsia filtrovatelnost).
V lete som skusil do jedneho tankovania pridat Protec Common Rail Diesel System Clean & Protect, ziaden postrehnutelny rozdiel.
Vyskusal som aj Protec DPF Super Clean, prejav motora bol akoby hrubsi. Kedze som vtedy nemal ziadnu diagnostiku, nemal som moznost odsledovat nejake stavy a hlasky.
Vyskusane tiez Protec Oxicat, spotreba mi klesla o 0.3L.

Pripajam nejake laboratorne merania aditiv, ak by niekoho zaujimalo.
Test aditiv - nafta.jpg

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Napísané: Utorok, 7. Februára 2017, 10:44
od undy
Ešte jeden poznatok, po natankovaní skoro plnej nádrže nafty v Taliansku aj do E70 aj do 300C išiel motor výrazne kultivovanejšie a tichšie, to výrazne= všimla si to vždy aj manželka.

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Napísané: Utorok, 7. Februára 2017, 23:08
od sipkam
undy napísal:
...a od tej istej firmy som lial čistič DPF, Simik vie, ako to dopadlo
Predpokaldam, ze samu neplechu to narobilo :-& predpokladam spravne? Co to odpalilo?

Inak vdaka za prispevky, dobre a zaujimave citanie.

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Napísané: Streda, 8. Februára 2017, 07:05
od undy
no v podstate to neurobilo nič, preto som s tým DPF skončil u Simika

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Napísané: Streda, 8. Februára 2017, 08:16
od kuboslav
Dávam VIF aditíva do každej nádrže (zimné / letné). Nemyslím si, že tým môžem niečo pokaziť. Aditíva zvyšujú cetánové číslo, čím sa nafta rýchlejšie vznieti ( = lepšie štarty), zvyšujú mazivosť paliva (ochrana pre zadieraním vysokotlakového čerpadla), zabraňuje korózii vstrekov (voda kondenzovaná v nádrži), zabraňuje usadzovaniu kovov z biozložiek na vstrekoch. Všetko toto má zmysel pri dlhodobom používaní.

Pokiaľ si chcete prečítať niečo o kvalite nafty, tak v časopise „Svět motorů“ vyšiel v marci 2012 test náft. Za tých pár rokov sa to asi trochu zmenilo, ale pre vytvorenie si obrazu to postačí.

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Napísané: Streda, 8. Februára 2017, 10:36
od runder
Výborne, konečne niečo pre mňa :mrgreen:

1. Aj nafta aj benzín. Aditíva pre benzínové motory fungujú na úplne inej báze ako pre naftové. Väčšie opodstatnenie majú aditíva v naftových motoroch (je tam viac vecí čo môžu odísť) ale samozrejme majú svoje opodstatnenie aj v benzíne
2. Aditivujem, niekedy aditivujem aj prémiovú naftu
3. Aditívum samozrejme aj v zime aj v lete, čo to je za otázku? Ak sa pýtaš na aditívum proti tuhnutiu nafty tak samozrejme len v zime, ale normálne aditíva ktoré fungujú, sa lejú z dlhodobého hľadiska a potom až možno vidieť výsledky. Teraz som riešil zákazníka ktorý má mierne prifúknutú Octaviu II RS a všetko vybrané, auto dymilo ale po naliatí aditív sa to zmiernilo a odvtedy lejeme už aditíva, to je ten prípad kedy zákazník vidí rozdiel hned.
4. Liqui moly, protec, millers oils, BG... to sú také overené, nehovorím že ostatné nefungujú
5. Dobré aditívum bude silnejšie a je hovadina ho dávať na každú nádrž, každé aditívum má predpisané svoje dávkovanie.
6. Pozitívne účinky samozrejme, ak sa to nepreháňa a dáva sa to v normálnej forme. Všetkého veľa škodí a platí to aj v tomto prípade. Niekto si myslí že nelial aditíva celý čas a akonáhle sa vyskytne problém, tak predávkuje a čaká, nuž nedočká sa lebo takto to veru nefunguje. Mali sme zopár "záchran" aj spomenutých DPF filtrov ako tu bolo vyššie spomenuté, takže čo sa týka tohto sú len dobré skúsenosti.
7. Jediná odpoved je že je rok 2000, Castrol je na špici a aditíva niesú zdaleka také dobré ako dnes. V dnešnej dobe ked je všetko také náchylné odporúčam :thumbup:

Vykašlite sa už konečne na tie VIFka, s tým dieru do sveta neurobíte :mrgreen:

Ak máte v zime problém dobre štartovať, v prvom rade si skontrolujte základné veci potrebné pre štart v takýchto podmienkach a kvalitnú naftu. Až potom by som to riešil aditiváciou :thumbup:

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Napísané: Streda, 8. Februára 2017, 12:20
od kuboslav
runder napísal:
Vykašlite sa už konečne na tie VIFka, s tým dieru do sveta neurobíte :mrgreen:

Aké používaš aditíva do nafty Ty? Nejaké zrovnanie máš k dispozícii? (bez cynizmu)

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Napísané: Streda, 8. Februára 2017, 19:39
od futy
1. benzin N53
2. Slovnaft EVO99+, +VIF
3. celý rok (tento šporhelt mám 2r3m, aditivujem posledný rok a kúsok)
4. VIF
5. Kazdú nadrz
6. Myslím že štart je taký ostrejší, a motor je tichý, a aj bol to neviem posúdiť, pri kachliach sa to asi lepšie počúva, čo sa spotreby týka prvých 10tkm som bez aditív mal * 8,5l/100km, potom pri druhých 10tkm som aditivoval cca 6Tkm a bolo 8,3L/100km a poslednú 10ku som skončil 8,2L/km to všetko podľa PP. Berte to s rezervou až nemusím odpovedať na hlúposti že som jazdil úsporne. :mrgreen: Jazdím stále tie isté jazdy. Nemal som zatiaľ problém s kolísaním otáčok, prípadne trhaním motora, vynechávaním a pod. (tie kolísania po štarte cca 2s občas boli spôsobené poškodenými izoláciami cievok, ako som písal v príbehu, tie mi vymenili na záruku a bežím ďalej). Nemyslím si, že aditíva opravujú poruchy pal. systému príp. vstrekovače a pod., ale ako prevencia proti korózii a pri natankovaní sajrajtu by to mohlo pomôcť. Keď som bol v BMW na veľkom servise a chcel som vymeniť pal.filter, ktorý ide len s čerpadlom za cca 400-500€ tak mi technik odporučil, že ako prevenciu môžem použiť aditíva. A reklamné letáky boli v BMW na stole :-k
7. Prečo nie, niekto povie nie aj na to že načo tankovať 100oktán, keď to pobeží aj na N95.

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Napísané: Štvrtok, 9. Februára 2017, 09:02
od BMWlive
runder napísal:
5. Dobré aditívum bude silnejšie a je hovadina ho dávať na každú nádrž, každé aditívum má predpisané svoje dávkovanie.
Vykašlite sa už konečne na tie VIFka, s tým dieru do sveta neurobíte :mrgreen:

Co sa tyka aditiv pre zlepsenie nafty, tak nevidim dovod preco ho nedavat na kazdu nadrz, hlavne ked vidim stavat bavoraky na sracka pumpach :). Samozrejme vseljake zazracne precistovaky sa neleju na kazdu nadrz..
Ta veta s tym VIF ma pobavila :) mas nejake laboratorium s dlhodobym testovanim ze to vies porovnat? Taka vec sa prejavi ci malo vyznam aj po 100 000 km. Podla vela "vedeckych" porovnani prave VIFko je najlepsie a aj cenovo najprijatelnejsie.

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Napísané: Štvrtok, 9. Februára 2017, 10:33
od kutto
BMWlive to ohľadom VIF by som prirovnal k tomu že americkí vedci zistili, že... ;)

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Napísané: Štvrtok, 9. Februára 2017, 10:36
od undy
asi najlepšie aditívum je to, ktoré nezničí motor

Re: Aditiva, cistice a ine zlepsovaky

Napísané: Štvrtok, 9. Februára 2017, 10:46
od kutto
Undy povedal by som že lepšie aspoň nejaké aditívum ako žiadne ;) či?