Strana 1 z 1

Kolko dova alternator na volnobehu

Napísané: Nedeľa, 9. Novembra 2008, 12:42
od Bodka
Zdravim. Na mojej 325td by som potreboval vediet hodnoty, ktore dava alternator. Aspon pri volnobehu, alebo graf podla otacok.
Naposledy sa mi stala taka vec. Mal som vyslahanu baterku a startoval som z druhej cez kable. Ked naskocilo a odpojil som to, bezalo len vyhrievanie zadneho okna, na jednotke vetranie a radio. Pritom bolo vidiet ako ked otacky isli na volnobeh takmer zhasla palubovka a radio sa vyplo. Ked som trosku pridal, zas nabehlo a aj palubovka svietila jasnejsie. Napadlo ma, ze to mohlo byt uz kolabujucim alternatorom, alebo proste nieco stahovalo stavu viac nez je zdrave. Totiz som si vsimol, ze ked mam malo stavy, tak ostava svietit cidlo ABS.

Prijmem nejaku radu ;)

hmm

Napísané: Nedeľa, 9. Novembra 2008, 13:01
od TT-SIMIK
Skorej je baterka v peeeečku.......nestiha ju dobijať,ked je uplne vyšlahana,najprv začni odtial,potom hladaj chybu inde...... 8) 8)

Napísané: Nedeľa, 9. Novembra 2008, 13:04
od SurrendeR
otvor baterku a pozri ci neni sucha ;)
aj bezudrzbove baterky vysychaju ;)

ak nepomoze, tak pomoze uz len nova bat.

Napísané: Nedeľa, 9. Novembra 2008, 13:09
od Bodka
baterka nieje sucha. Bola proste vyslahana. Ked som potom spravil cca 30 km a dosiel bola ok. Proste ju dobilo aj ked neviem do akej miery. Je mi jasne, ze baterka tiez neico spravy, ale tuto potrebujem info o alternatore.

Napísané: Nedeľa, 9. Novembra 2008, 13:14
od Jannci
Bodka napísal:
baterka nieje sucha. Bola proste vyslahana. Ked som potom spravil cca 30 km a dosiel bola ok. Proste ju dobilo aj ked neviem do akej miery. Je mi jasne, ze baterka tiez neico spravy, ale tuto potrebujem info o alternatore.


tak potom ti altik nabija, len baterka uz nevydrzi. ja som mal tiez staru, a kazde rano som horko tazko nastartoval. Aj ked po par km bola ok. Proste uz nema kapacitu

Napísané: Nedeľa, 9. Novembra 2008, 13:16
od Bodka
pochop, ze mne to nastartuje ok. proste ked idem kratke vzdialenosti - (robim tak 2 km od domu) , tak vtedy sa vyslahava, inac druhy den nakopne bez problemu. Mna zaujima co som spominal s tym alternatorom.

hmm

Napísané: Nedeľa, 9. Novembra 2008, 13:53
od TT-SIMIK
Ked chceš zistiť či ti dobíja tak daj merak,naštartuj auto a malo by ukazovať vyšie ako 12.8V a malo by rast, pomaly zapinaj spotrebiče, ako je okno vyhrievanie,svetla,hmlovky....to napetie by malo rast a nie klesať, regler by to mal vždy regulovať podla zataženia,ak ti bude klesat tak potom treba pozerat všetko okolo alternarora,uhliky,kable,atd.......Aj tak si myslim že to bude baterka....lebo ked jazdiš kratke vzdialenosti, tak sa dobre nedobije, a ešte ked ju zatažuješ spotrebičmi duplom, a to že rano naštartuješ je normalne,kedže večer vypneš motor,a nezatažuješ nijak baterku....mal som podobny problem, rano mi naštartoval vždy...ale ked som mal zapatych vela spotrebičou a potom som autom stal chvilu a mal pustene len radio, tak baterak zdochla.....vždy ta vide lacnejšie ked najprv pozrieš poriadne baterku,kontakty,než začneš rypat do alternatora....ale to je len moj nazor..vela zdaru 8) 8)

Napísané: Nedeľa, 9. Novembra 2008, 15:20
od luky2208
kusok ta poopravým (zhmp)ak to dobyja 13.2 a menej tak je to špatne či už zo spotrebyčmy alebo bez nich. alternátor dobýja správne ak je to min.13.8-14.2V. aj bes spotrebyčou aj s nimy.ak ti to dobýja 14.0V a všetko pozapínaš tak ti to klesne tak na 13.85-13.9V akúrát sa bude alternátor viac trápiť. :wink:

hm

Napísané: Nedeľa, 9. Novembra 2008, 15:56
od TT-SIMIK
luky2208 napísal:
kusok ta poopravým (zhmp)ak to dobyja 13.2 a menej tak je to špatne či už zo spotrebyčmy alebo bez nich. alternátor dobýja správne ak je to min.13.8-14.2V. aj bes spotrebyčou aj s nimy.ak ti to dobýja 14.0V a všetko pozapínaš tak ti to klesne tak na 13.85-13.9V akúrát sa bude alternátor viac trápiť. :wink:


Jasne s tym dobijanim maš pravdu,ale ja som to skor myslel že napetie baterky by nemalo pod to klesnut ak je dobry alternator.... 8) 8)

Napísané: Nedeľa, 9. Novembra 2008, 16:00
od dodi911
Nie kazdy altik dobija 13.8 az 14.2 V. Tito hodnoty su odvodene zo starych tabuliek. Nove altiky su zväcsa na 14.4V. U bmw bezne nameras tuto hodnotu. U japonca som nameral 14.5V. Ak ti to dava viac tak mas v haji regler v altiku. Dobijanie by nemalo mat mensiu hodnotu pod zatazov 13.9V. Je to totiz zaciatok dobijania akumulatora. U bmw tolko neverim , ze tolko nameras. Bude tam tych 14 a vysie. Ak mas tolko tak ti to dobija. Najlepsie by bolo aby si zmeral akumul. zatazovym testom. Ak nemas zatazovy tester tk zmeraj aspon napätie akum, pri odpojeni od vozidla a pri startovani. Pri odpojeni by si mal namerat cca 12,ľ az 12,8V podla dobitia aku. 1 clanok akum ma cca 2.3V a v akum su 6, tak si to vypocitaj. Pti startovani by napätie nemalo klesnut pod cca 8,5V. Ak ti klesne pod 8V je startovacia schopnost v tahu.

Napísané: Nedeľa, 9. Novembra 2008, 16:01
od luky2208
jasne :wink: ty si mal skôr na mysly asi to že baterka už nedrží.ale to už je vadná.

Napísané: Pondelok, 10. Novembra 2008, 00:16
od Bodka
No zatial diky za rady. Teraz sa chystam hodin novu baterku. Predsalen aj ta druha s ktorou som skusal uz nebola najnovsia a je mozne, ze na benzinovy 4 valec dava dost stavy, ale pre mna je uz mala niekedy malo.
Inac len tak mimo rec sa mi dnes pordarilo tu baterku v kufri prevratit a trosku si obliat plato. Sa velmi tesim ako z neho spravim nieco na vzor toho bezsrsteho psa... :cry:

Napísané: Streda, 12. Novembra 2008, 08:16
od kenedy_e46
alternator v aute ti baterku nikdy nenabije sluzi iba na udrzovanie. spravne by sa mala baterka nabit nabijackou aspon 2-krat do roka

Napísané: Štvrtok, 13. Novembra 2008, 07:44
od palo
no ak ti alternator dobija menej ako13,4 tak to je malo a najskor su v pecku uhliky na alternatore alebo niekedy ale to malokedy staci precistit kontakty.tolko k alternatoru.
a baterku zistis asi tak ze ju nechas nabit.potom ju nechaj aspon jeden den stat a potom zmeraj samotnu baterku.ak bude ukazovat menej ako dvanast volt tak to znamena ze nedrzi kapacitu a tym padom je v pecku.alebo ak mas merak na ten elektrolit ktory tam vznika tak odmeraj kazdy clanok.podotykam ze staci ak ma jeden slabu hodnotu tak je baterka v pecku