Zdravím vás,
mám E36 318i 85kw M43B18 a mám nasledovný problém:
Keď je motor studený, je obrovský problém auto naštartovať. Motor odpáli a aj chce chytiť, ale proste ho vždy niečo udusí. Ak chcem štartovať s pridaným plynom, tak to vie pekne streliť do výfuku. Čerpadlo pekne tlačí (je ho počuť), tak isto aj dáva iskru.
Ak štartujem stále dookola (niekedy kľudne aj 30x), tak nakoniec sa to podarí a auto naštartuje.Ak už je motor teplý, tak to je so štartovaním už lepšie - síce trošku dlhšie točí, ale chytí. Ale motor nemá vôbec výkon. Či je motor studený alebo teplý, tak je veľký problém dostať ho do otáčok. Vždy po pridaní plynu začne motor riadne dusiť a pozeral som aj sviečky - sú čierne, takže dáva bohatú zmes a sviečky to pravdepodobne nedokážu odpáliť.Jediná možnosť, ako ho dostať do otáčok je taká, že pomaly pridávam plyn a vtedy ide do otáčok normálne a kľudne až do 6000 ot/min. Ale ak pridám plyn trošku viac alebo dám plyn až na podlahu, tak sa auto hneď dusí a otáčky klesajú. Jedine ak pridávam pomaly a postupne, tak motor ide do otáčok.Ak odpojím váhu, tak sa motor trošku ukľudní a na voľnobehu ide lepšie, ale výkon nemá žiadny ani so zapojenou a ani s odpojenou váhou. Tak ma hneď napadlo, že to bude zlá váha, tak som kúpil jednu používanú - nepomohlo.. Tak som kúpil druhú a tiež nepomohlo. Teraz mám doma 3 váhy a ani s jednou to nejde dobre.
Ďalej ma napadli snímač kľuky alebo snímač vačky, tak som objednal obidva, dnes som ich obidva vymenil a žiadna zmena.
Sanie mám 100% dobré a nie je v ňom žiadna diera, pozeral som ho milión krát, skúšal som prefukovať atď. Tak isto som pozeral aj káble ku sviečkam a vyzerajú byť ok, ale pozeral som ich len tak na oko. Neviem, ako by som ich 100% otestoval.
Čo sa týka auta, tak vymenené mám tieto veci:- váha vzduchu (mám ich až 3 doma a ani s jednou to nejde dobre)
- snímač polohy škrtiacej klapky menený pred 2 rokmi
- snímač polohy kľukového hriadeľa
- snímač polohy vačkového hriadeľa
- lambdu sondu mám odpojenú už asi 2-3 roky, takže ňou to nebude, auto šlapalo úplne bez problémov aj bez lambdy
- komplet prečistené a pretesnené sanie vrátanie škrtiacej klapky a voľnobežného ventilu
- palivový filter menený pred 2 rokmi
- separátor oleja menený pred 2 rokmi
- sviečky menené pred 2 rokmi (a skúšal som dať aj iné, žiadna zmena)
- dnes menený vzduchový filter
Prečítal som si tu asi všetky témy ohľadne takéhoto problému, ale neprišiel som na nič a už som z toho zúfalý...

Len pripomínam, že sa to stalo úplne z ničoho nič - na parkovisku pred Tescom, keď som išiel z nákupu. Naštartoval som a asi po 15 sekundách mi to zhaslo. Veľmi ťažko to išlo naštartovať a nakoniec som odpojil váhu a s odpojenou váhou som akosi pomaly došiel domov. Už 2 týždne sa s tým serem a neviem už, čo by to mohlo byť...
Nejaké nápady? Mňa ešte čo napadá, tak už len RJ motora, čidlo teploty, káble ku sviečkam, poprípade nejaký rozdeľovač. Nemyslím si, že to bude niečo v palivovej sústave, pretože auto sa dá vytočiť až do obmedzovača (ak pomaly pridávam plyn) a keby ide málo benzínu, tak by to asi nešlo vôbec + keď sú mokré sviečky, tak je benzínu až moc
Za hocijaké nápady a rady vopred ďakujem.