Strana 1 z 2
Zvysenie vykonu M43B18
Napísané: Piatok, 21. Októbra 2016, 18:58
od Lucy DB001
Ahojte,
potreboval by som pomoc od niekoho kto pozna motor
M43B18 z BMW E36.
Uvedeny spolahlivy motor sme si vybrali pred par rokmi s kamaratom ako to spravne srdce pre nas maly
"low cost projekt", obstavali ho trubkovym ramom a spravili si repliku catherhamu. Tento rok sme uspesne otestovali nasu "Lucy" a zistili, ze by sme potrebovali vasci vykon na rovinkach. Kedze sme sa pri tomto projekte zatial zameriavali len na samotne auto a konstrukciu, motor je v povodnom stave (predpokladanych 250 000 km, ktorym sa moze a nemusi verit) s vymenou oleja a sviecok. Aby sme vedeli na com sme tak sme sa vybrali zmerat vykon na valcovu brzdu a zmerany vykon ukazal 110 koni, co je skutocne uctihodny udaj na vek a stav motora.
Hladali sme na webe co by sa dalo spravit preto, aby sme vykon zvysili aspon na 130 koni. Nazory na internete sa lisia, no pri nutnosti vacsieho vykonu sa odporuca motor M43B18 vymenit za jeho 6 valcovych bratov, alebo skusit motory M42. V nasom pripade to vsak nieje mozne, pretoze by to vyzadovalo kompletnu prestavbu auta a jeho elektroinstalacie. Nasli sme odkazy na firmu DBILAS, ktora vyraba radu komponentov na M43B18 a ich vymenou sa vykon da posunut az na hranicu 160 koni, avsak cenovka jednotlivych komponentov je celkom dychberuca.
Z tohoto dovodu teraz stojime pred rozhodnutim ako dalej a potrebujeme pomoc a nazor niekoho, kto s M43B18 a zvysenim jeho vykonu uz skusenosti ma.
Vopred dakujem za relevantne nazory a pripajam link na video / stavebny blog nasho projektu.
http://www.dbcars.sk/blog/?p=446
Re: Zvysenie vykonu M43B18
Napísané: Piatok, 21. Októbra 2016, 19:33
od airbone
mam jedneho kamarata vo finsku ktory robil rozne taketo neplechy s podobnymi motormi. Kazdopadne bez turba asi neporiesite na tom moc nic..... Vsetko ostatne bude stat velmi vela penazi a prinesie to len maly narast vykonu... Tieto dost brutalne cenovky od tej horespominanej firmy a narasty vykonov o 10-15kW asi nebude idealna cesta pre low cost projekt....
Re: Zvysenie vykonu M43B18
Napísané: Nedeľa, 23. Októbra 2016, 20:05
od Lucy DB001
Motorovy priestor je tak tesny, ze by sme mali problem aj s turbom, okrem toho by sme chceli ponechat charakteristiku atmosferickeho motora. Zacina sa mi zdat, ze mame privysoke naroky, privela ohraniceni a malo penazi, takze je tazke z tejto situacie vykluckovat uspesne :) .
Dakujem za nazor.
Re: Zvysenie vykonu M43B18
Napísané: Pondelok, 24. Októbra 2016, 12:09
od Dendo
Nerozumiem co vam brani vybrat m43 motor a dat namiesto neho m42 ktory je rozmermi +- rovnaky, ma 140ps , a elektriku ma skoro rovnaku.

Re: Zvysenie vykonu M43B18
Napísané: Pondelok, 24. Októbra 2016, 16:39
od airbone
to je tiez svata pravda....
Re: Zvysenie vykonu M43B18
Napísané: Pondelok, 24. Októbra 2016, 21:45
od Lucy DB001
Uvazoval som aj nad tou alternativou a odradilo ma nasledovne. M42 ma uplne inu hlavu, je omnoho sirsia a tym by mi ten motor bez strukturalnych zmien trubkoveho ramu na miesto nesadol (pravdepodobne / nieje odskusane), pripadne by som ten motor musel naklonit. V kazdom pripade miesta tam vela nemam, najlepsie zabery co mam su tu :
https://www.youtube.com/watch?v=aHFBWN5KSr4Dalsia vec je aj ta, ze som nenasiel na nete priamo tento swap takze neviem co to obnasa po stranke elektroniky, resp. nasiel som plno ciastkovych informacii a vyzera ,ze to nieje len o vymene motora a riadiacej jednotky. M42 ma pravdepodobne aj ine cidla, takze aj inu kabelaz k tomu prisluchajucu.
Ale ak by si mi vedel poradit Dendo, alebo poznas niekoho kto by mi vedel povedat ako na tu elektroniku (co konkretne je nutne zmenit v existujucej instalacii) tak by som velmi rad pouvazoval nad M42. Bola by ta najlogickejsia/ekonomickejsia cesta.
Pravda je, ze so samotnou elektrinou v aute sme sa potrapili a som rad ,ze este stale funguje.
Dakujem za rady...
Re: Zvysenie vykonu M43B18
Napísané: Streda, 26. Októbra 2016, 08:16
od Dendo
Podla toho videa by tam m42 mala ist v pohode, ta hlava je vacsia to je pravda, ale nieje to o taky obrovsky kus ze by si to tam nedostal podla mna. A elektrika - kupit celu nastrojnenu M42 s kabelazou cidlami a RJ. Ak mas momentalnu motorovu kabelaz robenu tak ze ju ku karoserii pripajas original konektorom ako je v e36 tak ked kupis motor z e36 tak nemusis ani nic asi prerabat, len pripojis konektor. A ak nie tak zapojis par kablov, pinout motorovej zasuvky najdes na nete behom chvilky.
Re: Zvysenie vykonu M43B18
Napísané: Streda, 26. Októbra 2016, 21:03
od Lucy DB001
Tak teraz si ma celkom nalomil. Skusim teda este raz otvorit alternativu M42 a zistit kolko len viem o rozdieloch v kabelazi a napajacich konektoroch. Kabelaz mam na tolko originalnu ako to len islo takze konektory medzi motorom a zvyskom auta su urcite original E36.
Nasiel som elektricke manualy na internete k roznym modelom ak by to niekoho zaujimalo :
http://wedophones.com/Manuals/BMW/Dakujem za nazory a samozrejme ak by este niekoho napadla alternativa s M43, alebo uz ma konkretne skusenosti s vymenou M43 za M42, dajte prosim vediet.
Re: Zvysenie vykonu M43B18
Napísané: Nedeľa, 6. Novembra 2016, 23:14
od johnyfly1
a preco nie rovno m44?
Re: Zvysenie vykonu M43B18
Napísané: Štvrtok, 24. Novembra 2016, 19:40
od wladas47
vsetko co potrebujes vediet o upavach m42/m44 najdes n tomto fore
M42CLUB
Re: Zvysenie vykonu M43B18
Napísané: Pondelok, 17. Apríla 2017, 09:06
od Lucy DB001
Caute,
nakoniec som vas teda posluchol a zacali sme zhanat M42. Podarilo sa nam zohnat jednu nechcenu (majitel menil na 6valec) spolu so vsetkym (kabelaz, cidla, riadiaca jednotka, dokonca aj imobilizer s magnetom do kluca). Swab bol pomerne bezproblemovy az na vyfukove zvody ktore este budeme musiet vyriesit.
https://www.facebook.com/LucyDB001/phot ... =3&theaterNarazili sme vsak na nasledovny problem. Motor s novym imobilizerom ani nepretocil. Vlozili sme naspat povodny imobilizer s magnetom a momentalne sme v takom stadiu, ze motor pretaca, ale nechce naskocit. Vyzera to tak, ze nemame ani palivo ani iskru vo valcoch.
Momentalne je tam teda povodny imobilizer a motor ma svoju riadiacu jednotku (M42).
Pozeral som kablovanie X20 konektora, ktory je vlastne jediny bod, kde sa povodna kabelaz auta spaja s novou kabelazou motora a jedina vec co by mi mohla branit nastartovat je ak by som mal nespravne napinovane palivove cerpadlo v konektore X20. Povodna kabelaz auta je priblizne rovnakeho rocnika ako novy motor M42.
Vedeli by ste mi poradit co by bol najlogickejsi krok ako postupovat k vyrieseniu problemu? Je nutne prekablovat konektor X20 ?
Motor bol pred prehodenim otestovany a plne funkcny a stal mimo auta maximalne 2 mesiace.
Dakujem za pomoc a odpovede.
Re: Zvysenie vykonu M43B18
Napísané: Pondelok, 17. Apríla 2017, 09:14
od PetoK
Immo musíš kompletne prehodiť z toho novšieho motora, resp. auta z ktorého pochádza. TJ musíš mať komplet dme+ews+kľúče. Príp. dat vypnúť immo v tej novej jednotke.
Re: Zvysenie vykonu M43B18
Napísané: Streda, 19. Apríla 2017, 21:18
od Arnold
Najjednoduchšie bude dať odblokovať EWS v RJ. Menili ste aj krabičku EWS ? Mne to pripadá tak, že krúžok buď nesníma čip alebo je rozpárovaný čip vs EWS jednotka a nepovolí štart. Skontroloval by som aj kábel ktorý ide z EWS do RJ, či nieje niekde prerušený ale keď motor ani nepretočí tak tam by som problém nevidel...
Re: Zvysenie vykonu M43B18
Napísané: Štvrtok, 20. Apríla 2017, 18:13
od Lucy DB001
Mame vsetky spominane komponenty z donora, teda dme+ews+kluce. Auto napriek tomu nema palivo a iskru, srarter pretaca. Pozerali sme pinout X20 a vsetky relevantne piny mame spravnej farby a zapojene.
13- green/violet - Fuel pump relay
18 - black/yellow - starter ignition
21 - green - dme ignition power
je nejaky navod ako znova naparovat EWS s cipom? Alebo nejaky iny napad co by som mohol este pozriet?
Re: Zvysenie vykonu M43B18
Napísané: Piatok, 21. Apríla 2017, 17:51
od Arnold
Zelený kábel pin 7 ste pozerali? Ten je taktiež veľmi dôležitý.