Strana 1 z 2
Sportovejsie struny na E46-ano ci nie???
Napísané: Štvrtok, 6. Novembra 2008, 22:29
od Martin46
Oplati sa davat sportovejsie struny? Aky to ma vplyv na jazdne vlastnosti atd.. dakujem za kazdy postreh!!! Poradte aj na vacsie k**tiny sa tu diskutuje;)
hmm som rad za kazdu radu co dostanem, jedna sa mi hlavne o to aby auticko sedelo lepsie v zakrutach a ja mal srdce na mieste;)
rozmyslam o znizeni o 2 cm nizzsie... pomoct by mi mal eibach alebo HR. Tlmice mam seria Bilstein. Auto e46
Napísané: Piatok, 7. Novembra 2008, 13:05
od Martin46
odpoved cakam>
Napísané: Piatok, 7. Novembra 2008, 13:36
od Jannci
tento weekend idem menit na mojej E36
ked ti nevadi natrasanie na kazdom hrbe, tak vobla tvrdych tlmicov je OK
Napísané: Piatok, 7. Novembra 2008, 13:56
od popo
Ja tam mám na leto KW -60/-40 a 17 kolesá a jazdné vlastnosti uplné iné.Je to síce tvrdšie ako séria ale zakruty a jazdenie je veľmi uspokojivé.Je tam problém s parkovaním ale miesto sa vždy niekde najde.Nemám síce E-46 ale len E-36.Je to investícia ktorá sa oplatí
Napísané: Piatok, 7. Novembra 2008, 18:13
od compact
ja mam na mojej E36 original M struny a zatial by som nemenil, je to nieco medzi komfort a spotr. Auticko nadherne sedi (ak niesu vyjazdene kolaje!!) a taka normalna prehladna zatacka = 170 a uplna pohodicka, jednou rukou na volante
ale ked mu ukotlim na 1. 2. tak sa poriadne zadok polozi k zemi, takze ked to mas uz znizene, jednoznacne asi nieco tvrdsie....
Napísané: Piatok, 7. Novembra 2008, 20:30
od k_michal
znizene to nema, pise ze by chcel kratsie struny, a tlmice ma nove - seriova tvrdost aj vyska,
tak to popisal v prvom prispevku
k veci: ked das kratsie pruziny zmenis resp. posunies pracovny pohyb tlmica,
ci ti stvrdne auto je viacmenej otazne. A ktovie co na to povedia tie seriove tlmice.
Pre teba bola asi naj volba tie tvrdsie bilsteiny so seriovou vyskou, ale to je uz prec.
pripadne skus predat tie co mas /ludi s vymlatenymi tlmicmi je dost/ a kup tie tvrdsie.
Alebo cely kit.
Napísané: Piatok, 7. Novembra 2008, 21:30
od Martin46
no nazdar, asi risknem tie pruziny, najskor, ved ku nim sa daju dokupit uz vpohode tlmice ked sa vymlatia.
no a k-michal som rad, konecne kto ma pochopil, pre tych co nie, moja hlavna otazka je
"ako sa bude auto spravat so seriovymi tlmicmi a kratsimi pruzinami?''
Napísané: Piatok, 7. Novembra 2008, 22:12
od k_michal
moj pokus:
na mojej E36 som mal vymlatene zadne tlmice, mal som v garazi pouzite tlmice z nemenovanako auta s najazdom 160tis. km a celkovou hmotnostou 2200kg. Ked som vymontoval tie vymlatene z e36 a porovnal ich s tymi nemenovanymi, tak som sa okamzite rozhodol ze ich tam nejako napcham. Dlzka zhruba sedela, spodne ulozenie trochu väcsia diera a driek horneho ulozenia som patricne upravil bruskou. Vysledok stal zato.
Mam este v garazi komplet zanovny sportovy podvozok, najazd cca.20tis. km, z jeneho nemenovaneho vozidla, tak mozeme pokusovat dalej

, teda minimalne zadnu napravu, s prednou to bude horsie.
Napísané: Piatok, 7. Novembra 2008, 22:34
od Martin46
no tak presne to chcem dvakrat merat a raz strihat. Ozvem sa ti.
Napísané: Sobota, 8. Novembra 2008, 22:48
od Helldiver
Na svojej E34 mam vpredu znizene Weitec struny -35mm a bilstein B4 tlmice a zda sa mi to celkom ok.
Napísané: Sobota, 8. Novembra 2008, 23:18
od Martin46
Helldiver napísal:Na svojej E34 mam vpredu znizene Weitec struny -35mm a bilstein B4 tlmice a zda sa mi to celkom ok.
dakujem, micmochodom aj ja mam B4;)
Napísané: Sobota, 8. Novembra 2008, 23:40
od slamec
Martin46 napísal:"ako sa bude auto spravat so seriovymi tlmicmi a kratsimi pruzinami?''
... všetko čo napíšem je môj názor a skúsenosti
- tlmič séria a pružina kratšia - to by som moc neriskoval -skrátiš pracovnú dĺžku tlmiča a bude väčšia pravdepodobnosť prerazenia tlmiča a ešte bk tom bude auto poskakovať, lebo prožina je tvrdšia a tlmič nebude schopný je udržať na "uzde" (spomaliť) - bude ti poskakovať koleso ako keď je vytečený tlmič
skôr by som menil opačne
- ladený tlmič a origo pružiny - nebude to úplne to pravé "orechové" no bude sa to podstatne lepšie správať hlavne v nerovnej zátačke (nebude toľko odskakovať) - len je ťažšie to celé zladiť
najlepšie je to meniť celé
- je to úplen super hlavne v zátačkach - nenakláňa sa to toľko, lepší priebeh stopy na nerovnej ceste, kúsok sa zníži ťažisko
- konfort je samozrejne nižší ale zatiaľ sa sťažovali len na zadných sedadlách
- priechodnosť v zime: tak na to sa teším aj ja

už teraz som robil pluh a ešte to išlo -40/-20
- sám si moje videl a vozil si sa a nič si mi nepovedal že je to tvrdé
- pozri si hlavne foto
http://www.bmwklub.sk/viewtopic.php?p=94508#94508
Napísané: Nedeľa, 9. Novembra 2008, 10:11
od Martin46
diky slamec:
To ma sere;) ze som tlmice menil prednedavnom, no nabuduce by uz isli sportovejsie, ale vtedy to bola proste velka palka 20 tis iba za tlmice. Som bilsteny B6 chcel. Nakoniec som kupil B4, no proste seria.
Preto som rozmyslal hlavne nad malym znizenim -2 predok a -1 az 1.5 zadok. V podstate by som sa chcel dostat na uroven toho prveho M koveho podvozku co sa daval do E46. Nemam znalosti ze by tam sli ine tlmice a je to o 1 cm nizzsie.
Takze otazka je ci taketo male zizenie prinesie effect a zlepsi jazdne vlastnosti.
+planujem dat prednu rozperu
+tieto struny
+nove elektrony s ET o 10 menism, takze rozchod pojde o 2cm viac
+predne brzdy z 330d
Napísané: Nedeľa, 9. Novembra 2008, 10:11
od Martin46
to slamec: tvoje auto drzi aj pri 200ke ako pribite;)))
Napísané: Nedeľa, 9. Novembra 2008, 13:05
od slamec
Martin46 napísal:to slamec: tvoje auto drzi aj pri 200ke ako pribite;)))
a to zníženie o 1-2 cm sa my zdá bezpredmetné - zbytočne to stojí peniaze