Strana 1 z 1
Zadrety kompresor klimatizacie f07
Napísané: Štvrtok, 19. Mája 2016, 19:27
od gabikh
Zdravim chalani , pre par dnami sa menil chladic klimy a napln, vcera dym spod kapoty zacalo pridusovat motor dneska sme sa nato pozreli a je to kompresor klimatizacie je zapeceny spojka uplne prihoreta. Auto ma 130000km pytam sa ci mohlo kompresor zadriet z dovodu zleho naplnenia klimatizacie? Kedze ak sa nemylim ide tam aj olej na mazania toho kompresoru?
Re: Zadrety kompresor klimatizacie f07
Napísané: Piatok, 20. Mája 2016, 11:10
od mexican
Ja som mal svojho času problém s kompresorom na E46. Z dôvodu nízkeho stavu chladiva (ktoré súčasne slúži aj na mazanie keďže obsahuje olej), mi kompresor vydával také dosť nepríjemné zvuky. Samozrejme po doplnení stavu sa všetko dalo do normálu.
Takže si myslím, že ak by si mal dlhodobo nízky stav chladiva, tak už by si musel predtým počuť nejaký hukot z kompresora.
Re: Zadrety kompresor klimatizacie f07
Napísané: Piatok, 20. Mája 2016, 15:52
od BMWlive
.
Re: Zadrety kompresor klimatizacie f07
Napísané: Nedeľa, 22. Mája 2016, 17:49
od airbone
ke sa ti uz dymylo spod kapoty, rozhodne by som uz neexperimentoval a dal kompresor vymenit. U niektorych typov, ale nie vsetkych, sa da vymenit len ta spojka samostatne. Predpokladam vsak ze to nebude tvoj pripad, takze asi cely kus.
Re: Zadrety kompresor klimatizacie f07
Napísané: Pondelok, 23. Mája 2016, 18:41
od gabikh
Jasne ja experimentovat nemienim a autom som uz nejazdil odviezlo sa do servisu na odtahovke a ide novy komoresor ... Nove auta v pripade nesdostatku chladiva uz kompresor nespustia a ziadne podivne zvuky nevydaval. Verdikt bol v servise tak, ze tam nebol doplneny skoro ziaden olej a pritom bolo vsetko uplne prazdne kedze sa menil chladic... Je jasne kto spravil chybu
Re: Zadrety kompresor klimatizacie f07
Napísané: Piatok, 8. Júla 2016, 11:11
od JOKO020
tiež som si myslel, že pri plnení klímy vstrekovaný olej slúži na mazanie kompresoru, ale nie je to tak...ten olej pri plnení slúži len pre ventily, ktoré sa nachádzajú v okruhu trubiek. Olej je v kompresori dávaný od výroby. Takto mi to dnes prezentoval technik od Homolu, ktorý prišiel spraviť servis na plničke klímy Waeco.
Re: Zadrety kompresor klimatizacie f07
Napísané: Piatok, 8. Júla 2016, 21:09
od johnyfly1
plnnicka tam da len par gramov oleju....ale v kompresore ked je novy by mal byt uz olej ale o dost vacsie mnozstvo ako pri plneni (ja mam napr 150ml)....zial v servisoch to napichnu na plnicku a nic ine ich nezaujima vsak plnicka to spravi...dokonca nic nespravia ked im clovek povie ze bol kompresor vonku a je uplne prazdny...tak isto aj vakum test...chladic deravy od kamena a vakum test ok..no dakujem pekne

Re: Zadrety kompresor klimatizacie f07
Napísané: Pondelok, 11. Júla 2016, 19:23
od stanco1
Len pre zaujimavost.
Olej v chladive urcite sluzi aj na mazanie kompresora kedze cezen prudi. Ano je tam aj zasobnik priamo v kopresore.
pri e30 ked sa robi klima je problem lebo povodne chladivo r12 sa uz nesmie pouzivat a sucasne chladivo r134a pouziva iny olej ako patri do klimy v e30 a zadieraju sa kompresory (pre spekulantov ten stary olej sa neda pouzit spolu s r134a). Riesi sa to druhym kompresorom ktory uz je stavany na r134a.
Ps- nie je pravda,ako tu bolo vyssie spomenute, ze novsie klimatizacie uz maju senzor tlaku ktory nespusti kompresor ked je tlak nizky....maju to uplne vsetky