Strana 1 z 2

TERMOSTATY a BMW s DPF - sledujte si teploty motora

Napísané: Štvrtok, 10. Decembra 2015, 22:48
od mitocross
Stale citam o ludoch, co maju problemy s termostatmi a teplotami motora. Kedze BMW je "premia", nepovazuje za podstatne u novsich aut zatazovat zakaznika udajmi o teplote, alebo nedajboze zaznamom o dlhodobom podchladzovani motora v diagnostike. Taketo ojazdene auto sa pre druheho majitela stava casto nocnou morou, kde sa zacnu kopit zavady vsetkych druhov a stupnov nebezpecnosti - a mozno len kvoli lacnej ale mimoriadne dolezitej suciastke - TERMOSTAT

Kto nechce dalej citat, rada v skratke znie: SLEDUJTE SI PRAVIDELNE TEPLOTY MOTORA u aut bez teplomera na palubke a este castejsie u aut s DPF.


Pre ilustraciu napisem jeden pripad, ked soudruzi nieco nedomysleli (plati nielen pre E70, ale myslim pre vsetky novsie diesle). Suvislost termostatu a DPF:

Prva faza: mas zly termostat, neohrieva sa ti dostatocne motor, skodlive vo viacerych ohladoch, ale ty sa to nedozvies, lebo BMW to nepovazuje za potrebne (...)

Druha faza: jednou z podmienok spustania aktivnej regeneracie DPF je dosiahnutie a udrzanie stabilnej teploty nad 75 st., co napr. u E70 s vadnym termostatom nie je mozne (napr. mne v zavislosti od rezimu jazdy oscilovala teplota medzi 73-78 st.). Regeneracia sa nespusti,lebo neboli dosiahnute minimalne parametre, resp. regeneracia sa opakovane prerusi z uvedeneho dovodu (...)

Tretia faza: nastava plnenie filtra nespalenymi casticami bez ich priebezneho spalenia (aka regeneracie filtra). U E70 po naplneni cez uroven cca 60-70g auto do pamate RJ zapise chybovy kod 480A (prilis zaplneny DPF) a od tej doby sa regeneracia nespusta v ziadnom pripade, az do odstranenia chyby/vymazania chyby v RJ. Ty sa o tom ale nedozvies (!!!), pretoze BMW s tym bohatych zakaznikov nechce zatazovat...

Stvrta faza: stale jazdis bez naznaku problemov (!!!) Kod 480A ale zabranuje aktivnej regeneracii, tzn, len sa caka na uplne zaplnenie filtra (!!!), kedy sa pri naplneni cca 100g nespalenych castic zapise kod 481A (filter zaplneny/nepriechodny).

Piata faza: Auto prechadza do nudzoveho rezimu. Az teraz ti vypise na iDrive "partikelfilter problem, navstivte pomalou jazdou servis" (!!!). Servis ti oznami, ze mas uplne zabedneny DPF a musis ho vymenit za novy za nekrestanske peniaze, alebo si ho dat vycistit, co castokrat dopadne spatne, pretoze vacsina metod cistenia je nesetrnych a dojde k poskodeniu samotneho filtra. ---->na tomto mieste by aktivny marketingovy guru vsunul reklamu na tu "svoju" "najlepsiu" "najoverenejsiu" metodu, resp. sa tu mozu zacat predhanat dalsi guruovia ktori tvrdia "DPF off"...

Posudte sami ci to ma automobilka dobre vymyslene.
Toto je len jeden zo zdrojov problemov s DPF u BMW. Uplne bananalny! Chalani mechanici urcite mozu doplnit dalsie pesnicky (o zhavicoch, atd).
Ja osobne som to nastastie odhalil v tretej faze nahodou pomocou vreckovej diagnostiky (Carly for BMW),ktoru si raz za mesiac robim. Zachranil som sa od dost velkej palky za servis. DPF dostal na prdel, ale este nejaky cas to vydrzi, pretoze sa po opakovanom vymazani chytila automaticka regeneracia a fungujem dalej... termostaty vymenene, "lesson learned".

Este raz rada kazdemu s BMW+DPF: SLEDUJTE PREVENTIVNE TEPLOTY MOTORA. Vyplati sa to. Vacsinou sa to da cez skryte menu vo vasom aute.

Re: TERMOSTATY a BMW s DPF - sledujte si teploty motora

Napísané: Piatok, 11. Decembra 2015, 08:35
od pka
Pekne spisane. Presne kvoli tomu uz mam objednany bezdrotovy interface do OBD a nasledne instalujem Carly.
Pride mi to cele ako cieleny marketingovy tah a ocakavane prijmy zo servisnych sluzieb. Kolko majitelov dieselov tusi, ze maju v aute nieco ako DPF, a co z toho vyplyva pre prevadzku? Kolki poznaju zakladne zasady pre spoluzitie s turbom? Vysvetlil toto niektory predajca potencialnemu zakaznikovi? Vypustenie podstatnych informacii (teplota) a "priebeznych" upozorneni na zamedzenie buduceho velkeho problemu v novsich autach BMW (predpokladam ze aj inych znaciek) povazujem za oklamanie zakaznika, ktory potom len plati za opravy.

Otazka: tie termostaty odchadzaju nejak casto, resp. rychlo? Okrem kolisania teploty este nejaky priznak?

Re: TERMOSTATY a BMW s DPF - sledujte si teploty motora

Napísané: Piatok, 11. Decembra 2015, 08:37
od banned
Moja situacia, tiez som kupil auto bez vykonu a problem bol prave v nefungujucom termostate, dokonca mam teplomer na palubke, ale aj ked sa dostane do stredu budiku, tak pri jazde mimo mesta teplota podla diag pada pod spominanych 75st. lebo termostat je proste zly... Je to velka picovina totok, DPF mal byt rieseny inak, kazde auto malo mat kontrolku DPF filtra a ked sa pusti regeneracia, tak sa to malo zobrazit a ked kontrolka zmizne, tak vtedy az mozes vypnut motor, nie ako polovica ludi, co ked pocuje ako hlasno ostro im ide motor, zdvihla sa s potreba, pripadne auto podymkava, hned vypne motor (prerusi regenaraciu), toto spravi parkrat a dpf bude zaplnene co chvila....

Ono samotny system DPF je premakany, ako to vsetko funguje, len je to take nedotiahnute, ze hocaka chyba narusi proces regeneracie a pritom kontrolka motora ani nemusi svietit (napr. zly 1 zhavic). Vlastne hocaka chyba v RJ na motore nespusti regeneraciu... Osobne som videl peugeot co mal 350.000km, a na diag sa regenerovalo po 800km, co je na tie KM perfektna hodnota, auto ale dostavalo vzdy co bolo treba, ono aj tie zhavice by sa mali menit vekom/kilometrami, nie ako 90% ludi, ze prestal ist zhavic, tak uz vymenim vsetky... Potom aj vznika problem ked niekto po 10 rokoch vytahuje zhavice a polovicu z nich zalomi v hlave...

DPF je dobra vec, len fakt to mohli rozsirit o jednu kontrolku na palubovke, autu by si doprial viac minut jazdy a dost motoristov vratane vomacka by malo o problem menej... Moje auto ma len 160.000km a filter sa zaplnil kvoli nefunkcnemu termostatu...


pka: nejaka diag za 10e na bmw moc nepomoze, lebo tie mensie chyby ukaze iba INPA alebo lepsia diag... Veru tie termostaty vela toho nevydrzia to je pravda + je tam riziko o to vacsie, ze dizlovy automat ma napr. 3 termostaty, manual 2ks, nie 1ks ako ine auta...

Re: TERMOSTATY a BMW s DPF - sledujte si teploty motora

Napísané: Piatok, 11. Decembra 2015, 08:58
od mitocross
V CR dokonca myslim auto.cz spustili pred casom peticiu "Chceme teplomer na palubnej doske" :smile:

Re: TERMOSTATY a BMW s DPF - sledujte si teploty motora

Napísané: Piatok, 11. Decembra 2015, 09:02
od pka
Jasne ze Carly nie je ako INPA, ale INPU nebudem stale nosit v aute :smile:
Na druhej strane je ta diagnostika prave na ucely prvotneho odhalenia priznakov viac ako dobra. Kupodivu je tam toho vidiet dost na to, aby sa dalo odhalit, ze sa vobec nejaky pruser deje alebo k nemu schyluje.

Re: TERMOSTATY a BMW s DPF - sledujte si teploty motora

Napísané: Piatok, 11. Decembra 2015, 09:07
od RACERMAN
Jednoduche riesenie pri sebe bezdrotova dignostika mobilny telefon...logovanie a clovek si vie hned pozriet co sa deje..

Re: TERMOSTATY a BMW s DPF - sledujte si teploty motora

Napísané: Piatok, 11. Decembra 2015, 09:13
od pka
Ktoru diag. pouzivas?

Re: TERMOSTATY a BMW s DPF - sledujte si teploty motora

Napísané: Piatok, 11. Decembra 2015, 09:13
od ViktorDDD
mitocross napísal:
V CR dokonca myslim auto.cz spustili pred casom peticiu "Chceme teplomer na palubnej doske" :smile:


to bude ajtak nanic ked rucica bude v strede od 70 do 110

Re: TERMOSTATY a BMW s DPF - sledujte si teploty motora

Napísané: Piatok, 11. Decembra 2015, 09:34
od ptz
vcera ma to prave napadlo a sledoval som cez mobil teplotu celu cestu do prace, relativne rychlo (5-10 min) sa auto (525d) zohrialo na 89-90 st a tuto teplotu udrziavalo cely cas. zaujimave bolo, ze pri prudkom zvyseni otacok, teplota klesla na 82, po znizeni otacok okamzite vystupila naspat na 90

je to fakt blbost, ze auto nevypise chybovu hlasku, ked su termostaty zle. pritom to nie je nic komplikovane zistit, ze sa auto nezohrieva na spravnu pracovnu teplotu. tak isto by malo zobrazovat regeneraciu alebo potrebu regeneracie ](*,)

banned: ktore su to tie 3 termostaty? (1 je klasicky, 2 AGR) a ten 3 je kde?

Re: TERMOSTATY a BMW s DPF - sledujte si teploty motora

Napísané: Piatok, 11. Decembra 2015, 09:52
od PeqpeK
ptz napísal:
banned: ktore su to tie 3 termostaty? (1 je klasicky, 2 AGR) a ten 3 je kde?

vymennik automatu

co sa tyka toho poklesu teploty je to normalne, termostat je otvoreny na urcitu uroven a tym, ze zvysis otacky aj rychlost, tak sa ti chladiaca viac chladi (vyssi prietok vody aj vzduchu cez chladic), nasledne by na to vsak mal termostat zareagovat a trosku "priskrtit"

Re: TERMOSTATY a BMW s DPF - sledujte si teploty motora

Napísané: Piatok, 11. Decembra 2015, 10:00
od ptz
myslis diel c.1?
http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteil ... in=B421469

to tiez odchadza nejak pravidelne? :shock:

dik

Re: TERMOSTATY a BMW s DPF - sledujte si teploty motora

Napísané: Piatok, 11. Decembra 2015, 10:16
od PeqpeK
ptz napísal:
myslis diel c.1?
http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteil ... in=B421469

to tiez odchadza nejak pravidelne? :shock:

dik

ano to je on, neodchadza to tak casto ako termostaty

Re: TERMOSTATY a BMW s DPF - sledujte si teploty motora

Napísané: Piatok, 11. Decembra 2015, 10:19
od RACERMAN
Na toto logovanie pouzivam toto

http://www.copper.sk/eshop/ozvuc-auto-t ... -obd2.html

je tam toho vela co sa da logovat alebo pozerat v realnom case a samozrejme aj vela roznych aplikacii...


no normalnu diagnostiku DIS, INPA,...avsak to ELM pre rychle pozretie dobra vec

Re: TERMOSTATY a BMW s DPF - sledujte si teploty motora

Napísané: Piatok, 11. Decembra 2015, 12:05
od ronin44
Teraz som to skusil, vyzera to zaujimavo a co je dolezite, funguje aj s Carly adapterom...

Re: TERMOSTATY a BMW s DPF - sledujte si teploty motora

Napísané: Piatok, 11. Decembra 2015, 15:14
od Bruti