Strana 1 z 1

Po zaslepení klapiek sania auto zemnilo správanie.

Napísané: Utorok, 4. Augusta 2015, 06:41
od Peter1007
Ahojte.
Lustroval som tu na fóre ale nenašiel som nič čo by mi zodpovedalo moje otázky.

Auto : E87 120d M47 120kw. cca 170 000km.
Pred par dňami som vyhodil klapky zo sania a nahradil ich zaslepkami a spozoroval som zmenu správania.
1. auto mi pred výmenou sem tam jemne cuklo okolo cca 2200 otáčok. Diagnostika vypisala chybu so vzduchom (nepamätám si chybu ale dopíšem ju sem keď si spomeniem) a mam podozrenie na vahu vzduchu alebo nejaku netestnosť systému. Po zaslepení auto začalo cukať už pri cca 1700 otáčok pri ustalenej jazde. Robí to či je auto zimné alebo zohriaté ale šklbanie je dosť výrazne. Keď hranicu 1500- 1900 otáčok prejem pod plynom auto nešklbne. Odstránenie klapiek a zaslepenie spustilo nejaký domino efekt lebo mi odišiel ďalši balast na xenóne :-D dúfam že zajtra to nebude zadny stierač alebo iná pííč....
2. Pred výmenou mi auto pod plnym plynom od cca 3500 => vyššie dymilo v kuse. Po zaslepení prestalo. Aký súvis majú klapky s dymením ?
Ďakujem za každý postreh.

Re: Po zaslepení klapiek sania auto zemnilo správanie.

Napísané: Utorok, 4. Augusta 2015, 07:32
od lulu991
1. Tipnem si, ze pravdepodobne chyba s EGR, pripadne je velmi zanesene a treba ho vycistit. Ta chyba z diagnostiky, ktoru spominas ti napovie viac.
2. Klapky, ktore si odstranil sposobuju virive nasavanie vzduchu do valcov a tym aj zmenu horenia zmesy vo valcoch a teda aj dymenie. Ake konkretne dopady vo vyssich otackach ich zaslepenie vsak ma ti neviem presne povedat, ja by som povedal ze pod plnym plynom v tak vysokych otackach boli klapky zatvorene, tym padom by tam nemala byt pozorovatelna ziadna zmena, ale to je len moja domnienka.

Re: Po zaslepení klapiek sania auto zemnilo správanie.

Napísané: Utorok, 4. Augusta 2015, 07:45
od PeqpeK
Egr

Re: Po zaslepení klapiek sania auto zemnilo správanie.

Napísané: Utorok, 4. Augusta 2015, 08:10
od Peter1007
Chyba je 3FF0.
EGR + celé sanie + chladic EGR , všetko je čisté :-k

Re: Po zaslepení klapiek sania auto zemnilo správanie.

Napísané: Utorok, 4. Augusta 2015, 10:36
od PeqpeK
ak je vaha dobra, vsetko tesni, tak to moze byt ovladanie egr alebo zly podtlak kedze mas el turbo...

Re: Po zaslepení klapiek sania auto zemnilo správanie.

Napísané: Utorok, 4. Augusta 2015, 10:56
od starynovy
Obrázok

Samozrejme ze pod plnym plynom su otvorene, motor potrebuje vsetky svoje male ventily aby nasavali vzduch, preve keby boli v tejto situacii zavrete redukovalo by to vykon a velmi pravdepodobne dymilo.

Re: Po zaslepení klapiek sania auto zemnilo správanie.

Napísané: Utorok, 4. Augusta 2015, 13:07
od lulu991
starynovy napísal:
Samozrejme ze pod plnym plynom su otvorene, motor potrebuje vsetky svoje male ventily aby nasavali vzduch, preve keby boli v tejto situacii zavrete redukovalo by to vykon a velmi pravdepodobne dymilo.

Dik, bolo skoro rano a nemyslelo mi to este spravne :)

Re: Po zaslepení klapiek sania auto zemnilo správanie.

Napísané: Utorok, 4. Augusta 2015, 14:21
od Peter1007
Ako zistím či je dobra alebo zlá vaha vzduchu ? Funguje aj tu stare dobre že ju odpojím a vyskúšam ? Alebo existuju nejake hodnoty aby som zmeral live dáta a porovnal s nimi ?

Zaujalo ma to s tým turbom. Da sa diagnostikovať či je dobra alebo zlá regulácia ?

Re: Po zaslepení klapiek sania auto zemnilo správanie.

Napísané: Utorok, 4. Augusta 2015, 21:34
od Peter1007
Ešte môj postreh pred spaním , možno niekoho niečo napadne. Spravil som diagnostiku a chyba 3ff0 po zaslepení zmizla. Na oplátku auto pri ustalených otáčkach cca 1700 cuka. :-s

add: Aktuálne sa cukanie presunulo z 1700 na 1900 otáčok a keď je zimny motor tak necuka. Žeby EGR bolo v ťahu a nehlásilo chybu ?