Strana 1 z 2

M50 prasknuta hlava

Napísané: Pondelok, 16. Marca 2015, 16:01
od Mi_t_is
EDIT:
Zdravím vás, hlavu skladám, bola prebrusena nová, šroby nové tesnenie nové, zavity prečistene benzinom a vyfukane kompresorom.

Dalej som dotahoval sroby ale problem nastal pri poslednom 14tom srobe vzadu vpravo kde nie je ani prístup. Všetky su dotiahnuté na 40nm, 90stupnov, 90stupnov

tento jeden je na 40nm 90stupnov 40stupnov

Mám ho nechať tak? je to posledný krajný, gola mi na tom už nedrží orech vylietava zo skrutky, fakt to už nešlo viac a dalšie šroby sa mi kupovať nechce prikladám aj fotku ako vyzera ta skrutka pohnutá.

Obrázok




Povodny prispevok:
Zdravím vás, mohli by ste mi niekto kto sa možno o trošku viac rozumie ako ja pozrieť na foto a povedať mi niečo viac? Po zhodení hlavy motora som našiel v druhom valci vodu a v treťom valci bolo len troška vody (podla foto), ale po pozretí tesnenia (vyzera v pohode) a hlavy, som zistil že prasklina je od chladiacej časti k ventilom na valci treťom, ako je teda možné že som našiel vodu v druhom valci zvačša?

2. Treba novu hlavu M50? zvara niekto liatinove hlavy? aka je cena toho? Myslím že sa to neoplatí a oplatí sa len nájsť použitú hlavu z M50, pasuje jedine z M50B25 s vanosom ako mam ja že?

Fotky priložím

Obrázok

prasklina na treťom valci

Obrázok


ostatne fotky - detailne každy valec, tesnenie

http://ctrlv.cz/shots/2015/03/16/l9dh.png

http://ctrlv.cz/shots/2015/03/16/pIzt.png

1.valec
http://ctrlv.cz/shots/2015/03/16/m3rL.png

2.valec
http://ctrlv.cz/shots/2015/03/16/UbFv.png

3.valec
http://ctrlv.cz/shots/2015/03/16/YE0j.png

4.valec
http://ctrlv.cz/shots/2015/03/16/04Yh.png

5.valec
http://ctrlv.cz/shots/2015/03/16/nzE4.png

6.valec
http://ctrlv.cz/shots/2015/03/16/riD4.png

http://ctrlv.cz/shots/2015/03/16/NbRJ.png

http://ctrlv.cz/shots/2015/03/16/acSq.png

http://ctrlv.cz/shots/2015/03/16/hfPR.png

http://ctrlv.cz/shots/2015/03/16/ekb2.png

Re: M50 prasknuta hlava

Napísané: Pondelok, 16. Marca 2015, 21:08
od EBOLA
Ze si nekontaktoval priamo mna miestneho "hlavouna" :mrgreen:
nezvarat, majo dal zvarat a za chvilku mal prasklinu tesne vedla zvaru. Pouzita stoji par drobnych, najdrahsie je tesnenie, odporucam aj zabrusit ventily a vymen rovno aj gufera ventilov. Pohodicka robota a zmestis sa do 300e + novy olej a chladiaca.

Re: M50 prasknuta hlava

Napísané: Pondelok, 16. Marca 2015, 23:58
od Mi_t_is
použitá ale musí byť len z M50B25 a to len vanosovej nie? zohnať to nebude najlahšie zas ;).. Predava sa to aj s ventilmi aj vačkami dokopy že?

Dal zvarať hlinikovu M52? to je iné čosi, toto je liatina tak sa zvara lahšie.

Hlavoun - prečo je teda voda v druhom valci ked je prasklina v treťom? :D

Re: M50 prasknuta hlava

Napísané: Utorok, 17. Marca 2015, 07:51
od EBOLA
Podla obrazkov etk vyzera ako m52 predface ktory je tiez singlevanos, no ta je hlinikova ak sa dobre pamatam. Ak zozenies niekoho co ti to zvari tak v pohode.
moze sa stat, ze kupis aj s vackami a ventilmi, no aby si nedopadol ako ja, ze sa mi doma vacky a ventily valaju v garazi, ak by si mal zaujem o m52 :-D

Ak to budes mat dole tak urcite zabrus ventily aspon jemnou pastou, ja som ventily vylestil z toho sajrajtu ktory mas aj ty na fotke, v poradi smirglu 80, 120, 400 a zalestil som to 1000vkou a nasledne som ventily jeden za druhym zabrusoval uz na konkretne miesta.

Vodu v druhom valci mozes mat z viacerych dvovodou. Napriklad cez tu prasklinu va vztycnej ploche sa daka pretlacila do dvojky. Mal si tam vodu aj pred tym nez si dal hlavu dole? Poriadne prezri aj blok preistotu.

tu je jeden inzerat na hlavu m50b20 ale ci ti bude sediet :-k
auto.bazos.sk/inzerat/47385074/hlava-valcov-kompletna.php

Inak teraz som ti nieco nasiel. Podla vsetkeho mozes pouzit aj m52 hlavu (nie m52tu!)
bmw3-e36/e36-blok-z-motora-m50-and-hlava-z-m52-t74584.html

Re: M50 prasknuta hlava

Napísané: Utorok, 17. Marca 2015, 09:15
od ViktorDDD
si si istý tou liatinovou hlavou? veď to by ste potom museli ťahať traja z toho auta to by malo minimálne 80-100kíl

Re: M50 prasknuta hlava

Napísané: Utorok, 17. Marca 2015, 09:24
od sineDko
jasne ze ta hlava je hlinikova a nie liatinova [-(

Re: M50 prasknuta hlava

Napísané: Utorok, 17. Marca 2015, 09:42
od EBOLA
hlava m52b28tu vazi 21,6kg
hlava m50b25 vazi 21,9kg
takze otazka ci zvarat alebo nie je vyriesena ;-) zozen hlavu kde ti budu sediet kanaliky, sanie atd. ;-)

Re: M50 prasknuta hlava

Napísané: Utorok, 17. Marca 2015, 09:44
od sineDko
hovorite ako keby zvarat liatinu bola nejaka popičovka. liatina sa tak skruti ze by sa ti mozno ani vacka netocila :thumbup:

Re: M50 prasknuta hlava

Napísané: Utorok, 17. Marca 2015, 11:52
od Mi_t_is
Zle som napísal, blok je liatina, hlava je hliník

Aka je dobra cena za M50 hlavu? S vačkami, ventilmi, alebo holá.

M52 hlavu motora nechcem, auto bude v čo najpovodnejšom stave..To čo tam bolo od vyroby to tam bude.

Re: M50 prasknuta hlava

Napísané: Utorok, 17. Marca 2015, 12:32
od EBOLA
Rataj okolo stovky bez vaciek s ventilmi... Netvrdim, ze tam mas pchat daco ine ale pozri sa kam estetu hlavu pchali, totiz navrhnut novu hlavu niejesranda aby to menili kazdym inym motorom.

Re: M50 prasknuta hlava

Napísané: Piatok, 17. Apríla 2015, 19:11
od Mi_t_is
Zdravím vás, hlavu skladám, bola prebrusena nová, šroby nové tesnenie nové, zavity prečistene benzinom a vyfukane kompresorom.

Dalej som dotahoval sroby ale problem nastal pri poslednom 14tom srobe vzadu vpravo kde nie je ani prístup. Všetky su dotiahnuté na 40nm, 90stupnov, 90stupnov

tento jeden je na 40nm 90stupnov 40stupnov

Mám ho nechať tak? je to posledný krajný, gola mi na tom už nedrží orech vylietava zo skrutky, fakt to už nešlo viac a dalšie šroby sa mi kupovať nechce prikladám aj fotku ako vyzera ta skrutka pohnutá.

Obrázok

Re: M50 prasknuta hlava

Napísané: Utorok, 21. Apríla 2015, 08:38
od EBOLA
Ked je krajny a jediny tak by mu 40Nm-90°-40° nebude vadit. niektori nedotahuju ani tolko, dokonca som cital o expertoch co pouzivaju povodne skrutky (bud setria alebo nepoculi o deformacii tych skrutiek :-k) a dokonca na to nepouziju ani momentak....
a este otazka, ty si ju tam nasadzal so zalozenymi vackami?

Re: M50 prasknuta hlava

Napísané: Utorok, 21. Apríla 2015, 09:36
od Oli
Ak sa vo valci spalovala voda tak bude evidentne čistejší ako ostatne valce, teda bude na pieste aj ventiloch menej karbonu. To že si tam mal vodu a prasklina je inde sa mohlo stať ako si vytahoval hlavu tak v kanali mohla ostať voda. Ako si hlavu vytiahol tak vytiekla do valca.
A ako ti tu už písali zváranie nemá význam ak sa dá zohnať iná.
GO hlavy je vhodné spraviť ak je to ešte rozobrane.
Zafrezovat sedlá, zabrusit ventily,nové gufera a voditka ventilov.

Re: M50 prasknuta hlava

Napísané: Utorok, 21. Apríla 2015, 09:48
od EBOLA
Trosku neskoro ked uz nahodil novu hlavu :-D

Re: M50 prasknuta hlava

Napísané: Piatok, 24. Apríla 2015, 00:20
od Mi_t_is
zohnal som novu hlavu chalani, dal ju zrovnať, otlakovať, zabrusiť ventily,gufera a podobne nahodil na auto. ano daval som sroby už s vačkami na mieste, je to super lebo vačka ti drží pekne golu a nejde to do strán, až na tom poslednom ktory som odfotil a vidíš ako to dopadlo. zavity som vyčistil, tesnenie dal nové, sroby tiež, všetko zložil ako má byť. Blok som prebrusil troška. A auto dymí na bielo tiež, ale len občas.. ked ho riadne prebehnem a zastavím tak na voľnobehu začne dymiť, hadice nie su moc natlakované. Co to môže sposobovať? mám to ešte raz rozobrať? Mohlo sa kľudne čosi stať dať tam hlavu bolo dosť obtiažne a je možné že som tesnenie škrtol hlavou motora ale že až takto?

Auto sa neprehrieva, zohrieva sa dobre, kuri dobre, ide pravidelne, vodu netlakuje pravdepodobne, či sa straca voda neviem
olej vo vode nie je, voda v oleji nie je...

auto dymí občas na bielo... Hlava tam je nová osadená po GO v servise na hlavy motora.

čo s tým? Ostava mi teraz sledovať ako sa bude meniť hladina chladiacej kvapaliny inak neviem.
Skoro všetko som dal nové na čo som narazil, skrutky, tesnenia a podobne, motor je ako nový, všetko zrepasovane a ono začne dymiť.

jedine čo som nespravil bolo že zavity na bloku som len prebehol čističom na brzdy a kompresorom vyfukal do sucha a neprebehol zavitnikom to ma serie, je možné že prve dotiahnutie 40nm bolo troška mimo a nie uplne presne vdaka tomu že zavit nebol prebehnutý aj tym zavitnikom, ale to tu riešim detaily niekto dotiahne hlavu bez momentoveho a ide mu to, ja davam plieskovať zvody, vypalujem do nich silikonovu farbu na vysoke teploty, všetky matky a šroby davam nové a nakoniec dymí nabielo, terza večer som to bol prebehnúť, nič nedymí. Budem sledovať par dni hladinu chladiacej.