Strana 1 z 3
E65/66 rady pred kúpou
Napísané: Sobota, 27. Decembra 2014, 23:02
od sarkan666
Dobrý večer!
Mohli by ste mi prosím poradiť, na čo sa zamerať pri kupovaní E65/E66? Chcel by som benzín+LPG, ale neviem, aké sú najčastejšie závady a veci, na ktoré si treba dávať pozor. Díky!

Re: E65/66 rady pred kúpou
Napísané: Sobota, 27. Decembra 2014, 23:14
od PetoK
Ak nemas na benzin ries naftu, LPG je v takomto aute hlupost.
Re: E65/66 rady pred kúpou
Napísané: Sobota, 27. Decembra 2014, 23:23
od sarkan666
Mám aj teraz auto na LPG a lacný zdroj plynu, preto by ma potešilo LPG, jazdím totiž veľa každý deň. :)
Či sa tie motory kazia po namontovaní splyňovača?
Re: E65/66 rady pred kúpou
Napísané: Sobota, 27. Decembra 2014, 23:25
od PetoK
Presne tak. A neboj, tu ta miestni magori budu presvedcovat o opaku... pametaj na to co som napisal.
Re: E65/66 rady pred kúpou
Napísané: Sobota, 27. Decembra 2014, 23:29
od sarkan666
Aha, díky. Nevyznám sa do BMW, ešte som žiadne nemal. :)
A čo F01/02, tie benzíny by boli po zaplynovaní spoľahlivejšie?
Re: E65/66 rady pred kúpou
Napísané: Sobota, 27. Decembra 2014, 23:32
od PetoK
Tak tam na to uplne zabudni, ak nechces byt na posmech... tam su problematicke benziny s direct vstrekom... velmi komplikovane drahe prestavby.
Re: E65/66 rady pred kúpou
Napísané: Sobota, 27. Decembra 2014, 23:34
od sarkan666
Bože, to je škoda. Díky moc za radu.
Takže na sedmu s plynom by som mal radšej zabudnúť??? Či existuje nejaká výnimka, aspoň jeden spoľahlivý benzínový motor?
Re: E65/66 rady pred kúpou
Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2014, 00:16
od PeqpeK
ak by si zohnal daku N62 (rozumej 35i, 45i alebo 50i) co ma za sebou generalku hlavy tak by to chvilu mohlo vydrzat...alebo potom 6valec M54, ak nepotrebujes tak vela vykonu
ale ak chces menej zapeklitych problemov a dostatok vykonu tak M57N/N2 (30d) i ked po prepocte to vychadza drahsie ako LPG
Re: E65/66 rady pred kúpou
Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2014, 13:24
od sarkan666
Díky za radu, ale diesel sa mi momentálne nehodí, keďže mám možnosť lacno čapovať LPG u známeho. Pri nájazde 2500km týždenne sa ten rozdiel v cene PHM už dá poznať. :)
A čo staršie modely? E38 s LPG sa oplatí? Ide mi hlavne o bezpečnosť, aby pri prípadnom náraze čosi vydržalo a vystúpil by som po vlastných... :)
Re: E65/66 rady pred kúpou
Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2014, 14:20
od ViktorDDD
PetoK napísal:Presne tak. A neboj, tu ta miestni magori budu presvedcovat o opaku... pametaj na to co som napisal.
nechcem nikoho o nič presvedčovať, len jedna otázočka, koľko motorov sa ti pokazilo doteraz kvôli LPG?
Re: E65/66 rady pred kúpou
Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2014, 14:23
od PeqpeK
sarkan666 napísal:Díky za radu, ale diesel sa mi momentálne nehodí, keďže mám možnosť lacno čapovať LPG u známeho. Pri nájazde 2500km týždenne sa ten rozdiel v cene PHM už dá poznať. :)
A čo staršie modely? E38 s LPG sa oplatí? Ide mi hlavne o bezpečnosť, aby pri prípadnom náraze čosi vydržalo a vystúpil by som po vlastných... :)
uf no pri takom najazde by si myslim prezil aj pripadnu generalku motora keby sa zosypal

to potom kludne aj N62, ak sa nebojis ze bude papat olej a slavneho O-ringu...ja by som do toho asi siel
Re: E65/66 rady pred kúpou
Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2014, 15:05
od sarkan666
PeqpeK napísal:uf no pri takom najazde by si myslim prezil aj pripadnu generalku motora keby sa zosypal

to potom kludne aj N62, ak sa nebojis ze bude papat olej a slavneho O-ringu...ja by som do toho asi siel
A ktorú motorizáciu z možností 735i/740i/745i s plynom by si mi odporučil viac s ohľadom na spoľahlivosť, prosím ťa?

Re: E65/66 rady pred kúpou
Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2014, 15:58
od LOKI
sarkan666 napísal:A ktorú motorizáciu z možností 735i/740i/745i s plynom by si mi odporučil viac s ohľadom na spoľahlivosť, prosím ťa?

750i ber :) najlepsia motorizacia na E65/66...spotreba rovnaka ako 745i a o par koni viac

Re: E65/66 rady pred kúpou
Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2014, 16:05
od Esence
Dovolím si spustiť menší monológ, ktorý v určitej časti premením na normálnu komunikáciu no v konečnom dôsledku to bude spletitosť rôznych aspektov... V prvom rade Vitaj na klube a samozrejme ako všade, kde príde nováčik ani tu nie je výnimkou, že tvoja otázka je podaná vskutku ZLE ... Apropo ako niekto pri otázke k modelu E65 prejde o 2 kategórie ďalej. A to k drahšiemu modelu BMW F01 "7er" Samozrejme si uvedom priepastný rozdiel modelov F01 vs E38 ktore navrhuješ ako ďalšie riešenie ... Resp. uvažujme logicky chceš ušetriť na PHM pri nábehu cca 8000km mesačne no si ochotný pre úsporu skočiť rozpočtom s 5000€ pre model E38 v LPG do vôd F01 kde poriadna 5.0 motorizácia začína na 25.000€ kde si priprav cca 7500 čiste na revitalizáciu tohto neštastneho motoru a to doslova !... Ak by si sa venoval danej problematike (pri danej nadobúdacie sume by som sa jej venoval kur*a, že dosť vážne) tak by si vedel, že tu bol a stále operuje niekoľko členov čo tieto auta mali a ochotne sa ich s priepastnou stratou vzdali. Pre jej neunosnu chybovosť (samozrejme sa bavím o benzíne ... )
Vieš je pekne ako ti vie "čapovať" známy LPG za XY cenu LPG ale do kedy ten kamarát ta vie ubezpečiť, že pokryje tvoju spotrebu ? (Ak sa bavím o tebou zmienenom nájazde). Každý obchodník si spočíta jedno a dve, kedy príde obdobie stagnácie pomoci resp. zdvorilosti v rámci kamarátstva a revanš pre ďalšie pokračovanie toto sa môže ľahko zvrtnúť do sferi, kedy ti príde lepšie poberať dane palivo kdekoľvek inde ... Ďalej ak sa bavíme o nádrži cca 100l (ktorá 7er zabije nemožnosťou využiť plnohodnotne kufor) k nájazdu cca 650km plnohodnotnou jazdou rozumej aj akceleráciou tudiž ak tvoj priateľ nemá sieť čerpacích staníc na LPG po celej SR je potrebne využiť aj inak bežne dostupne riešenia napr. na Slovnafte, OMV, Shell či inde ... Toľko pomimo ale teraz k veci
F01 ... nie je len synonymom luxusu jeho vlastníka ale aj nutnosťou vedieť daný kočiar servisovať. Tu nejde olej ako do fábie a to nemyslím len Raciol značkou v cene kvalitnej Švajčiarskej CHOCOlATE ale aj množstvom... GUMY sú len čerešničkou keďže sa derú v priemere na každú sezónu jedna sada, čo pri tvojom nájazde bude x2 to jest 4 sady gum na rok (čo by bol rozpočet tvojej nedávno spomenutej možnosti pre BMW E38) Vieš príde mi to úsmevne ako chce niekto poradiť v niečom čomu sa ešte ani len neunúval povenovať trocha svojho času ... Dnes každý príde, chce všetko na tácke a nič pre to nespraviť. Samozrejme cena LPG a jej komplikácia inštalácie pre F01 je niečim čoho obsah biblie je len obsahom !
Ja osobne v situácii, kedy potrebujem obchodnú radu nasledujem pochod myšlienok pre poskytnutie pomoci až keď mám danú problematiku nacvičenu od zadu napred a naopak ... Elektronika modelu F01 je skutočne podarená tam by som sa neobával ničoho aspoň ja osobne som nemal s ničím problém taktiež u novej X5 ktorú mame vo firme na reprezentačne účeli nie je žiadny problém ... No treba rátať, že všetko raz môže "potešiť" práve v najnevhodnejšiu chvíľu.
BMW E65 dve veci, ktoré ti odporúčam naštudovať.
1- O ring pre 4,4 motorizácie
2- Elektronika daného modelu v rámci pred faceliftu to jest 2002/3 až 2005 (cca 6 mesiac tuším)
Toto keď si pozisťuješ budeš vedieť či má zmysel pri tomto nábehu niečo ako E65 vôbec spomenúť (samozrejme ak nie si z rodu Rockefelerovcov v tomto prípade to nemusíš študovať ved prípadnú opravu riešiš výberom potrebnej čiastky tvojho vrecka košele)
Model E38 pri 8000km/mesiac neodporúčam komfort tam je v rámci danej ceny ale ak si mal možnosť skúsiť niečo ako F01 od BMW či MB W221 prípadne novinku W222 pochopíš že E38 nie je synonymom komfortu ani zďaleka
.
.
.
Pokračoval by som dalej ale bohužial nemám ani chut kedže viem že efekt zrejme podla tvojich reakcii k iným sa nedostaví v miere ktorá by s tebou mohla pohnut samozrejme nič osobne ...
BTW Vždy začni v otázkach čohokoľvek Rozpočtom takto je to ako otázka študenta čo chcel E65 v LPG no potom už po troch príspevkoch F01 5x náročnejšiu na financie, kedy prešiel po ďalších troch príspevkoch k modelu E38 pričom sa stále bavíme o úspore na PHM "wtfu*k"
Re: E65/66 rady pred kúpou
Napísané: Nedeľa, 28. Decembra 2014, 16:12
od PeqpeK
sarkan666 napísal:A ktorú motorizáciu z možností 735i/740i/745i s plynom by si mi odporučil viac s ohľadom na spoľahlivosť, prosím ťa?

v podstate su to rovnake motory s rozdielnym vrtanim, 35i a 45i su N62 a 40i je N62N tj novsia verzia, byt tebou idem po celkovom stave, celkovo si myslim, ze tieto motory sa v spolahlivosti nelisia
bud ale pripraveny na to, co tu uz bolo spomenute...idealne je ak chytis kusok, v ktorom boli tieto choroby vyriesene, ale takeho sa niekto len tak zbavovat nebude, toboz s LPG...
takisto si bud vedomy, ze akekolvek opravy na E65 nebudu lacne
suma sumarum by som asi odporucil bud 6valec alebo rovno nizsiu triedu takisto so 6valcovym benzinom