Nedeľa, 28. Decembra 2014, 16:05
Dovolím si spustiť menší monológ, ktorý v určitej časti premením na normálnu komunikáciu no v konečnom dôsledku to bude spletitosť rôznych aspektov... V prvom rade Vitaj na klube a samozrejme ako všade, kde príde nováčik ani tu nie je výnimkou, že tvoja otázka je podaná vskutku ZLE ... Apropo ako niekto pri otázke k modelu E65 prejde o 2 kategórie ďalej. A to k drahšiemu modelu BMW F01 "7er" Samozrejme si uvedom priepastný rozdiel modelov F01 vs E38 ktore navrhuješ ako ďalšie riešenie ... Resp. uvažujme logicky chceš ušetriť na PHM pri nábehu cca 8000km mesačne no si ochotný pre úsporu skočiť rozpočtom s 5000€ pre model E38 v LPG do vôd F01 kde poriadna 5.0 motorizácia začína na 25.000€ kde si priprav cca 7500 čiste na revitalizáciu tohto neštastneho motoru a to doslova !... Ak by si sa venoval danej problematike (pri danej nadobúdacie sume by som sa jej venoval kur*a, že dosť vážne) tak by si vedel, že tu bol a stále operuje niekoľko členov čo tieto auta mali a ochotne sa ich s priepastnou stratou vzdali. Pre jej neunosnu chybovosť (samozrejme sa bavím o benzíne ... )
Vieš je pekne ako ti vie "čapovať" známy LPG za XY cenu LPG ale do kedy ten kamarát ta vie ubezpečiť, že pokryje tvoju spotrebu ? (Ak sa bavím o tebou zmienenom nájazde). Každý obchodník si spočíta jedno a dve, kedy príde obdobie stagnácie pomoci resp. zdvorilosti v rámci kamarátstva a revanš pre ďalšie pokračovanie toto sa môže ľahko zvrtnúť do sferi, kedy ti príde lepšie poberať dane palivo kdekoľvek inde ... Ďalej ak sa bavíme o nádrži cca 100l (ktorá 7er zabije nemožnosťou využiť plnohodnotne kufor) k nájazdu cca 650km plnohodnotnou jazdou rozumej aj akceleráciou tudiž ak tvoj priateľ nemá sieť čerpacích staníc na LPG po celej SR je potrebne využiť aj inak bežne dostupne riešenia napr. na Slovnafte, OMV, Shell či inde ... Toľko pomimo ale teraz k veci
F01 ... nie je len synonymom luxusu jeho vlastníka ale aj nutnosťou vedieť daný kočiar servisovať. Tu nejde olej ako do fábie a to nemyslím len Raciol značkou v cene kvalitnej Švajčiarskej CHOCOlATE ale aj množstvom... GUMY sú len čerešničkou keďže sa derú v priemere na každú sezónu jedna sada, čo pri tvojom nájazde bude x2 to jest 4 sady gum na rok (čo by bol rozpočet tvojej nedávno spomenutej možnosti pre BMW E38) Vieš príde mi to úsmevne ako chce niekto poradiť v niečom čomu sa ešte ani len neunúval povenovať trocha svojho času ... Dnes každý príde, chce všetko na tácke a nič pre to nespraviť. Samozrejme cena LPG a jej komplikácia inštalácie pre F01 je niečim čoho obsah biblie je len obsahom !
Ja osobne v situácii, kedy potrebujem obchodnú radu nasledujem pochod myšlienok pre poskytnutie pomoci až keď mám danú problematiku nacvičenu od zadu napred a naopak ... Elektronika modelu F01 je skutočne podarená tam by som sa neobával ničoho aspoň ja osobne som nemal s ničím problém taktiež u novej X5 ktorú mame vo firme na reprezentačne účeli nie je žiadny problém ... No treba rátať, že všetko raz môže "potešiť" práve v najnevhodnejšiu chvíľu.
BMW E65 dve veci, ktoré ti odporúčam naštudovať.
1- O ring pre 4,4 motorizácie
2- Elektronika daného modelu v rámci pred faceliftu to jest 2002/3 až 2005 (cca 6 mesiac tuším)
Toto keď si pozisťuješ budeš vedieť či má zmysel pri tomto nábehu niečo ako E65 vôbec spomenúť (samozrejme ak nie si z rodu Rockefelerovcov v tomto prípade to nemusíš študovať ved prípadnú opravu riešiš výberom potrebnej čiastky tvojho vrecka košele)
Model E38 pri 8000km/mesiac neodporúčam komfort tam je v rámci danej ceny ale ak si mal možnosť skúsiť niečo ako F01 od BMW či MB W221 prípadne novinku W222 pochopíš že E38 nie je synonymom komfortu ani zďaleka
.
.
.
Pokračoval by som dalej ale bohužial nemám ani chut kedže viem že efekt zrejme podla tvojich reakcii k iným sa nedostaví v miere ktorá by s tebou mohla pohnut samozrejme nič osobne ...
BTW Vždy začni v otázkach čohokoľvek Rozpočtom takto je to ako otázka študenta čo chcel E65 v LPG no potom už po troch príspevkoch F01 5x náročnejšiu na financie, kedy prešiel po ďalších troch príspevkoch k modelu E38 pričom sa stále bavíme o úspore na PHM "wtfu*k"