Strana 1 z 1

BMW rad 7 730Ld

Napísané: Utorok, 6. Decembra 2011, 18:55
od DG83xx
ahojte. Chcel by som vás názor vypocut o BMW rad 7 730Ld. Mám teraz octaviu ale chcel by som radsej kúpit toto auto. Nie som expert na autá, ale tento sa mi velmi páci a viem ze motory BMW mozu bezat desiatky rokov. Takze kvalita tam urcite je. Kolko podla vás vyjde servis a poistenie auta na rok? Asi by som musel platit viacnásobok toho co teraz platím, cca 1000 Eur na rok do kopy. Keby ste uviedli vás názor vo vseobecnosti tak by som bol vdacny.

Gyuri

Re: BMW rad 7 730Ld

Napísané: Streda, 7. Decembra 2011, 07:43
od mathesss
záleží v akom stave zoženieš auto...
ja som auto (e65 730d) kúpil vyservisované s knižkou ale aj tak som si servis urobil pre istotu znova sám (dnes sa nedá veriť nikomu), čiže moje ročné náklady za rok 2011 predstavovali:

ročná poistka: 208eur,
úprava sania (namiesto swirl flaps som dával záslepky sania) = 65eur,
2xvýmena oleja v motore+filter: 135x2 = cca 270eur,
výmena filtra a oleja v prevodovke: 420eur,
výmena palivovy+pelové+vzduchový filter: cca 100eur,
výmena žhavičov: 80eur,
výmena remeňov: 50eur,
výmena brzdového obloženia (predok+zadok): 180eur,
zánovné zimné pneu (245/50 R18): 300eur (nové by vyšli cca 900eur)
nová baterka: 130eur
ročné náklady = 1803eur

Ako môžeš vidieť, robil som bežný servis, ktorý by podľa mňa mal byť samozrejmosťou + ceny zahŕňajú kvalitné veci, poväčšine origo diely.. na aute ma nič nezradilo, auto ma nikde nenechalo, všetko je tip top.. čiže za opravu som neplatil v roku 2011 nič a dúfam, že to takto bude stále 8)
Do zoznamu som uvádzal výlučne servis auta... neuvádzal som nepotrebné investície, ako sú fólie, autokozmetika, nové letné 20" alu, nové letné 20" pneu a podobne... a to mi ver, že ide o vysoké položky....

Zváž si poriadne kúpu tohto auta, pretože ako vidíš, auto je schopné scucnúť nemalé peniaze, ktoré ti nikto nikdy nevráti a ani ti ich nikdo nebude zohladnovať v budúcnosti pri predaji auta... to je krutá realita.. napriek tomu mi robí toto auto veľkú radosť 8)

Re: BMW rad 7 730Ld

Napísané: Streda, 7. Decembra 2011, 12:47
od voMacK
ked presadnes z ochcavky do E65 tak sa proste z toho pocitu poseres :)
ale tak isto sa poseres z tych nakladov :)
cize si to vsetko dobre zvaz..to nie je auto na hospodarne vozenie...to je luxusne vozenie s adekvatnym financnym zatazenim :)

Re: BMW rad 7 730Ld

Napísané: Streda, 7. Decembra 2011, 19:52
od 100RM
budem sa opakovat zase a mozno to zase vyznie blbo, ale sedma neni pre nikoho kto ma hlboko do kapsy ... aj ked sa ta bude kopec ludi snazit presvedcit o opaku ...

Re: BMW rad 7 730Ld

Napísané: Streda, 7. Decembra 2011, 23:02
od voMacK
100RM napísal:
budem sa opakovat zase a mozno to zase vyznie blbo, ale sedma neni pre nikoho kto ma hlboko do kapsy ... aj ked sa ta bude kopec ludi snazit presvedcit o opaku ...


a ja s tym uplne suhlasim..na keru ancu si kupovat E65, ked niekto zaraba 1000 - 2000 eur? Aby do vacsieho servisu jebol dve a pol vyplaty?

tu sa inac kazda tema ohladom kupy E65 zvrtne na financie..ale tak..to je podla mna uplne samozrejme :)

Re: BMW rad 7 730Ld

Napísané: Štvrtok, 8. Decembra 2011, 07:34
od mathesss
no chalani s tým s vami nesúhlasím.. nerobte z toho UFO... čo sa bežného servisu na e65 týka tak to nie je nič výnimočné oproti iným BMW... Náklady ktoré som napr. uviedol ja, sú úplne identické napr. s E60 530d.. rovnaké diely by museli isť aj tam... Potom rovno môžte písať, že nech si človek nekupuje ani E60... a vozme sa všetci na trojkách :lol: (samozrejme servis 330d na tom bude znova podobne)....

Pri aute je potreba troška optimizmu... a pokiaľ máte dobrého elektrikára a automechanika, tak je to stále auto na 4 kolesách...

Re: BMW rad 7 730Ld

Napísané: Pondelok, 12. Decembra 2011, 22:24
od bmw-dcc
zas o peniazoch.... co je antom aute preboha drahe??? bezny servis? oeje filtre? vsetko su v pohode ceny... a ak sa pokazi nieco elektricke tak to kupim starsie...

Re: BMW rad 7 730Ld

Napísané: Utorok, 13. Decembra 2011, 21:04
od voMacK
bmw-dcc napísal:
zas o peniazoch.... co je antom aute preboha drahe??? bezny servis? oeje filtre? vsetko su v pohode ceny... a ak sa pokazi nieco elektricke tak to kupim starsie...


bezny servis je bezny servis..tu sa nikto nehada...akurat samozrejme napr remena nestoja tolko co na octavku...
tu je rec o inych veciach - typckych pre sedmu, resp pre komfortnu vybavu..a ako sorac..ale ked sa ti tam nieco vydrbe..a kupovat z druhej ruky..no budis..ja by som si take nieco do auta nikdy nedal..a to mam "len" 5er...
btw schvalne si kukni co stoji taky ASK modul, ci EDC tlmice....ked ti nepride na sedme nic drahe :wink: [bavime sa samozrejme o novych dieloch..nie o pouzitych z buracky a podobnych kokotin]

Re: BMW rad 7 730Ld

Napísané: Utorok, 13. Decembra 2011, 23:49
od mathesss
vy si asi všetci v hlavách pod pojmom sedmička predstavujete bmw individual 760li vo full na 21palcových diskoch, s EDC, softclose a s kilometrami káblov k doplnkovej výbave... ktorú porovnávate s bežnou 318d v sociálke :lol: Na to je samozrejme potreba poriadne veľa peňazí, ktoré stále dookola spomínate.
Berme do úvahy 730d v primeranej výbave (tzn. žiadny sociál, ale žiadna fullka)..

ok, o nákladoch pri autách bmw 730d a octavky sa netreba ani pozastavovať.. každému je jasné že sa náklady na údržbu veľmi líšia, preto to porovnajme s inými radami bmw.
Ked niekto porovnáva 730d (napr e65) s e39, e36, alebo e38 tak je to "finančne náročnejšie" auto čo sa týka prípadných porúch.

Môj názor je ale taký že 330d (e90) , 530d (e60) v slušnejších výbavách a bmw 730d (e65) je približne na tom rovnako... samozrejme neratajme pneu.. Ked má niekto 21palcové disky na e65, tak logicky budú stáť pneu viac ako 16" pneu na e90ke..
moduly, dpf, a kopa iných vecí sa ti môžu posrať tak isto aj na e60 alebo e90.. Napr. neverím, že by ten spomínaný ask modul mal inú cenovú reláciu ako v 5ke. Rovnako v ďalších veciach je to stále rovnako.

Jedine v čom vidím rozdiel je oprava auta pri pripadnej mini totálke.. karosárske veci + svetlá a chladiče... tak to je iný masaker.. nikto ale pri kúpe neplánuje auto rozbiť

Re: BMW rad 7 730Ld

Napísané: Pondelok, 6. Augusta 2012, 12:58
od miso_525d
vies, to je presne o tom, ze chalaniska sa nazhavia, ze kupia "krasnu" E65 za cojaviem 13.000,- EUR, kupu riesia tak ze 90% uver a 10% svojich penazi a potom sa cuduju, ked pride na bezne polozky, ako gumy, tlmice, vstreky....atd. A razom do auta treba investovat dalsich 3.000,- a to sa len zacina kolotoc...lebo kupili vylietany kybel z talianska so stocenymi 300.000 km...





voMacK napísal:

a ja s tym uplne suhlasim..na keru ancu si kupovat E65, ked niekto zaraba 1000 - 2000 eur? Aby do vacsieho servisu jebol dve a pol vyplaty?

tu sa inac kazda tema ohladom kupy E65 zvrtne na financie..ale tak..to je podla mna uplne samozrejme :)

Re: BMW rad 7 730Ld

Napísané: Utorok, 7. Augusta 2012, 10:26
od TT-SIMIK
Presne ak píše Matthess......napravy su podobne ceny,ako napr E60,90,ano tlmiče su drahšie,ale tie meniš raz za 200 000-250 000km,brzdy tie isté ceny skoro.....ale tak jasne že karosarske veci su o 30%-50% drahšie.......tak či tak akurat jedna vec,ak kusiš kýbel,ako minule jeden klient za 7000€ a nacenenie oprav ho vyšlo na 6000€,v takom žalostom stave to auto bolo,tak padol do kolien a nevedel čo povedat...ak by to auto bol kupit z niekim kto sa rozumie,nemusel taky hajzel kupit.......

Re: BMW rad 7 730Ld

Napísané: Štvrtok, 9. Augusta 2012, 12:11
od matei
mathesss napísal:
vy si asi všetci v hlavách pod pojmom sedmička predstavujete bmw individual 760li vo full na 21palcových diskoch, s EDC, softclose a s kilometrami káblov k doplnkovej výbave... ktorú porovnávate s bežnou 318d v sociálke :lol: Na to je samozrejme potreba poriadne veľa peňazí, ktoré stále dookola spomínate.
Berme do úvahy 730d v primeranej výbave (tzn. žiadny sociál, ale žiadna fullka)..

ok, o nákladoch pri autách bmw 730d a octavky sa netreba ani pozastavovať.. každému je jasné že sa náklady na údržbu veľmi líšia, preto to porovnajme s inými radami bmw.
Ked niekto porovnáva 730d (napr e65) s e39, e36, alebo e38 tak je to "finančne náročnejšie" auto čo sa týka prípadných porúch.

Môj názor je ale taký že 330d (e90) , 530d (e60) v slušnejších výbavách a bmw 730d (e65) je približne na tom rovnako... samozrejme neratajme pneu.. Ked má niekto 21palcové disky na e65, tak logicky budú stáť pneu viac ako 16" pneu na e90ke..
moduly, dpf, a kopa iných vecí sa ti môžu posrať tak isto aj na e60 alebo e90.. Napr. neverím, že by ten spomínaný ask modul mal inú cenovú reláciu ako v 5ke. Rovnako v ďalších veciach je to stále rovnako.

Jedine v čom vidím rozdiel je oprava auta pri pripadnej mini totálke.. karosárske veci + svetlá a chladiče... tak to je iný masaker.. nikto ale pri kúpe neplánuje auto rozbiť


v plnom rozsahu sa stotožňujem s tvojim názorom a podľa mňa si to úplne vystihol ako to je v reále :wink:

mám pocit, že prevažne tí ktorý sa vyjadrujú k týmto a podobným témam, nemajú niekedy absolútny prehľad a hlavne skúsenosti aké sú skutočné náklady na servis, prípadné opravy alebo ceny za originálne diely na e65ku.. pokiaľ by mali také skúsenosti alebo sa aspoň zaoberali touto problematikou, vedeli by že je to hotový nezmysel a nemohli by tvrdiť tieto fámy o astronomických cenách (nehovorím o 740d, 745d, 750i, 760i/Li).. väčšina z vás by si mala konečne raz a navždy uvedomiť, že e65ka nie je žiadna kozmická loď z produkcie NASA ani iné "mimogalaktické plavidlo" ako to z nej podaktorý robíte.. to že je to najvyššia rada a zároveň jedno z najluxusnejších momentálne dostupných sériovo vyrábaných sedanov na trhu s komfortom neporovnateľným so žiadnym iným BMW je pravda a aj preto je a vždy bude jedno z mojich top vysnívaných áut..

keby sa trošku nevyznám v autách, bol by som totálny laik a prišiel si sem po radu predtým ako kúpim "sedmu" asi by som si ozaj pomyslel, že na to aby si niekto kúpil 10 ročnú e65ku potrebuje mať plat minimálne 5.000,- eur v čistom a pripravených ďalších 10.000,- na prípadné opravy - tento názor je veľmi zmätočný, skreslený a nesprávny.. a neviem si moc predstaviť, kto s platom 2.500,- a viac tisíc eur by si kupoval jazdenú 10 ročnú e65ku a dovolím si povedať že 90% kupujúcich tohto auta v dnešnej dobe nezarába ani zďaleka toľko..

nepochybne je priepastný rozdiel medzi e65kou kúpenou na slovensku a e65kou kúpenou v nemecku, hlavne čo sa týka stavu podvozku je to neporovnateľné a je to jedna z vecí prečo by som tento model v živote nikdy nekúpil na slovensku.. praktický príklad - pojazdite si napr. po centre bratislavy cca 30 km, následne si spočítajte jamy a výtlky do ktorých ste vleteli a presne túto istú trasu absolvujte napr. v stuttgarte, mníchove atď. (poukazujem na kvalitu nemeckých ciest), výsledok pravdepodobne 100:0, žiaľ takáto je realita a hlavne jeden z dôvodov prečo sú nemecké autá v neporovnateľne lepšom stave ako sú tie naše.. a asi je zbytočné spomínať tie prípady, kedy si niekto kúpi vymlátenú e65ku s 350tis km za pár tis. eur a očakáva že bude liať benál a voziť sa vysmáty pár rokov.. týchto prípadov je veľa a nemá zmysel komentovať logiku a priority niektorý jedincov, hlavne keď to kupujú z posledných peňazí a nie to si nato ešte požičiavať ](*,)

donedávna som si chcel doniesť BMW 730d e65 facelift z nemecka, pričom jedna z posledných vecí na ktoré som bral prioritný ohľad boli náklady na servis a ceny náhradných dielov, nakoľko z vlastných skúseností viem, že autorizovaný servis nie je tak drahý ako si väčšina myslí a náhradné diely sú taktiež za celkom prijateľné ceny v porovnaní s inými automobilkami (ako bolo spomínané závisí od výbavy a motorizácie, ale ja beriem priemerne vybavenú e65ku 730d).. jediná vec s ktorou som nebol stotožnený bola výška havarijnej poistky, ktorá bola dosť vysoká.. niekto si síce povie, že jazdí pozorne, opatrne, pomaly a je málo pravdepodobné že by sám mohol spôsobiť kolíziu, ale treba brať do úvahy krádež auta, prípady keď to do vás niekto napáli bez poistky alebo prípad kedy si nájdete rozmlátené auto na parkovisku, to fakt "poteší"..

trošku som sa rozpísal, ale niekedy je tu podávaných mnoho mylných informácií teda aspoň z môjho pohľadu, takže toľko môj názor aj keď nie tak úplne k meritu veci ale sú to informácie, ktoré taktiež súvisia s touto témou a niekomu môžu byť nápomocné :wink:

Re: BMW rad 7 730Ld

Napísané: Piatok, 10. Augusta 2012, 00:10
od serwo
A potom sa necudujme, ze tu jazdi kopec "pojazdnych" vrakov sedmiciek, ked si to hocikto kupi, nema na servis a tak to plata kadejako, len aby to jazdilo a tiez sa mu zda 1.000 € za gumy astronomicka suma. ](*,)