Strana 1 z 2

E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Napísané: Nedeľa, 15. Decembra 2024, 18:03
od SpiKee
Čaute klubáci,
všedným bádaním som zistil, že mi nefunguje, ani jeden zapoľovač v aute. Pozrel som pod palubku na poistky najprv obe 20A, vyzerali byť ok, ale pre istotu som ich vymenil. Potom som pozrel na 50A poistku (slot 43), ktorá ma tiež nastarosti zapaľovače. Tá už vyzerala, že by mohla byť strojcom problému, nakoľko chytala taku farbu ako keby bola skorodovaná, sorry nemam fotku, nejak mi to nenapadlo odfotiť keď som to robil. Každopádne, mal som náhradnú 50A lebo som si myslel, že právne v nej bude problém, no len čo som ju vymenil, tak sa mi iDrive s radiom už nezapol, akonahle som prehodil naspäť tu starú, tak všetko funguje ako má, až samozrejme na zapaľovače.

Tak mi napadlo, či tie poistky nemaju tiež nejakú špecifikáciu, resp. nemali by byt origo BMW ak také sú, lebo tá ktorú som tam dal (link) tam išla strašne ľahko, aj dnu aj von. Nestretol sa niekto s podobným problémom? Autoelektrikára navštívim pravdepodobne časom tak či tak, len ak to je nejaká banalita tak nebudem za blbého aspoň. Trošku sa bojím, že človek čo do auta montoval alarm tam skôr niečo cvakol a netušil od čoho to bolo, lebo ako tak som pozeral na ten systém ako je riešený v niektorých v motorovom priestore a tak, tak mám značné pochybnosti.

Plus ešte jedná otázočka, ktorá pravdepodobne súvisí so spomínaným alarmom...pod volantom som našiel taký zaujímavý mali vypínač a mám celkom rešpekt predtým ho stlačiť, tak či náhodou niekto netuší od čoho by to mohlo byť.

Info k autu
2005 750Li
bez CDC (nemá aux ani zapaľovač v lakťovej opierke)

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Napísané: Nedeľa, 15. Decembra 2024, 18:10
od TT-SIMIK
Zapalovace idu este cez rele K31

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Napísané: Nedeľa, 15. Decembra 2024, 20:03
od SpiKee
Ďakujem Simik. Relatko objednané, dám update ked vymením

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Napísané: Pondelok, 23. Decembra 2024, 21:17
od SpiKee
Tak, síce po dlhšej dobe ale predsa len.
Zasekol som sa na porovnani toho, čo písal vyššie Simik s tým, čo je v TIS, nakoľko podľa tis je relatko na zapalovace K2068 a nie K31. Som teraz trochu zmetený, preto si to ešte radšej overím. Problém je v tom, že ak to nie je K31 ale K2068 ako v TIS, tak som asi celkom v prdeli, lebo k tomu relatku sa nedostanem, bez toho aby som dal dole skrinku, pred čím mám celkom rešpekt, nakoľko tie káble sú tam tak napevno polepene páskou, že mám strach o to aby som niečo ešte viac nedobabral. ObrázokObrázok

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Napísané: Pondelok, 23. Decembra 2024, 22:11
od TT-SIMIK
Asi mame rozne tisy….

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Napísané: Štvrtok, 2. Januára 2025, 17:33
od SpiKee
Tak zasa po dlhšej dobe, pozrel som wiring diagrami ako posielal SIMIK vyššie aby som sa uistil, že je to fakt K31 to relé a mal pravdu, takže len v procedúre to mali blbo dokumentované. Dnes som vymenil relátko, staré vyzera v poriadku ale zapaľovače stále nefunkčné. Začinám máť pochybnosti či niesom len mimo, a nesnažím sa natlačiť FM emitter do zapaľovačov, ktoré majú ešte nejaké staré rozhranie aj keď nie som si vedomí toho, žeby exitovali rôzne štandardy na zapaľovačové zásufky :D

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Napísané: Štvrtok, 2. Januára 2025, 17:40
od TT-SIMIK
V kufri mas prepinas pri poistlach na ON? Niektore veci ten vypinac odpaja….

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Napísané: Štvrtok, 2. Januára 2025, 18:33
od SpiKee
Ono to ma v kufri prepínač nejaký? Edit: No veru má :D zasa som o niečo múdrejší Obrázok

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Napísané: Pondelok, 6. Januára 2025, 11:49
od SpiKee
Včera som zistil, že zapaľovače funguju, ale asi tak maximalne na jednu sekundu a potom sa vypnú. Deje sa to, že keď zatváram dvere a zapne sa soft-close, tak vtedy sa zapnú všetky a hneď ako prestane ísť, tak sa vypnú. To iste sa deje aj pre svetlo v spolujazdcovej priehradke a rovnako niečo podobné robia aj svetlá na kufrových dverách. Taká sranda, ktorá zasa smeruje k tomu, že to asi robi ten jebnutý alarm, čo tam dorabal niekto, tak hneď keď mi zhasnu zapaľovače, tak preblikne jednotka alarmu, ktorú mám na sedačke šoféra.

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Napísané: Pondelok, 6. Januára 2025, 13:56
od TT-SIMIK
Ked das kluc do sachty akoze buduky a radio sa spusti idrive tak ti svieti kaslik ked otvoris?

Kaslik svetlo aj zapalovace ovlada terminal VA a ten by mal ist myslim ze do uspatia auta…

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Napísané: Pondelok, 6. Januára 2025, 14:38
od PetoK
JJ, tu bude problem... kukni sa co je kde pripojene cerveno/zlty kabel na pin 17 power modulu, tam je VA vystup a ten ovlada aj rele na zapalovace. Mozno tam bude velky odber a PM to zhodi...

Kludne to ale moze byt aj napr. kvoli slabej bat... vsetko sa da pozriet na diag, ktora mala byt urobena ako prva !!! To co si riesil/menil, su uplne blbosti, na taketo chyby E65 netrpi, relatka atd. tam len tak neodchadzaju... toto auto ma spickovu elektroniku, aj ked veeelmi zlozitu, pre laikov uplne scifi... tieto auta maju uplne bezne aj 100ks RJ...

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Napísané: Pondelok, 6. Januára 2025, 15:09
od TT-SIMIK
Tak tak…to auto je dokonale premyslene…..

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Napísané: Pondelok, 6. Januára 2025, 23:01
od SpiKee
Vďaka pani, skúsim zajtra pozrieť a dám vedieť.

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Napísané: Streda, 8. Januára 2025, 22:15
od SpiKee
No nie je to veru sranda rozbehať tu ISTU, už som aj ľahšie veci robil, ale zmaturoval som nad tým nakoniec.
Takže záznamy v diagnostike predtym ako som ich vymazal su v prílohe ale napíšem niečo k tým o ktorých čo to viem, že su odomňa. Mazal som ich preto lebo som odpájal baterku davnejšie, tak som chcel vedieť, že ktoré chyby sú aktuálne.
2EEA - DME: Temperature sensor cooler outlet, signal (menil som okrúžok na spätnej hadici z vodnej pumpy, lebo mi vytiekla skoro všetka voda tak predpokládam, že to je tým ako som ho odpájal)
5F9B - Control-time lowering (
v inom prispevku)
faults1.jpg
faults2.jpg

Po vymazani a najazdení 100km teraz večer mi ostali chyby pre PDC, parkovacie svetlo a ten posledny s DSC vid prilohy.
faults3.jpg

Ale čo by človek nechcel, jak som sadal do auta, skúsil som kuknúť na to čo písal SIMIK...
Ked das kluc do sachty akoze buduky a radio sa spusti idrive tak ti svieti kaslik ked otvoris?

Kaslik svetlo aj zapalovace ovlada terminal VA a ten by mal ist myslim ze do uspatia auta…

pozerám, že jak to že zrazu svieti. Tak som skusil pichnuť FM emmiter do zapaľovača a čuduj sa svete, funguje. Takže mám momentálne dve teórie, buď mi odpalena parkovačka a nefunkčný senzor znížili odber v PM natoľko, že VA customer okruh začal fungovať, alebo druhá možnosť, že je to len veľmi blbá náhoda, ale skôr sa prikláňam k tej prvej možnosti, nakoľko aj tie chyby okolo PM tomu nasvedčujú. Každopádne aj tak mám taký divný pocit, či to predsalen nie je to slabou baterkou. Keď som ju doma meral s vypnutym motorom mala 12,3V ak sa dobre pamätám, ale to mi príde ako hodnota v norme. K tej baterke, vždy keď sedim minutku v aute po tom čo vypnem motor a necham kľúčik v šachte, tak mi to hodí hlášku na palubovke Recharge battery, len teraz neviem, či to znamená, že baterka je na tom biedne, alebo to je len ta preventívna vychytávka, ktorou má auto upozorní, že pozor, vybíjaš si baterku všetkými systémami, lebo ešte stále bežia kym je kľúčik v skrinke.
Toľko k mojej rozsiahlej slohovej práci, takto na večer. Sorry, že vás tak naťahujem :D

Re: E65 / E66 Nefunkčné zapaľovače

Napísané: Streda, 8. Januára 2025, 23:11
od PetoK
NJN, klasicky pristup laika, ktory nema ani sajn o veciach a suvislostiach E65... toto auto ma velmi komplikovanu elektroniku, odvez to radsej niekam do servisu, auta sa v riadnom servise neopravuju podla dojmov a nahod. Treba pozriet uplne ine veci, mas tam jasne pritomne chyby,ktore treba najprv vyriesit, velky odber po zaspati, treba energy diag a az potom prides nato ze v prvom rade je bat KO.