Strana 1 z 1

Autorizované servisy vs. staršie modely

Napísané: Štvrtok, 28. Januára 2016, 00:27
od Septimus
Páni, už dlhšie mi vŕta v hlave jedna zásadná problematika - a to súčasnosť a budúcnosť údržby starších prémiových modelov v autorizovaných servisoch. V poslednej dobe sa často v autorizákoch (nie BMW) stretávam s oznámeniami prijímacieho technika: "my na to nemáme platný postup", "externá firma, s ktorou sme spolupracovali, ukončila činnosť", "musíte si zohnať jedine druhovýrobu", a pod. Pri bežných 10 a viac ročných automobiloch nižšej a strednej triedy je väčšinou stále možné - či už na vrakovisku alebo cez rôzne bazáre a druhovýrobu - zohnať všetky nevyhnutné náhradné diely pre bežnú prevádzku, avšak trápi ma otázka, ako je to v prípade E66 760iL FL s motorom N73B60, ktorý si chcem v tomto roku zadovážiť, a ktorý by som rozhodne nezveril do rúk neodborným garážmajstrom bez potrebného vybavenia (a teda zrejme inde ako v autorizovaných servisoch to ani servisovať nepôjde).

Tu sa však určite nájdu ľudia, ktorí priamo pracujú v BMW autorizákoch, resp. majú s nimi mnohé skúsenosti, preto by som sa vás chcel opýtať:
1. aká je súčasnosť a perspektíva do budúcnosti ohľadom servisovania E66 760iL FL (N73B60) v slovenských autorizovaných servisoch? nie je problém už dnes alebo v blízkej budúcnosti zohnať originálne diely (prvovýrobu), resp. vykonať zložitejšie servisné úkony? predpokladám, že oficiálne postupy pre výmenu kvapalín, filtrov a bežných spotrebných dielov, ako aj podpora software pre autodiagnostiku, bude ešte platná a použiteľná dlhšie, ale ako sú na tom komplikovanejšie servisné zásahy do elektriky, náprav, olejového systému a pod.?
2. ako sú na tom externé firmy, ktoré vykonávajú špecializované úkony pre BMW servisy? nie je problém odoslať napr. pokazený 10-ročný alternátor špecializovanej firme, alebo 10-ročný automat priamo do ZF na repas? aj v našich slovenských pomeroch?

Ďakujem za cenné info! :thumbup:

Re: Autorizované servisy vs. staršie modely

Napísané: Štvrtok, 28. Januára 2016, 00:47
od airbone
neni s tym ziadny problem. Autorizovany servis ti musi pomoct a o diely z prvovyroby sa nemusis bat, vsetko je dostupne. Aj na ovela starsie modely.
S 3rd party servismi je to vselijako, ale aj na SK su chalani co robia bmw servis kvalitne a maju skusenosti aj s tymito motormi. Zavisi to od toho kde sa nachadzas na SK, treba ist za ludmi co sa zaoberaju vyhradne bmw, do nejakych univerzalnych servisov co robia od Dacie az po Iveco ti neodporucam ist so ziadnym BMW. Ked napises oblast kde sa nachadzas, pohladame ti vhodneho servismana.

Re: Autorizované servisy vs. staršie modely

Napísané: Štvrtok, 28. Januára 2016, 01:09
od Septimus
Ďakujem za rýchle a pozitívne informácie! :thumbup:
Obával som sa, že s tak osobitou motorizáciou ako je N73 už môže byť po rokoch problém... Pohybujem sa už zopár rokov medzi SR a ČR, ale keďže teraz definitívne zostávam v SR, zaujímalo ma, ako sú na tom tunajšie BMW autorizáky s dostupnosťou služieb pre staršie modely. V CarTecu Olomouc som dostal podobné info, akurát veľmi skromné v tom smere, že s ohľadom na súčasný downsizing a politiku EU vo vzťahu k emisiám je pravdepodobné, že o ďalších 8-10 rokov už niektoré diely motora N73 nebudú vôbec dostupné. A keďže si viem predstaviť, že v tom čase E66 s viac než miliónom najazdených kilometrov už bude potrebovať generálku všetkých súčastí, mám z toho mierne obavy, keďže by som si chcel E66 nechať ako plne pojazdný zberateľský kus prakticky nastálo.
Čo sa týka oblasti, vyhovovalo by mi niečo medzi TT a BA, ale to budem riešiť až keď bude auto v garáži, ale pre zaujímavosť - do ktorého autorizáku v okolí je najvhodnejšie zavítať čo sa týka odbornosti? Automotiv, Dunauto, RijaBavaria, či radšej ČR/AUT? :wink:

Re: Autorizované servisy vs. staršie modely

Napísané: Štvrtok, 28. Januára 2016, 08:11
od TT-SIMIK
Neviem odkial mas take info,ale airbone ma pravdu.Diely zozenies bez problemu.....Neviem co vidis take extra na tom motore N73,ale je to motor ako kazdy iny.Pracuje na takom istom principe ako je aj N62 akurat ma o par hrncov navyse....par som ich servisoval a principialne je to podobny motor ako N62. Ale samozrejme ako 12Valec budi respekt vizualny tak ak zvukovy......Taka M5 je zlozitejsia a komplikovanejsia.....



Moc ludi tu do autorizaku nechodi(mali svoje skusenosti)....ja ak by som mal odporucit tak jedine automotiv napr...

Re: Autorizované servisy vs. staršie modely

Napísané: Štvrtok, 28. Januára 2016, 13:23
od Septimus
Ďakujem za upokojenie! Predsa len človek sa na internete dočíta všeličo, a od bežných mechanikov sa nedozvie takmer nič užitočné z praxe, keďže skúsenosti s týmto motorom majú určite iba BMW servismani. O rešpekt mi vôbec nejde, je to všetko o úžasnom zážitku a pocitoch - mal som možnosť viackrát sa previezť na E66 760Li, a po tomto zážitku už nechcem nič iné. :smile: Majiteľ spomínaného auta však žije v Nemecku, kde je úroveň BMW servisov a nimi ponúkaných služieb zrejme úplne iná (napr. počas repasu ZF automatu dostal do bezplatného užívania náhradné vozidlo - F02 =D> ).
Jediná alternatíva, ktorá sa tomuto motoru podľa mojich skúseností vyrovná kultivovanosťou, silou a plynulým ťahom odspodu je asi W12 v Audi A8 D3, ktorú som tiež mal možnosť prevetrať. No až na pohon štyroch kolies ma oveľa viac očaril dvanásťvalec N73B60 z dielne BMW, je to však motor, ktorý sa používal iba v BMW E65/66, ktorých je v zachovalom stave ako šafránu. A keď si chce človek toto auto ponechať doživotne, je potrebné zistiť si dôkladne najskôr budúcu dostupnosť dielov, preto som sa obrátil na vás. :thumbup:
Ešte raz vďaka!

Re: Autorizované servisy vs. staršie modely

Napísané: Nedeľa, 7. Februára 2016, 22:08
od jarol1
Mam E66 760Li a som spokojny. Ked budes kupovat 760Li tak kupuj jedine individual v peknej farbe interieru a idealne (skoro) full vybave. Bez toho to nema zmysel lebo zrat budu rovnako :D.

Osobne si myslim ze 760Li zozenies v dobrom stave lahsie nez 745i/750i, lebo budu mat ovela menej nabehane a sanca ze natrafis na stoceny kus je o dost mensia. Na vysoke najazdy sa kupuje 745i/750i lebo ide prerobit na plyn pripadne 730d.

Pohon styroch kolies mi nijak nechyba, zide sa snad jedine ze byvas na dedine blizko hor kde sa velmi neupravuju cesty alebo je dom na kopci.

Na Slovensku na bezny servis (olej, vzduchove filtre, brzdova kvapalina) snad mozes normalne do BMW, raz za cas asi bud k Simikovi alebo Jaraxovi (do Ostravy).

Re: Autorizované servisy vs. staršie modely

Napísané: Utorok, 9. Februára 2016, 21:21
od Septimus
Samozrejme, jedine individual. :wink: Mám totiž špecifické preferencie čo sa týka farebnej kombinácie a materiálov v interiéri. Dve autá už mám vyhliadnuté, teraz už len zlomiť aspoň jedného z majiteľov, aby predal tento motorický skvost a bude mi "potešením" zaplatiť registračný poplatok. [-o<
Ďakujem za rady! :wink:

Re: Autorizované servisy vs. staršie modely

Napísané: Štvrtok, 2. Júna 2016, 00:55
od Fuxxo
suhlasim so simikom, automotiv mozem odporucit, dokonca mali druhy servis ktory sa volal servis motiv prave pre starsie auta typu E39, E60, E65 atd, s nizsou sadzbou, ale k 1.5. zatvorili tu prevadzku, tak neviem ci to plati u nich ze starsie auto ma lepsiu hodinovku alebo sa na to vykaslali..  ale co viem tak pristup a odbornost na urovni..

a s dielmi problem nebude urcite, nieje to v prvom rade tak stare auto, a v druhom rade aj na ovela starsie auta kupis asi vsetko co potrebujes.. s emisiami to nema vobec nic spolocne, bmw proste ten motor vyrabalo a musi riesit aj dodatocny servis aj 30 rokov po tom, je jedno jake normy platia v sucasnosti alebo buducnosti.. ;-)

kazdopadne potesenim zaplatit registracny poplatok by mi nebolo nikdy veru :-D to by ma sralo velmi silno :-) ale pri takom aute ako je 760 je to pravdepodobne nevyhnutne, ovela vacsia sanca to kupit v nemecku v top stave jak u nas..

Re: Autorizované servisy vs. staršie modely

Napísané: Sobota, 6. Augusta 2016, 13:08
od antonov
AutoMotiv jednoznačne áno, snáď sa nezhoršia, keď teraz narástli a majitelia už nie sú priamo v styku so zákazníkmi. Keď končil ServisMotiv, tak mi poslali list, že je možnosť individuálnej dohody ceny práce za podmienky použitia originálnych dielov. Aj na diely sa dá získať zľava, ale asi nie keď tam prídeš prvý raz a kúpiš dve skrutky.

Náhradné diely na e65 v zásade dostupné, ale menej frekventované diely môžu byť problém. Napríklad cúvaciu kameru už nedodajú. Iný problém som zatiaľ nemal. Na to, čo bude za 10 rokov, sa vykašli. Keď som servisoval e36, predával som ju skoro ako 20 ročnú, tak som nenarazil na jediný diel, ktorý by nebol. Dovtedy aj tak auto vymeníš, aj keď dnes tvrdíš, že nie.