Strana 1 z 3

Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Napísané: Streda, 29. Januára 2025, 23:25
od georgi
Tento týždeň moja G01 LCI 30d - 49k km - 3 roky a necelé 2 mesiace (záruka skončila 6.12.2024) umrela počas jazdy. Podľa diagnostiky servisu sú v palivovom systéme kovové piliny.

Žeby CP4? To fakt nedokázali za 10+ rokov vyriešiť problém, alebo aspoň zabezpečiť, že to neskončí opravou pomaly v cene slušnej rodinnej dovolenky? Dúfam, že sa podarí to vyriesiť cez predĺženú záruku.

Seriózne som z toho mrzutý. Očakával som, že to auto s hýčkaním a opaterou vydrží aspoň 200k a nie že kľakne pred 50tkou. Inak celý čas tankované len prémiové palivo, posledný rok asi jedine na Slovnafte.

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Napísané: Streda, 29. Januára 2025, 23:29
od TT-SIMIK
Tlac na kulanciu…ked nie na sk autorizak,skus importera sk a potom mnichov…par ludom sa to podarilo…..aby si to neplatil cele


Podla mna premiova je suchsia jak klasicka…moja domnienka

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Napísané: Streda, 29. Januára 2025, 23:35
od georgi
TT-SIMIK napísal:
Tlac na kulanciu…ked nie na sk autorizak,skus importera sk a potom mnichov…par ludom sa to podarilo…..aby si to neplatil cele
Podla mna premiova je suchsia jak klasicka…moja domnienka
Vďaka, pokúsim sa, lebo pre rodinný rozpočet to vôbec nevyzerá lákavo.
Nakoniec človek zistí, že obyčajná nafta od Rakúšanov z Wolfsthalu by bola asi najlepšia.

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Napísané: Štvrtok, 30. Januára 2025, 08:37
od TT-SIMIK
To si bud isty…

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Napísané: Štvrtok, 30. Januára 2025, 21:19
od Igmaus
Myslel som, že B57/47 už majú čerpadlá poriešené ale očividne nie. Moc si ma nepotešil. Ja od nova dávam do auta prémiovú Slovnaft + aditíva na lepšiu mazivosť, snáď to nebude na škodu. Čo som videl na nemeckých fórach, tak veľa ľudí tam dáva aj do nových aút 2T olej do nafty na lepšie mazanie ale na to by som nemal odvahu 😄

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Napísané: Štvrtok, 30. Januára 2025, 21:52
od catchcash
Ja tak sebecky dufam, ze si mal iba smolu a nebude to nejaky systemovy problem :)

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Napísané: Štvrtok, 30. Januára 2025, 22:45
od georgi
Igmaus napísal:
Myslel som, že B57/47 už majú čerpadlá poriešené
Dozvedel som sa, že teda už mám novšiu generáciu čerpadla, ale zjavne schopnosť fatálneho zlyhania vrátane likvidácie komplet palivového systému a vstrekov ostala.

Z prvého nacenenia sa mi zatočila hlava. Ak to auto radšej nerozpredám na súčiastky, budem zrejme zháňať "disaster prevention kit", ktorý spočíva v dodatočnom filtri na výstupe čerpadla, vďaka čomu sa v prípade problému zničí len čerpadlo (a spomínaný kit), ale nie zvyšok.

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Napísané: Štvrtok, 30. Januára 2025, 22:47
od georgi
catchcash napísal:
Ja tak sebecky dufam, ze si mal iba smolu a nebude to nejaky systemovy problem :)

Ale disaster prevention kit si radšej pozri 😂

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Napísané: Piatok, 31. Januára 2025, 07:01
od Igmaus
To by mohol Simik napísať, či ma s niečím takým skúsenosť, keďže už mu prešlo veľa aút cez ruky s týmto problémom.

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Napísané: Piatok, 31. Januára 2025, 08:35
od TT-SIMIK
Vies co nemam….Menime radsej preventivne…Ale kazdopadne to vyzera zaujmavo…

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Napísané: Piatok, 31. Januára 2025, 08:39
od catchcash
georgi napísal:
Ale disaster prevention kit si radšej pozri 😂
Na koľko ti to nacenili? Riešil si to v autorizaku či aj mimo (to bude cca polovica asi)? Tu kulanciu si nejako skusal? Ja keď som kupoval auto mi tiež spominali, že to zvyknú tesne po záruke tak riesit.

A ziadne dodatočne veci si tam nemôžem domontovať kým je auto v záruke takze mi ostáva len čakať a dúfať :D

Ešte ma udivuje jedna vec - sú to relatívne nové motory ale čo čítam rôzne fóra atd tak strašne veľa ľudí píše že s nimi už najazdili o dosť viac km ako ty a úplne bez problémov.

Nemôže to byt spôsobené tým že bolo proste nejaké naprd palivo (daka chybná várka alebo tak).

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Napísané: Piatok, 31. Januára 2025, 09:09
od Igmaus
Neviem vôbec čo spôsobuje to zlyhanie čerpadla či záleží kus od kusu koľko vydrží alebo je to tankovaním, ale ako príklad môžem uviesť moju starú e91 s N47, ktorú sme kupovali novú a tam tie čerpadla odchádzali rad za radom. Ja som auto predával keď malo 150 000km bez jediného problému. Ďalší majiteľ ju ma doteraz, pred dvoma rokmi som s ním volal hovoril mi že auto ma už 360 000km a že bez nejakého vážnejšieho problemu.

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Napísané: Piatok, 31. Januára 2025, 10:21
od georgi
catchcash napísal:
Na koľko ti to nacenili? Riešil si to v autorizaku či aj mimo (to bude cca polovica asi)? Tu kulanciu si nejako skusal? Ja keď som kupoval auto mi tiež spominali, že to zvyknú tesne po záruke tak riesit.

A ziadne dodatočne veci si tam nemôžem domontovať kým je auto v záruke takze mi ostáva len čakať a dúfať :D

Ešte ma udivuje jedna vec - sú to relatívne nové motory ale čo čítam rôzne fóra atd tak strašne veľa ľudí píše že s nimi už najazdili o dosť viac km ako ty a úplne bez problémov.

Nemôže to byt spôsobené tým že bolo proste nejaké naprd palivo (daka chybná várka alebo tak).
Nechcem zbytočne vyťahovať detaily, kým sa to rieši, ale potom rád vyzdieľam.

Ad naprd palivo - neviem povedať. O auto sa starám asi až moc - polovičný (a kratší) interval na olej, dostáva len prémiové palivo (99% Slovnaft), ale či Slovnaft na Wolkrovej nemal zrovna zlú dávku povedať neviem. Rozbor paliva v nádrži asi nerobili. Či je prémiové palivo "suchšie" a fakt môže byť dôvodom na problém špekulovať nechcem, ale teda prekvapilo ma to nemilo. V dobre migrácie na elektrinu som to auto kupoval s tým, že je to možno posledný seriózny kus motora, ktorý sa mi dostane do rúk a teda sa k nemu chcem správať tak, aby prežil až do doby, keď už fosilné palivá budeme kupovať len v lekárni na predpis v 100ml fľaštičkách 😅. Zatiaľ nevydalo.

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Napísané: Piatok, 31. Januára 2025, 10:28
od catchcash
georgi napísal:
Nechcem zbytočne vyťahovať detaily, kým sa to rieši, ale potom rád vyzdieľam.

Ad naprd palivo - neviem povedať. O auto sa starám asi až moc - polovičný (a kratší) interval na olej, dostáva len prémiové palivo (99% Slovnaft), ale či Slovnaft na Wolkrovej nemal zrovna zlú dávku povedať neviem. Rozbor paliva v nádrži asi nerobili. Či je prémiové palivo "suchšie" a fakt môže byť dôvodom na problém špekulovať nechcem, ale teda prekvapilo ma to nemilo. V dobre migrácie na elektrinu som to auto kupoval s tým, že je to možno posledný seriózny kus motora, ktorý sa mi dostane do rúk a teda sa k nemu chcem správať tak, aby prežil až do doby, keď už fosilné palivá budeme kupovať len v lekárni na predpis v 100ml fľaštičkách 😅. Zatiaľ nevydalo.
Jasne chapem ved kludne ked sa to doriesi daj vediet ako si dopadol. V kazdom pripade drzim palce nech to dopadne co najlepsie. Inac presne tak isto som aj ja kupoval to auto tak uvidime...:D Tiez tankujem vacsinou Slovnaft ale obycajny Diesel (sem tam OMV, ale oni maju tiez palivo od Slovnaftu pokial viem).

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Napísané: Piatok, 31. Januára 2025, 13:34
od PeqpeK
daj vediet, ci uznali kulanciu, v opacnom pripade mozme spravit ponuku na opravu a malo by to vyjst urcite menej ako v autorizaku