Strana 1 z 1

20d vs 30d

Napísané: Streda, 16. Októbra 2024, 13:26
od FilipVon
Ahojte, zvažujem kúpu X3 ale neviem do akého motora ísť či 20d alebo lepšie zobrať 30d. Pýtam sa aj kvôli výkonu keďže je to auto ťažšie ale aj kvôli spoľahlivosti či B47 alebo radšej priplatiť za B57. Auto nechcem nové ale tak nejaké 2-3 ročne. Ďakujem

Re: 20d vs 30d  Topic is solved

Napísané: Streda, 16. Októbra 2024, 13:34
od catchcash
Ja som mal presne tuto istu dilemu (resp. chcel som 30d ale zdalo sa ze uz niesu kvoty vobec pre Slovensko predtym ako zacnu vyrabat novy model). Testoval som teda 20d a napokon sa este nieco uvolnilo tak som zobral 30d cize viem to porovnat aj ked s odstupom asi pol roka, kym mi ho dorucili.

V skratke: neda sa to porovnat. Je to uplne ine auto co sa tyka kultivovanosti, zvuku motora a samozrejme dostatku sily za kazdych okolnosti - a to mam zatial necelych 1000km takze sa ho snazim nevytacat zatial nejako velmi. Spolahlivost okomentovat neviem na to su tu ini odbornici :)

Nehovorim ze ta 20d bola zle auto aj to celkom dobre islo ale proste ak mas moznost chod radsej do 30d. Pri ojazdenych mozno tie rozdiely v cene budu este mensie ako pri novom.

Re: 20d vs 30d

Napísané: Streda, 16. Októbra 2024, 14:42
od Pilifo
Jediná nevýhoda 30d oproti 20d je o liter vyššia spotreba a mierne vyššia cena jazdeniek.

Naopak v kultivovanosti, výkone a asi aj spoľahlivosti bude R6 na tom lepšie ako R4.

Takže ak ti budget vychádza aj na 30d, išiel by som radšej do neho.

Re: 20d vs 30d

Napísané: Streda, 16. Októbra 2024, 16:21
od FilipVon
Dobre ďakujem a neuvažoval si kúpu GLC oproti X3 ? Ako je na tom Mercedes so spoľahlivosťou ?

Re: 20d vs 30d

Napísané: Streda, 16. Októbra 2024, 16:31
od catchcash
FilipVon napísal:
Dobre ďakujem a neuvažoval si kúpu GLC oproti X3 ? Ako je na tom Mercedes so spoľahlivosťou ?
Spolahlivost netusim. Podla toho co clovek cita na nete by si nekupil nic :D A ano zvazoval som (okrem inych) aj GLC, ale okrem toho ze sa mi to menej pacilo (interier mi absolutne nesedi), nemaju vykonovy ekvivalent 30d. Iba 40d a to uz bolo zase o dost drahsie. Okrem toho mi ulahcilo rozhodovanie aj to, ze mame z prace zlavu na BMW a dostal som 20%. V Mercedese mi velkodusne ponukli 2-3% tak som sa im pekne podakoval :) Ale ani keby bola rovnaka cena, by som si nevybral Mercedes. Cas ukaze, ci som sa rozhodol spravne.

Re: 20d vs 30d

Napísané: Štvrtok, 17. Októbra 2024, 06:43
od Observer
Len pre zaujimavost, kolko Ti ta X3 30d papka nafty?
Mna pri prechode od F10 530d LCI k G30 530d LCI velmi prijemne prekvapil pokles spotreby. V tej G01 X3 by mal byt myslim ten isty motor ako v G30 530d LCI, t.j. MHEV 210 kW.

Re: 20d vs 30d

Napísané: Štvrtok, 17. Októbra 2024, 07:53
od catchcash
Observer napísal:
Len pre zaujimavost, kolko Ti ta X3 30d papka nafty?
Mna pri prechode od F10 530d LCI k G30 530d LCI velmi prijemne prekvapil pokles spotreby. V tej G01 X3 by mal byt myslim ten isty motor ako v G30 530d LCI, t.j. MHEV 210 kW.

Ano je tam ten isty motor. Palubny mi ukazoval po prvej nadrzi 6.4l/100km pri kombinovanej jazde po meste (aj nejake zapchy) + kusok dialnica a hlavne obchvat BA, okresky minimalne zatial. Ked som ale dotankoval doplna tak podla vypoctu 7.2 cize asi mam trochu optimisticky palubny pocitac :D Ale mam nabehane iba 1000km takze este je predpoklad ze to asi trochu klesne (pri rovnakom style jazdy). Je ale pravda ze sa ho snazim zatial setrit v ramci zabehu a nejdem nad 3000-3500 otacok.

Ked sme pri zabehu dnes som cital v manuali ze zabeh je az do 2000km a potom postupne pridavat. Som z toho nestastny :D Myslel som ze staci nejakych 1000 :/

Re: 20d vs 30d

Napísané: Štvrtok, 17. Októbra 2024, 08:50
od Observer
Myslim si, ze okolo tych 7,2 to bude realne aj pre buducnost... ja mam po cca 45t km 6,9 (uplne ho nesetrim... :mrgreen:) a to je X3 o trochu vacsia/vyssia "krabica" nez 5er...
kedze som aut bral uz s nejakymi km, zabeh som neriesil, ale aj ja mam v manuali napisane, ze prvych 2000 km netreba prekrocit 3500 ot / 150 km/h... este chvilu vydrz a potom uz mozes "Sheer driving pleasure" :lol:

Re: 20d vs 30d

Napísané: Štvrtok, 17. Októbra 2024, 09:17
od catchcash
Observer napísal:
Myslim si, ze okolo tych 7,2 to bude realne aj pre buducnost... ja mam po cca 45t km 6,9 (uplne ho nesetrim... :mrgreen:) a to je X3 o trochu vacsia/vyssia "krabica" nez 5er...
kedze som aut bral uz s nejakymi km, zabeh som neriesil, ale aj ja mam v manuali napisane, ze prvych 2000 km netreba prekrocit 3500 ot / 150 km/h... este chvilu vydrz a potom uz mozes "Sheer driving pleasure" :lol:
Ano to iste mam aj ja...akoze uz mi to vybehlo raz/dva krat na dakych 3800 uplne sa to neda pri automatickej prevodovke odsledovat ale zase vzdy len pri zahriatom motore takze si myslim ze bude v pohode :)) Aspon nebude lenive ako sa kedysi hovorilo :) Ked si kupi clovek ojazdene tak ci tak nevie ako s nim ten prvy clovek jazdil (nedajboze predvadzacie).

Re: 20d vs 30d

Napísané: Pondelok, 11. Novembra 2024, 09:01
od airbone
catchcash napísal:
Ano to iste mam aj ja...akoze uz mi to vybehlo raz/dva krat na dakych 3800 uplne sa to neda pri automatickej prevodovke odsledovat ale zase vzdy len pri zahriatom motore takze si myslim ze bude v pohode :)) Aspon nebude lenive ako sa kedysi hovorilo :) Ked si kupi clovek ojazdene tak ci tak nevie ako s nim ten prvy clovek jazdil (nedajboze predvadzacie).
motor urcite nemoze zleniviet tym, ze na nom niekto jazdil pred tebou pomaly......
motor je zabehnuty uz vo vyrobe a to tym, ze ho vytocia na velmi vysoke otacky na par sekund a ked to prezije, tak je zabehnuty..... ty ho nemozes zabehavat, to by si v nom potreboval mat pocas zabehu aj iny olej nez klasicky a robit vymenu pocas zabehu vo velmi kratkom intervale... to sa robilo niekedy v minulosti, ked vyrobne technologie a hlavne tolerancie boli uplne inde ako teraz..... a urcite sa nemusis bat ho vytocit nad 3500 otacok...... nic sa mu nestane...

Re: 20d vs 30d

Napísané: Pondelok, 11. Novembra 2024, 10:10
od catchcash
airbone napísal:
motor urcite nemoze zleniviet tym, ze na nom niekto jazdil pred tebou pomaly......
motor je zabehnuty uz vo vyrobe a to tym, ze ho vytocia na velmi vysoke otacky na par sekund a ked to prezije, tak je zabehnuty..... ty ho nemozes zabehavat, to by si v nom potreboval mat pocas zabehu aj iny olej nez klasicky a robit vymenu pocas zabehu vo velmi kratkom intervale... to sa robilo niekedy v minulosti, ked vyrobne technologie a hlavne tolerancie boli uplne inde ako teraz..... a urcite sa nemusis bat ho vytocit nad 3500 otacok...... nic sa mu nestane...
Dakujem zase som sa nieco nove naucil :)