X3 f25 B47
Napísané: Sobota, 18. Septembra 2021, 16:12
Zdravím.Teraz mám Ford Kugu ročník 2011 a obzerám sa po novšom BMW X3 ročník 2016 s motorom 2,0 L 140kW s kódovým označením B47.Trošku som pozeral fóra a od znalcov by som potreboval poradiť .
1. Vírivé klapky a EGR. V Kuge som odmontoval EGR, podľa tesnenia som si vyrobil hliníkovú záslepku a so zasieraním sania bol pokoj.Nebola potrebná žiadna software úprava. Žiadne čistenie sania ani EGR. Emisné prehliadky bez problémov.
Ako je to u BMW X3 a tomto type motora? Tieto motory vraj majú klapky kovové, ktoré sa nerozpadávajú, ale na youtube su prípady zničených a rozpadnutých klapiek aj na týchto motoroch. Čiže je potrebné pravidelné čistenie? Ako čast? Alebo odtránenie?
2.DPF fiter- vypalovanie. Na Kuge bola cez vstrekovací motorček ( vaporizéer), pri splnení podmienok vypalovania, vstrekovaná nafta priamo do DPF-ka a žhavičom umiestneným v telese DPF zapálená.Tým nedochádzalo k riedeniu oleja naftou ako u BMW. Na sledovanie celého procesu mi slúžila aplikácia Torgue, kde po nakonfigurovaní príslušných PID-ov, som sledoval všetky parametre DPF-ka a aj proces vypalovania. Je nejaká kontrolka u BMW , ktorá signalizuje vypalovanie, alebo zaplnenie filtra? Googlením som zistil, že existuje u BMW aplikácia Bimmer-tool, ktorá s spolupráci s OBD2 bluetooth jednotkou dokáže sledovať proces vypalovania DPF-ka a dokonca aj urobiť cielenú regeneráciu. Je funkčná táto aplikácia aj na tomto type auta a motore? Ako často je potrebná regenerácia filtra u X3? Na Kuge to bolo individuálne podľa podmienok a jazdy, ale približne každých 350 km. Viac určite nie, skôr menej. Ešte som pozeral na možnosť kúpy diagnostického kábla s príslušným programovým vybavením, čo je super. Ako to využiť pri kúpe na obhliadke jazdenky? Má BMW X3 klasický diagnostický OBD2 konektor 16 pinový?
1. Vírivé klapky a EGR. V Kuge som odmontoval EGR, podľa tesnenia som si vyrobil hliníkovú záslepku a so zasieraním sania bol pokoj.Nebola potrebná žiadna software úprava. Žiadne čistenie sania ani EGR. Emisné prehliadky bez problémov.
Ako je to u BMW X3 a tomto type motora? Tieto motory vraj majú klapky kovové, ktoré sa nerozpadávajú, ale na youtube su prípady zničených a rozpadnutých klapiek aj na týchto motoroch. Čiže je potrebné pravidelné čistenie? Ako čast? Alebo odtránenie?
2.DPF fiter- vypalovanie. Na Kuge bola cez vstrekovací motorček ( vaporizéer), pri splnení podmienok vypalovania, vstrekovaná nafta priamo do DPF-ka a žhavičom umiestneným v telese DPF zapálená.Tým nedochádzalo k riedeniu oleja naftou ako u BMW. Na sledovanie celého procesu mi slúžila aplikácia Torgue, kde po nakonfigurovaní príslušných PID-ov, som sledoval všetky parametre DPF-ka a aj proces vypalovania. Je nejaká kontrolka u BMW , ktorá signalizuje vypalovanie, alebo zaplnenie filtra? Googlením som zistil, že existuje u BMW aplikácia Bimmer-tool, ktorá s spolupráci s OBD2 bluetooth jednotkou dokáže sledovať proces vypalovania DPF-ka a dokonca aj urobiť cielenú regeneráciu. Je funkčná táto aplikácia aj na tomto type auta a motore? Ako často je potrebná regenerácia filtra u X3? Na Kuge to bolo individuálne podľa podmienok a jazdy, ale približne každých 350 km. Viac určite nie, skôr menej. Ešte som pozeral na možnosť kúpy diagnostického kábla s príslušným programovým vybavením, čo je super. Ako to využiť pri kúpe na obhliadke jazdenky? Má BMW X3 klasický diagnostický OBD2 konektor 16 pinový?