Strana 1 z 1

BMW X6 35i r.v.2008 nepravidelný chod motora jemné vybrácie

Napísané: Streda, 15. Októbra 2014, 17:26
od PeterSoftak
Ahojte, mal by som otázku k mojej X6ke 115000km. Mal som problém s chodom motora a po diagnostike sme zistili závadu jednej zapaľovacej jednotky. Motor mal na voľnobeh veľmi nepravidelný chod a nakoniec vždy zdochol. Vymenili sme pre istotu všetky sviečky a aj už spomínanú zapaľovaciu jednotku. Teraz keď naštartujem je všetko OK ale za studena pri cca. 50km rýchlosti je cítiť jemné vibrácie tak ako keby stále vynechával jeden valec. Keď sa motor zohreje je všetko v poriadku a vibrácie prestanú. Napriek tomu mi po oprave stúpla spotreba o cca. 30% takže teraz na plnú nádrž (80l) mám problém najazdiť 400km pri rovnakom štýle jazdy ako pred poruchou. Pred tým som najazdil cca 600km na nádrž. Auto nehlási žiadnu poruchu ani problém a podľa palubného počítača mám priemernú spotrebu 15,8l čomu celkom nerozumiem (možno nemá palivo oktánové číslo 95 ale 90) čo by to vysvetlilo. Palivo som teraz natankoval po prví krát na čerpacej stanici AGIP 95ku a doteraz som vždy tankoval na Slovnafte len z dôvodu zvýšeného karbonu v oleji som vyskúšal nový druh paliva či sa to nezlepší. Je možné že stačí cez originálnu diagnostiku len zadať kalibrovanie a všetko bude OK? Inak ma napadá už len to že bude chytená ešte jedna zapaľovacia jednotka, trysky alebo eger ventil. Ešte jeden poznatok staré sviečky boli celé čierne (kontakty a hroty) tak akoby dobre nepálili, alebo dostávali veľa paliva. Neboli tak krásne vypálené do šeda ako by malo byť. (použili sme len univerzálnu WAGO diagnostiku) Ďakujem za každú radu. Peter.

Re: BMW X6 35i r.v.2008 nepravidelný chod motora jemné vybrá

Napísané: Streda, 15. Októbra 2014, 17:32
od jararak
co ja ti viem, tak turbomotory maju o nieco vecsie kompresne pomery a tym padom im viac vyhovuje viac oktanov, 95 som tanktoval do 323i co si povedzme je hodne stary motor, evolucne tak 20rokov avsak ten tvoj common railovy motor by asi rad videl 98+ palivo

taktiez, bolo by fajn zbehnut na origo diag, ale tam ani nezistis priamo chybu, skor len cez live data a plany by sa dalo prekopat k optimalnym hodnotam a tomu, co moze byt problem.

na n54 najskor odchadzaju tieto 3 veci cievky (jednu si uz menil najskor), vstreky, common railove cerpadlo, mozno by sa oplatilo podebatovat s majitelmi tychto motorov ci nenajdes spolocne priznaky, montoval sa do 1er, 3er a asi aj 5er, ale v prvych dvoch kategoriach tu je par ludi co si svoje uz "odzuli"

Re: BMW X6 35i r.v.2008 nepravidelný chod motora jemné vybrá

Napísané: Streda, 15. Októbra 2014, 20:11
od TT-SIMIK
Pri tychto motoroch som riesil poruchy uz pri 60tis km.Jararak pise dobre...Ak ide motor zle za studena,chyba musi byt zapisana.....

Re: BMW X6 35i r.v.2008 nepravidelný chod motora jemné vybrá

Napísané: Štvrtok, 16. Októbra 2014, 15:40
od tvaroh
sviecky su nove, tak pories cievky ci su ok
a ako dalsie by mali byt vstreky

ak ti triasli otacky na volnobeh
a tieto vstreky nezistis diagnostikou

ale ked ti zle spaluje mala by svietit kontrolka motora
alebo byt daky kod v pamati

Re: BMW X6 35i r.v.2008 nepravidelný chod motora jemné vybrá

Napísané: Streda, 22. Októbra 2014, 16:10
od PeterSoftak
ďakujem za informácie, ale som tu len chvíľu a nemám nejaký veľký prehľad o tom kto by mal origo diagnostiku a bol by ochotný sa na to pozrieť. Ideálne niekoho z MA alebo BA. Do autorizovaného servisu ísť nechcem. Naposledy som tam zaplatil nekresťanské peniaze za nič a o odbornosti mechanika ťažko pochybujem nakoľko mi chýbali niektoré skrutky na plastoch a držiakoch v motorovej časti, nebola pripojená hadica z pretlaku turba do sania vrchný plast motora bol (stále je) prasknutý, taktiež hadica sania vzduchu je poškodená a ani nehovorím o tom že po 3km čo som vyšiel zo servisu mi svietila ďalšia porucha 4x4 :-( tak som tam musel ísť znova. Samozrejme za skúšobnú jazdu som zaplatil 30,-eur no akosi v skutočnosti asi nevydala. Preto by som Vás chcel požiadať o nejaký kontakt na naozaj šikovného a ochotného človeka, ktorý by sa na to pozrel a ak budem spokojný kľudne u neho budem vozidlo servisovať. Ešte sa vrátim k tomu palivu 95 tankujem už asi 50 000km do tohto vozidla a do teraz nebol najmenší problém. Ešte raz ďakujem. Ak zistím o čo išlo dám sem samozrejme aj odpoveď na moju otázku :-) kontakt na mňa je petersoftak@gmail.com +421 904 631 295