Strana 1 z 1

Podsvietenie budíkov

Napísané: Nedeľa, 10. Augusta 2008, 23:45
od profor
Ahojte, mám otázku, aj napriek tomu že som našiel tému o zmene podsvietenia.

Môžem vybrať budíky keď budem mať vypnutý klúčik? Nebudú nejaké chyby?

Ako ste dávali dole ručičky? na VW som si istý nakoľko som to už niekoľko krát dával dolu ale tu neviem a radšej sa opýtam.

Pripájam niekoľko foto, škoda že podsvit je riešený tak ako je riešený teda s tým plexi rozvodným, trochu to obmedzuje a ešte vraj je aj štítok farebný tak to vyzerá len na červenú narozdiel od bielej čo som chcel dať.

Napísané: Pondelok, 11. Augusta 2008, 11:29
od BlackMW
ta oranzova farba z toho plastu sa da zbrusit smirglom, to neni problem,
problem je s vybratim ruciciek.. odtrhnes strunky ktore ich vracaju do nulovej polohy..


http://www.bmwklub.sk/viewtopic.php?t=6 ... highlight=

http://www.bmwklub.sk/viewtopic.php?t=1 ... c&start=15

Napísané: Pondelok, 11. Augusta 2008, 12:22
od balino
na 46ke su strunky?

diky

Napísané: Pondelok, 11. Augusta 2008, 19:30
od profor
BlackMW: Ďakujem za linky a promptnú odpoveď, ak budem dačo mať môžem ťa pootravovať? :)

Ako hovorím, je to zvláštne, nakoľko tá nula na prvej fotke presvedcuje na bielo tak neviem či tam tá farba je alebo nie.. no uvidíme až dáme dolu ručičky, snád to pojde :D


Ale zvláštnosť je že keď som to mal naštartované a potom vypol motor tie ručičky zleteli dolu okamžite a keď som s nimi hýbal, či už pri voľnobežných otáčkach alebo vypnutými tak spadli strašne pomaly. Preto si myslím že pri vypnutí ich procák vráti rýchlejšie.

Re: diky

Napísané: Streda, 20. Augusta 2008, 20:16
od airbone
profor napísal:
BlackMW: Ďakujem za linky a promptnú odpoveď, ak budem dačo mať môžem ťa pootravovať? :)

Ako hovorím, je to zvláštne, nakoľko tá nula na prvej fotke presvedcuje na bielo tak neviem či tam tá farba je alebo nie.. no uvidíme až dáme dolu ručičky, snád to pojde :D


Ale zvláštnosť je že keď som to mal naštartované a potom vypol motor tie ručičky zleteli dolu okamžite a keď som s nimi hýbal, či už pri voľnobežných otáčkach alebo vypnutými tak spadli strašne pomaly. Preto si myslím že pri vypnutí ich procák vráti rýchlejšie.


Na tie rucicky sa daj bohovsky bacha ked ich budes davat dolu. Treba nato kus cviku aj nejaky vercajg. Ked budes potrebovat nove rucicky a motorceky ktore ich ovladaju, ozvi sa. Nejake su skladom 8)

Ďakujem

Napísané: Nedeľa, 24. Augusta 2008, 18:14
od profor
Dik za rady airbone, akurát včera som menil podsvietko na mojej trojke (aj ked offtopic ale podelím sa) a na palive sú dve ledky pri oske no a na odpájkovanie používam SMD REWORK station, fúka horúci vzduch a SMD s tým idú ako po masle.

No ale vzhladom na to že tie dve diodky boli prvé tak fúkam fúkam a musel som nahriať ten plastový krčok okolo osky (tie motory sú iné ako na X5 a sú dosť odolné, až na teplo :)) no a zrejme sa mi to spieklo (nezmenilo to tvar) ale prilepila sa oska :) na ostatných motorčekoch a LEDkách bolo všetko ok.

No zložím, nahodím plexi, ciferníkový štítok, dám dve ručičky, svieti to krásne a potom som nahodil aj ostatné ručky, dal do nulových polôh a ejha, palivo ani nehne... tak von a hode do dielničky a bádať. skúsil som otvoriť ten motorček, nakoško odzadu to ide a ani som ho nemal celý otvorený, neštastne mi padla doska budíkov na stôl, PUK a vidím že na tú osku. motor som zacvakol naspäť, dám ručičku a ejha, ľahučko to ide až do krajných polôh.

Treba si na tieto veci dávať pozor, na VW som prerobil podsvietenie na nejedných budíkoch, ale tam to neni takto ako na BMW a aj motory sú odolnejšie.

Na X5 som si zakúpil tenučké kliešte v GM ktorými osku chytím a zaistim proti vytiahnutiu. Samo že sa podelím o fotos, aj z mojej trojky ale v správnej sekcii!

Napísané: Pondelok, 1. Septembra 2008, 17:43
od alfi666
Na E46-ke strunky niesu... takisto niesu na vacsine novsich budikov aj inych aut ktore som mal rozobrate... predpokladam, ze X5 nebude mat strunky tiez.

Zistis to lahko - ked budes mat rozobrate budiky a pootocis rucickami, tak sa ti nevratia do nulovej polohy ;)
Pokial niesu strunky, treba rucicky otocit spat na nulu - az na doraz motorceka. Nejakou ciernou fixkou si naznac bodku (samozrejme mimo viditelnej zony), kam rucicka smeruje, aby si vedel dat naspat do rovnakej polohy ;)
Rucicku treba krutit a pritom tahat smerom hore- v podstate srobovat - aj ked neni nasrobovana a to proti smeru hodinovych ruciciek - cize smerom k polohe nula.
Nahodit naspat ich treba tiez, zakrucanim proti smeru hodinovych ruciciek, a to tak, nech na doraz ukazuje tam, kde si si spravil bodku ;)

Ak to cele budes robit opatrne, tak neni velmi co posrat... ked su tam tie strunky, tak sa nato radsej vykasli ;)

Nuz, ale ked si menil podsvietenie na VW tak vies ocom to je... a velmi ine to neni ani na E46 - ako hovorim, X5 som nevidel ;)

Napísané: Pondelok, 1. Septembra 2008, 22:32
od profor
no práve že na tej X5 sa vracali tie ručičky:)

no uvidím, porobím spústu fotografistického materiálu a je to :D

Napísané: Utorok, 2. Septembra 2008, 00:21
od airbone
alfi666 napísal:
Na E46-ke strunky niesu... takisto niesu na vacsine novsich budikov aj inych aut ktore som mal rozobrate... predpokladam, ze X5 nebude mat strunky tiez.

Zistis to lahko - ked budes mat rozobrate budiky a pootocis rucickami, tak sa ti nevratia do nulovej polohy ;)
Pokial niesu strunky, treba rucicky otocit spat na nulu - az na doraz motorceka. Nejakou ciernou fixkou si naznac bodku (samozrejme mimo viditelnej zony), kam rucicka smeruje, aby si vedel dat naspat do rovnakej polohy ;)
Rucicku treba krutit a pritom tahat smerom hore- v podstate srobovat - aj ked neni nasrobovana a to proti smeru hodinovych ruciciek - cize smerom k polohe nula.
Nahodit naspat ich treba tiez, zakrucanim proti smeru hodinovych ruciciek, a to tak, nech na doraz ukazuje tam, kde si si spravil bodku ;)

Ak to cele budes robit opatrne, tak neni velmi co posrat... ked su tam tie strunky, tak sa nato radsej vykasli ;)

Nuz, ale ked si menil podsvietenie na VW tak vies ocom to je... a velmi ine to neni ani na E46 - ako hovorim, X5 som nevidel ;)


Velmi by som ta chcel vidiet ako vytiahnes s X5 budikov rucicky pootacanim a vytahovanim..... Ono neide o to, ze znicis tie pruzinky, ale preco ich znicis? Nie pootacanim, ale tym, ze rucicka na X5 budikoch (tj tie iste ak e39/e38) je na hriadeli nasadena dost natvrdo a treba vyvinut celkom hodnu silu aby si ju dal dolu. Sranda je v tom, ze ju vytrnes z motorceka vonku a tym padom zdevastujes aj pruzinku. To by nebol problem, pruzinky nejake mam a neni problem ich vymenit. Sranda je v tom, ze ten hriadel naspat sice nacpes, lenze ten motorcek uz nikdy nebude chodit plynule, bude zadrhavat. Nechce sa mi vysvetlovat preco, lepsie je to vidiet rozobrate k pochopeniu. Opravit sa potom uz neda, lebo dovnutra sa neda dostat bez totalneho odvinutia cievky.

Napísané: Sobota, 18. Októbra 2008, 07:53
od profor
Tak včera za "strhávacej" podpory airbone-ho som dokončil prerábku podsvietenia na X5 a teda som dokončil budíky. Zatial som urobil len dve fotky v aute inak som robil len fotky DPS.

Naneštastie ten štítok je k svetlovodu prinitovaný tými dorazmi a pod veľkými ručičkami sú ešte také krúžky ktoré to fest držia takže štítok sa mi nepodarilo dať dole a nálepku s logom Philadelphia Flyers som nalepil tak ako som nalepil pod štítok a to som chcel aj nalepiť nápis Flyers nad znak km/h ale to už nešlo.

Fotky komplet auta porobím neskôr