Strana 1 z 1

Dlhší štart pri zimných teplotách.

Napísané: Piatok, 14. Decembra 2012, 12:31
od jano
Mám BMW X5 E53 Facelift 2004 3,0 D a pri nizkych teplotách mi motor nenaskočí okamžite ale 2 - 5 krát pretočí a naskočí. Celý štartt je taký tuhý hlavne to prvé zatočenie. Baterka úplne nová 100Ah nabitá, žhaviče všetky nové, riadiaca jednotka žhavenia nová. Vymenené sú tiež všetky filtre vrátane palivového.
Neviem kde môže byť problém.

Re: Dlhší štart pri zimných teplotách.

Napísané: Piatok, 14. Decembra 2012, 22:23
od PetoK
Nemáš tam nejaký zlý/starý/tuhý olej ?

Re: Dlhší štart pri zimných teplotách.

Napísané: Sobota, 15. Decembra 2012, 07:30
od lubox5
Skús dať do nafty aditíva.

Re: Dlhší štart pri zimných teplotách.

Napísané: Sobota, 15. Decembra 2012, 08:52
od jano
Olej je novy cca 2000 km Castrol 5W 30 EDGE a to aditivum nemoze nicomu poskodit ?

Re: Dlhší štart pri zimných teplotách.

Napísané: Pondelok, 17. Decembra 2012, 16:12
od jararak
mal si to aj na nejakej diage co to pise?

Re: Dlhší štart pri zimných teplotách.

Napísané: Pondelok, 17. Decembra 2012, 22:36
od dimensionone
ono pozor, kontrolka žhavenia obvykle len blikne na 1-2 sekundy, no samotné žhavenie prebieha dlhšie, odporúčam nenaštartovať skôr ako za 20-30 sekúnd.

Ak to nepomôže odporúčam tiež naliať aditívum - ideálne VIF zimnú verziu.

Ak nepomôže, pozrel by som sa na štartér - je to ročník 2004, môže už dožívať. Nemusíš kupovať nový, dá sa repasovať, cena tak do 150 EUR.

Re: Dlhší štart pri zimných teplotách.

Napísané: Utorok, 18. Decembra 2012, 09:21
od jano
Diagnostika nasla len jednu chybu a to 4501 Exhaust gas regulation, Negative deviation or air mass too high.
Inak je to bez chyb. Ked uz motor naskoci tak ide uplne v poriadku ziadne kolisanie otacok, dusenie alebo skapinanie.
Dam zrepasovat ten starter pretoze mam novu baterku 100Ah a pri starte poklesne napatie na 8V pritom baterka nova plne nabita.

Re: Dlhší štart pri zimných teplotách.

Napísané: Utorok, 18. Decembra 2012, 11:24
od lubox5
Aj tak najskor sús to aditívum. Keď nemáš kvalitnú naftu, tak to pomože. Ja kupujem aditivum Castrol. Stoji cca. 8€ a je to tuším na 250 litrov nafty. Má to odmerku a pred tankovaním to tam šupneš a nafta zvláda nižšie teploty a tým pádom lepšie štartuje.

Re: Dlhší štart pri zimných teplotách.

Napísané: Utorok, 18. Decembra 2012, 11:34
od jano
Praveze naftu davam kvalitnu. Tankujem len v rakusku na OMV a tam maju myslim od novembra zimnu naftu.

Re: Dlhší štart pri zimných teplotách.

Napísané: Utorok, 18. Decembra 2012, 12:22
od dimensionone
jano napísal:
Diagnostika nasla len jednu chybu a to 4501 Exhaust gas regulation, Negative deviation or air mass too high.
Inak je to bez chyb. Ked uz motor naskoci tak ide uplne v poriadku ziadne kolisanie otacok, dusenie alebo skapinanie.
Dam zrepasovat ten starter pretoze mam novu baterku 100Ah a pri starte poklesne napatie na 8V pritom baterka nova plne nabita.


Keď tam tak klesá napätie, môže to byť štartér, sú tam nejaké gumové tesnenia, ktoré keď sa prederú, tak to ide to skratu. Skús tiež pozrieť na diagnostike - energy analysis, a konkrétne neúmerne veľké odbery.

Re: Dlhší štart pri zimných teplotách.

Napísané: Štvrtok, 27. Decembra 2012, 18:56
od jano
Tak som dnes vymenil repasovany starter a svete div se auto startuje perfektne a odber je okolo 240 A a za studena 390A ale start je rychly a okamzity.

Re: Dlhší štart pri zimných teplotách.

Napísané: Piatok, 28. Decembra 2012, 14:29
od dimensionone
:thumbup:, prečo svetu div to je normálne, že štartér zvykne odchádzať. Dosť častá závada na bmw.

Re: Dlhší štart pri zimných teplotách.

Napísané: Štvrtok, 10. Januára 2013, 16:06
od RADAR
Ja mám E53, r.2006, 145tis km a TRETÍ štartér :-)

Re: Dlhší štart pri zimných teplotách.

Napísané: Piatok, 11. Januára 2013, 19:08
od marobmw
daj pozrieť elektriku k žhavičom ja som mal to isté a mal som prepálený hlavný káblik k žhaviacej jednotke