Strana 1 z 1

30d vs 40d - spojka, prevodovka, chladiče etc

Napísané: Streda, 21. Novembra 2012, 11:51
od SmartBastard
Chcel by som sa spýtať, či tu náhodou niekto nevie aké sú rozdiely v X5 resp. X6 vo verzií 2011 (N57 motory a 8 stupňové prevodovky od ZF) medzi 30d (245PS) a 40d (306PS), čo sa týka nasledujúcich komponentov:
- spojka
- prevodovka
- chladenie

Nie, nejde o žiadny šialený motor/turbo swap, ako tu rieši pár chlapcov na fóre :wink:, pýtam sa, pretože moje auto je "podtúnené" na 211PS a rád by som optimalizoval radiacu, čo však posunie výkon nad štandartných 245PS, a preto chcem vedieť, či by bolo namieste spraviť ešte nejaké úpravy.

Viem, že tu je pár ľudí, čo repasujú prevodovky a taktiež pár tunerov, takže hádam sa tu niekto nájde kto prinesie trocha svetla do môjho naivného sveta :oops:

Re: 30d vs 40d - spojka, prevodovka, chladiče etc

Napísané: Streda, 21. Novembra 2012, 19:01
od voMacK
spojka ne e..sak ta 8stup prevodovka ma hydromenic

a prevodovky maju obe rovnake...mam ju aj ja v F10 530d, ide o GA8HP70Z [akurat ze ja mam verziu pre RWD, ty mas AWD]
ta prevodovka by mala co to vydrzat, lebo je to ta ista, co sa pouziva aj v 5.0d.

ak sa mylim, opravte ma.

Re: 30d vs 40d - spojka, prevodovka, chladiče etc

Napísané: Streda, 21. Novembra 2012, 19:25
od lubomt
Nemusis nic upravovat, nie je to ziadne sialene dvihanie vykonu. Ta na 300k ma akurat iny menic, ale aj ten Tvoj vydrzi ovela viac . Takze v klude nacipuj, ale nie nejakemu blbovi. Automat sa robimtrosku inak ako manual, krutiaci moment sa posuva malo vyssie

Re: 30d vs 40d - spojka, prevodovka, chladiče etc

Napísané: Streda, 21. Novembra 2012, 19:52
od SmartBastard
Ďakujem chalani!

Myslím že krútiaci moment by mal ísť na cca 600-620Nm, momentálne tam mám odmeraných 573Nm.
Budem to dávať do MM racingu robiť.

Re: 30d vs 40d - spojka, prevodovka, chladiče etc

Napísané: Streda, 21. Novembra 2012, 20:01
od voMacK
Lubo kolko myslis, ze je este take rozumne dvihanie vykonu u tychto strojov? Ja keby som dal cipovat tak by som asi isiel max o 17% hore...cize z 540NM na 630NM a z 245Ps na 280PS

Re: 30d vs 40d - spojka, prevodovka, chladiče etc

Napísané: Streda, 21. Novembra 2012, 20:34
od lubomt
Asi na 280k

Re: 30d vs 40d - spojka, prevodovka, chladiče etc

Napísané: Streda, 21. Novembra 2012, 21:21
od maros.x5
Hartge, ladí

for xDrive40d (based on 225 kW / 306 hp)
260 kW (354 hp) / 4400 rpm 700 Nm (lb-ft 516) / 1800 rpm
http://hartge.de/UploadPDF/E71%20X6/E%20-%2011400306.pdf

for xDrive30d (based on 180 kW / 245 hp)
213 kW (290 hp) / 4000 rpm 590 Nm (lb-ft 435) / 1900 rpm
http://hartge.de/UploadPDF/E71%20X6/E%20-%2011300245.pdf

Hamman

Für BMW X6 xDrive40d *
Leistungssteigerung auf bis zu 331 PS / 243 kW
bei 4400 U/min.
( Serie 306 PS / 225 kW bei 4400 U/min. )
Max. Drehmoment 665 Nm bei 2000 U/min
( Serie 600 Nm bei 1500 - 2500 U/min. )

Für BMW X6 xDrive30d (Basis 245 PS / 180 kW)
Leistungssteigerung auf bis zu 275 PS / 202 kW
Max. Drehmoment 620 Nm bei 1750 - 3000 U/min

http://www.hamann-motorsport.com/individualprogramm/bmw/x6/hamann-tycoon-evo/motorleistungssteigerung/

Re: 30d vs 40d - spojka, prevodovka, chladiče etc

Napísané: Štvrtok, 22. Novembra 2012, 10:08
od voMacK
Ta urapva od Hartge zahrnuje aj nejaky fyzicky zasah do konstrukcie auta? [vymena chladicov etc..]
Alebo to je cisto SW uprava?

Re: 30d vs 40d - spojka, prevodovka, chladiče etc

Napísané: Štvrtok, 22. Novembra 2012, 12:49
od maros.x5
Oni tam menia komplet riadiacu jednotku, takže podľa mňa iba sw úprava, aj keď za tie prachy ...

Re: 30d vs 40d - spojka, prevodovka, chladiče etc

Napísané: Štvrtok, 22. Novembra 2012, 14:56
od lubomt
Iba sw v novej RJ. Za tazke prachy. Oni necipuju povodnu. Takisto u Audi uprava na znizenie podvozku napr.od MTM je vymenou RJ za 2300e

Re: 30d vs 40d - spojka, prevodovka, chladiče etc

Napísané: Štvrtok, 22. Novembra 2012, 17:47
od SmartBastard
Este na wiki som nasiel nejake info:
ZF 8HP70 -max. diesel torque (N·m) = 700
http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_tra ... _to_use_it

A X6 M550d pouziva tiez tu istu prevodovku, ale zjavne s nejakymi zmenami, kedze ma 740Nm.



Re: 30d vs 40d - spojka, prevodovka, chladiče etc

Napísané: Piatok, 23. Novembra 2012, 19:54
od voMacK
vzdy ked vidim hentake video, tak len krutim hlavou, co za genialne hlavy dokazali take nieco vymysliet :shock: :smile:

Re: 30d vs 40d - spojka, prevodovka, chladiče etc

Napísané: Piatok, 23. Novembra 2012, 23:29
od lubomt
To Ti poviem, aj ja cumim :-) . V Nemecku fabriku ZF vedie jeden nemec, meno teraz neviem, ktory vymyslel prvu 4.stupnovu prevodovku ako odpoved na americku 3.stupnovu. Pretoze do nejakych asi 80r sa v europe ziadne automaty nepredavali. Potom neskor vyvinul 5.st, 6.st a par rokov su uz s nami aj 8.st. Vsetky 8.st su uz zaroven pripravene aj na hybridny pohon. Kedysi davno bol o tom pekny asi 10 stranovy clanok v zahranicnom casopise. Kazde pridanie stupna zvysilo ucinnost, plynulejsie radenie, znizilo spotrebu a co je zarazajuce aj hmotnost. No bohuzial s tym isla dolu aj kilometraz, vydrz prevodovky, pretoze sa zacali vyvijat sice aj pevnejsie materialy ale aj sa stenšovalo, odlahcovalo...