X5 E70 automaticka prevodovka
Napísané: Sobota, 17. Novembra 2012, 20:32
Ahoj ma nekdo zkusenosti s automatickou prevodovkou kdy se zacne kazit a jak se to pozna??? Ja mam najeto 115000km. Diky
voMacK napísal:Olej jsem menil ve 100000km ale jak se pozna ze je na ni zavada ???pri 115tis km si v nej daj urcite uz vymenit olej..a potom kazdych 60tis....
arna.pedros napísal:Olej jsem menil ve 100000km ale jak se pozna ze je na ni zavada ???
rebel napísal:
![]()
![]()
BMW540iA napísal:Jedného pekného dňa ti odíde menič.
lubomt napísal:Mas tam prevodovku ZF 6HP26. Je nemecka, stavana do 550Nm, pokial ma priponu z,x atd tak je zosilena do 600Nm. Tvoj vykon znesie v pohode, pri spravnom jazdeni (ziadne sprinty z miesta ) Ti moze kludne vydrzat aj 300.000km. Niekomu odide aj bez cipu po 160.000km. Je zo rozne. Pri cipe by ss mal menit castejsie olej v motore aj prevodovke. Kludne vymen olej v prevodovke po 40.000km, v motore ak mas interval 30.000km, skrat ho na 15.000km. Pri 150.000km kludne vymen olej v pridavnej prevodovky, radi odchadzaju. Netreba sa toho bat, ked sa uz kolesa tocia, mozes ho zvesela vytacat. Ked budes vyuzivat na dialnici plny vykon, nezabudni par minut pred zastavenim ubrat plyn, nech sa stihne schladit turbo a olej v prevodovke. Na dialnici dostava hodne na prdel. Ak citis trosku viac preradenie z 3 do 4 (nemyslim trhnutie, to je zle) , to je v poriadku, v menici sa vtedy zapina prva spojka, na nacipovanych to trosku viac citit, akoby zaradilo na 2x. Okolo 100km sa uzatvara druha spojka, ale tam uz zalezi od hodne velicin ako krutiaci moment, otacky, rychlost, teplota atd. Nesnie byt citit trhanie pri pod a preradovani , vibracie, smykanie prevodovky, zapach oleja
lubomt napísal:Mas tam prevodovku ZF 6HP26. Je nemecka, stavana do 550Nm, pokial ma priponu z,x atd tak je zosilena do 600Nm. Tvoj vykon znesie v pohode, pri spravnom jazdeni (ziadne sprinty z miesta ) Ti moze kludne vydrzat aj 300.000km. Niekomu odide aj bez cipu po 160.000km. Je zo rozne. Pri cipe by ss mal menit castejsie olej v motore aj prevodovke. Kludne vymen olej v prevodovke po 40.000km, v motore ak mas interval 30.000km, skrat ho na 15.000km. Pri 150.000km kludne vymen olej v pridavnej prevodovky, radi odchadzaju. Netreba sa toho bat, ked sa uz kolesa tocia, mozes ho zvesela vytacat. Ked budes vyuzivat na dialnici plny vykon, nezabudni par minut pred zastavenim ubrat plyn, nech sa stihne schladit turbo a olej v prevodovke. Na dialnici dostava hodne na prdel. Ak citis trosku viac preradenie z 3 do 4 (nemyslim trhnutie, to je zle) , to je v poriadku, v menici sa vtedy zapina prva spojka, na nacipovanych to trosku viac citit, akoby zaradilo na 2x. Okolo 100km sa uzatvara druha spojka, ale tam uz zalezi od hodne velicin ako krutiaci moment, otacky, rychlost, teplota atd. Nesnie byt citit trhanie pri pod a preradovani , vibracie, smykanie prevodovky, zapach oleja
lubomt napísal:Je to modifikovana od zakladneho modelu, ma vylepsenu-novsiu pridavnu prevodovku (casto odchadzajú bud pri zavade automatu alebo tesne po automate), novší typ meniča (aj konštrukčne aj výzorovo), novší tym olejového cerpadla atd
lubomt napísal:Mas tam prevodovku ZF 6HP26. Je nemecka, stavana do 550Nm, pokial ma priponu z,x atd tak je zosilena do 600Nm. Tvoj vykon znesie v pohode, pri spravnom jazdeni (ziadne sprinty z miesta ) Ti moze kludne vydrzat aj 300.000km. Niekomu odide aj bez cipu po 160.000km. Je zo rozne. Pri cipe by ss mal menit castejsie olej v motore aj prevodovke. Kludne vymen olej v prevodovke po 40.000km, v motore ak mas interval 30.000km, skrat ho na 15.000km. Pri 150.000km kludne vymen olej v pridavnej prevodovky, radi odchadzaju. Netreba sa toho bat, ked sa uz kolesa tocia, mozes ho zvesela vytacat. Ked budes vyuzivat na dialnici plny vykon, nezabudni par minut pred zastavenim ubrat plyn, nech sa stihne schladit turbo a olej v prevodovke. Na dialnici dostava hodne na prdel. Ak citis trosku viac preradenie z 3 do 4 (nemyslim trhnutie, to je zle) , to je v poriadku, v menici sa vtedy zapina prva spojka, na nacipovanych to trosku viac citit, akoby zaradilo na 2x. Okolo 100km sa uzatvara druha spojka, ale tam uz zalezi od hodne velicin ako krutiaci moment, otacky, rychlost, teplota atd. Nesnie byt citit trhanie pri pod a preradovani , vibracie, smykanie prevodovky, zapach oleja