... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, SmartBastard

bmwtt.sk
 
tomikadze
Autor témy
Príspevky: 1039
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

X5 3.0d dymi jak lokomotiva

Utorok, 10. Augusta 2010, 17:53

please som tu novy urcite to uz aj niekde pisali ale je toho kvantum.
Skratka auto pri zatazeni, pri rozbiehani aj pri volvobenu pri zosliapnuti plynu fuka cierny dym ale fakt poriadne.
Vykon je, auto taha, turbo hvizda ale z vyfukov totalne sadze. Mame cca 94000km, auto kupovane nove.
Mam pocit ze lahne za chvilu turbo.
Poradte please co s tym????
 
Užívateľov profilový obrázok
mys_iak
Príspevky: 3303
Registrovaný: 14.3.2009
Auto: Bmw F31 316d
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: SG, Schweiz

Re: X5 3.0d dymi jak lokomotiva

Štvrtok, 12. Augusta 2010, 17:44

mna len tak napadlo... ako su na tom hadice od turba a k turbu? ziadne dierky? ani praskliny?
davas aj adativum? aky ma vykon... nestraca tah? co hovori diagnostika?
Bmw F31 316dAT
ex: e61 530iA+LPG
e36 320Ci+LPG
e39 530dAT
e46 320dT
e91 320d
 
tomikadze
Autor témy
Príspevky: 1039
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: X5 3.0d dymi jak lokomotiva

Štvrtok, 12. Augusta 2010, 18:27

no konecne niekto
budem to kontrolovat cez vikend, trochu sa obavam o turbo lebo je to cipovane ale zas v poriadnej firme, o auto je starane, ziadne vytacanie za studena, chladenie turba po dlhej jazde a tak podobne. Bolo kupovane nove, aditiva som nikdy nedal to je pravda, ale tankovnie skoro vzdy len shell a ma cca 93000km. Vraj keby to bolo turbo tak biely dym dod oleja ale nemoze to dymit aj nacierno?
 
dunaj
Príspevky: 61
Registrovaný: 11.5.2009
Kraj: Bratislavský

Re: X5 3.0d dymi jak lokomotiva

Štvrtok, 12. Augusta 2010, 20:07

Princip dymenia pri poruche turba spociva v tom, ze turbo sa maze motorovym olejom a jeho cast sa dostava do chladica vzduchu a odtial dalej do motora, kde sa spali. Ak turbo zacne prepustat, tak toho oleja tam ide viac, co sposobuje dymenie. Farba dymu moze zavisiet aj od typu oleja. Takze v prvom rade by som skontroloval stav oleja v motore a potom by som odpojil hadicu vychadzajucu z chladica vzduchu, aby som sa pozrel, kolko je v nej oleja. Mastne to moze byt, aj nejaka kvapka, ale nemal by tam olej stat ako vo flasi. Kedze auto taha, tak tymto vylucis poruchu turba, lebo nejde iba o tah, ale aj o netesnost.
Ide to aj bez demontaze naraznika. Zhodis spodny dekel, vyhnes vnutorny blatnik vpravo a odskrutkujes plastovy komin vpravo, kde je teplomer. Su to 2 skrutky a jeden plastovy nit, ktory sa da vybrat aj nasadit cez plastovu mriezku v narazniku. Na hadici povytiahnes sponu a odpojis koleno. Ak sa na teba vyvali olej, je po turbe.
 
tomikadze
Autor témy
Príspevky: 1039
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: X5 3.0d dymi jak lokomotiva

Štvrtok, 26. Augusta 2010, 18:18

tak este som sa k rozobratiu nedostal, ale skusal som pocuvat motor pri turovani na volnobeh. Ked som ho vytocil na max tak pri cca
maximalnych otackach alebo tesne pod nimi ked po pusteni plynu zacali otacky padat, tak hned tam na prelome bolo pocut akysi sramot, vrcanie, skratka nieco ako ked mixer melie kavu, taky plechovy zvuk ako ked sa vrtula dotkne zeleza. No tak nejak sa to da vysvetlit. To ma len utvrdzuje ze turbo je vylagrovane a behu hore dole. Ci???

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný