Štvrtok, 12. Augusta 2010, 20:07
Princip dymenia pri poruche turba spociva v tom, ze turbo sa maze motorovym olejom a jeho cast sa dostava do chladica vzduchu a odtial dalej do motora, kde sa spali. Ak turbo zacne prepustat, tak toho oleja tam ide viac, co sposobuje dymenie. Farba dymu moze zavisiet aj od typu oleja. Takze v prvom rade by som skontroloval stav oleja v motore a potom by som odpojil hadicu vychadzajucu z chladica vzduchu, aby som sa pozrel, kolko je v nej oleja. Mastne to moze byt, aj nejaka kvapka, ale nemal by tam olej stat ako vo flasi. Kedze auto taha, tak tymto vylucis poruchu turba, lebo nejde iba o tah, ale aj o netesnost.
Ide to aj bez demontaze naraznika. Zhodis spodny dekel, vyhnes vnutorny blatnik vpravo a odskrutkujes plastovy komin vpravo, kde je teplomer. Su to 2 skrutky a jeden plastovy nit, ktory sa da vybrat aj nasadit cez plastovu mriezku v narazniku. Na hadici povytiahnes sponu a odpojis koleno. Ak sa na teba vyvali olej, je po turbe.